Gå til innhold

om apple store-Norge

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring fra å bestille derfra?

Selv om det står Norge, så lurer jeg på om det ligger i utlandet. Grunnen til at jeg tror dette er b.l.a fordi da jeg ringte brukerstøtte (utenom åpningstid) var telefonsvareren på dansk. Dessuten er noe av infoen på siden på engelsk.

Så kommer spørsmålet: Hvis jeg nå bestiller meg en iPod, må jeg betale toll / mva på den da??

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så kommer spørsmålet: Hvis jeg nå bestiller meg en iPod, må jeg betale toll / mva på den da??

9517964[/snapback]

Nei, den prisen som er oppgitt er inkl. mva., og det er alt du betaler. Jeg har skaffet meg et par iPod'er på denne måten, og jeg har begge gangene fått pakken levert på døra uten å måtte betale noe ekstra. (Selvsagt var jeg aldri hjemme da budet kom - midt på dagen -, men det er en annen sak ..)

Forøvrig kan de nye iPod'ene bestilles i flere norske webbutikker; jeg så f.eks. at NetShop ventet noen av dem inn ca. 21/9. Prisen var vel den samme som i Apple Store. (Frakt kommer vel i tillegg hos NetShop, men Apple leverer fraktfritt.(?))

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en iPod Nano. Det var gratis frakt  :-)

Kommer på døra midt på dagen sier du? Hva skjer om jeg ikke er hjemme da? får jeg hentelapp på postkontoret?

9522111[/snapback]

iPoden din blir sendt direkte fra Shanghai med express. Ikke noe å betale i tillegg. Litt klønete at de bruker TNT, som ikke har utleveringssteder slik som Posten, og kun kjører ut på dagtid. (Posten kjører ut på kveldstid også). Da jeg bestilte, prøvde de fire dager på rad uten å ringe meg. Jeg måtte ringe dem da jeg så på sporingen at den hadde vært i Norge i dagevis. "Express"-pakken brukte lenger tid de siste 10 kilometrene enn den hadde brukt fra Kina til Norge....

Lenke til kommentar

Som jeg sa så har jeg blitt oppringt samtlige ganger jeg har bestilt noe fra Apple. Jeg hadde ingen problemer, utenom at jeg måtte be naboen signere den ene iPoden jeg bestilte men det kan vel ikke kalles et problem. Budet var veldig hyggelig og hjelpsom da jeg sa jeg var på skolen og ikke tilgjengelig til å signere, og det var han som foreslo at jeg skulle ringe en nabo. Han sa også at han kunne legge det på trappen, selv om det brøt reglene hans.

Lenke til kommentar
drøyt..  :hmm:

Hvordan har dere andre løst dette da?

9522476[/snapback]

Jeg fant en lapp festet til døra, med beskjed om at ingen hadde vært hjemme osv. og et telefonnummer jeg kunne ringe for å avtale ny utlevering.

Jeg avtalte at de skulle ringe meg et kvarter før de ankom stedet der jeg jobber, og så møtte jeg bare opp utenfor døra og mottok pakken. (Vel, en gang glemte de å legge pakken i bilen da de kjørte ut om morgenen, så jeg måtte vente en ekstra dag ... )

Lenke til kommentar
drøyt..  :hmm:

Hvordan har dere andre løst dette da?

9522476[/snapback]

Kommer litt an på hvor i Norge du bor, her til Kristiansand bruker som regel TNT Bedriftspakke Dør - Dør (I hvertfall i følge det de sa til meg) som er et produkt fra posten som blir levert ut på dagen, dersom du ikke er hjemme får du en hentelapp i postkassa og pakken kan hentes på ditt postkonter/post i butikk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...