Gå til innhold

Ny Quad core maskin!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter nå med en gammel XPS 1710 som jeg vil bli solgt for å gjøre bekostningene av en ny maskin lettere!

Foruten det så vil jeg be om litt tips på maskinvare!

Jeg har allerede bestemt meg for 2 komponenter

og jeg skal garanter ha CoolerMaster Stacker 83X serie Kabinett av personlige årsaker.

Og jeg skal ha Intel Xeon X3220 2.4GHz Prosessor som er en Firekjerners prosessor.

"grunnen for Xeon er bedret støtte av Intel om noe skjer/ gidder ikke engang krangle"

Vel jeg er like åpent for ATI som Geforce av forskjellige årsaker så kraften i disse gidder jeg ikke å høre om. Blir det ATI så kjøper jeg garantert et identisk kort i senere tid.

Eneste jeg vil at dere skal bry dere om er at jeg skal ha en maskin med et godt HK, og hva slags DDR2/DDR3 moduler jeg skal ha! Gjerne også om kjølekomponenter, jeg har veldig lyst på vannavkjøling men vet at dette er veldig kostbart for gode løsninger. Så kjøleribber og vifter for PSU, GPU og kabinett hadde vert fint med noen anbefalinger på "siden døren på kabinettet har mulighet for å holde 4x 120 vifter ;). Og om dere mener at en Hiper Type-R 580W holder for det jeg skal ha. "for det sitter jeg på allerede/ vet ATI ikke funker med denne pga strømkrevende komponenter".

500GB harddisk og kanskje en LITEN raptor harddisk hadde vert fint.

Det billigste alternativet er fint men jeg skal ha qualitee.

Takker for alt som kommer

Endret av aiaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enig! Raptor disker er den beste ytelsen du får på HD om du ikke regner med SCSI disker som er uhorvelig dyre.

Raptor disker er gode disker, og ytelsen ER betydelig bedre enn standard 7200RPM disker, MEN ... de er ikke et godt alternativ dersom du vil ha mye plass for pengene. Et godt alternativ til en raptor disk som er et bedre kompromiss mellom hastighet og ytelse er RAID-0 oppsett av 2 mer standard 7200 disker. Da vil du få samme klasse ytelse som raptor på overføringshastighet (desvere dog ikke responstid), men til gjengjeld får du mange mer GB pr krone.

Jeg vil ikke annbefale raptor disker for den gjevne man som er ute etter god ytelse, men det er ikke riktig å si at de er dårlige. De fyller et nisjemarked for dem som er ute etter det aller beste og er villig til å betale prisen det koster å være konge på haugen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...