BrukerSlettet Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Kom innom en liten artikkel som skremte meg litt: link Noen so kan bekrefte at det er slik? Hvorfor får vi ingen informasjon om dette isåfall? Dette betyr jo at det er mange som ikke har muligheten til å ta opp igjen fag eller dra på folkehøyskole..!? Tror jeg kunne brukt 5 minutter på å lage en bedre ordning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dette er ikke avgjort ennå. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 De sa det var avgjort pa var skole (Bergen). It sux. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dette er ikke avgjort ennå. 9520448[/snapback] Kilde? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Litt leit fordi jeg har ørten tilleggspoeng. Leste denne artikkelen i avisa for en stund siden. Jeg vet ikke hva jeg skal bli, og sitter med ekstra studiepoeng for full fordypning i tre fag over to år, hvorav to av de er realfag (MX, FY + ME(diekunnskap). Bør mao bråbestemme meg hvis jeg ikke vil miste de hardt opptjente poenga mine. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er det ikke bare å studere rett etter videregående? Lenke til kommentar
whom Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er det ikke bare å studere rett etter videregående? 9524132[/snapback] Din signatur: "Den genetiske IQ-potensialet faller med rundt 1 IQ-poeng per generasjon"Er den nådd bunnen? Du må då skjønne at dette er erkelig for dem som måtte ha planlagt et friår av en eller annen form; se verden. Livet er mer enn skole. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Din signatur:"Den genetiske IQ-potensialet faller med rundt 1 IQ-poeng per generasjon" Er den nådd bunnen? 9524252[/snapback] Svært trolig at den har ankommet bunnen ettersom at du ikke klarer å tolke en enkel setning? Dette er et bagatellmessig problem som er overdramatisert av paniske hypekritter av formål å starte et hylekor. Dette kan løses så enkelt som at man biter i det "sure" (Uff så surt) eple og studerer videre rett etter endt videregående. Hvis du ikke klarer det kan du bare kutte ut jammringen, for det blir bare patetisk. Endret 18. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Rådgiverene på skolen vår fikk et brev for ikke lenge siden hvor det sto at dette ikke var avklart ennå. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Dette kan løses så enkelt som at man biter i det "sure" (Uff så surt) eple og studerer videre rett etter endt videregående. 9524602[/snapback] Åååå, vær så snill.. får vondt. Så det du mener er at hvis vi ikke skynder oss og utdanner oss rett etter videregående, kan vi likesågodt gi opp utdanningen? Mange har planer for livet som inkluderer en rekke poster på listen over ting som skal gjøres før universitet/høgskole. Whom har helt rett når han sier at livet er mer enn skole, og hva skjer f.eks. med de som må i militæret etter videregående? Fjollete ordning. At vi må skynde oss og utdanne oss for å ikke miste poeng som vi har jobba like hardt for som alle andre blir bare teit. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Fredrik: Hvis du kommer inn på skole får du utsatt førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Dere i 89-generasjonen kommer til å miste 6 poeng, men samtidig kommer poenggrensene til å gå ned med ca. 6 poeng(iallfall på de studiene med høye poenggrenser). Skjønner ikke problemet helt... Endret 19. september 2007 av Aquageek Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Aquageek: Er ikke sikkert at det blir slik. Det at en overgansordning ikke er ordnet ennå er ikke det samme som at en overgansordning er uaktuelt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Fredrik: Hvis du kommer inn på skole får du utsatt førstegangstjeneste. 9528343[/snapback] For å få utsatt førstegangstjenesten må man på innkallingstidspunktet ha gått på et studie i 1 år, hvis ikke får man skoleplassen fryst, slik at man ikke mister den. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva med de som tar et friår da? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Drittregjering ass. Her på vår skole får 1. klasse gratis PC-er, 2. klasse gratis skolebøker men vi får ikke engang solgt våre. Ikke heller får vi mer i stipend, nei vi får faktisk mindre. Forstå det den som kan. Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Aquageek: Er ikke sikkert at det blir slik. Det at en overgansordning ikke er ordnet ennå er ikke det samme som at en overgansordning er uaktuelt. 9529311[/snapback] Jeg skal ikke si at det ikke blir en overgangsordning. Men når de nye reglene er oppført på blant annet "Opptakssentralen for medisin" uten å nevne et ord om en overgangsordning, regner jeg med at det ikke blir noen heller. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Spiller det noen rolle om vi mister studiepoengene når de vi kjemper mot (90 kullet og yngre) ikke har studiepoeng heller? Den eneste ulempen er at de som har surfet gjennom SAK og RL kanskje har fått bedre karakterer for mindre arbeid enn de som har tatt realfag (og som tok realfag for å høste poeng). Det kan bli litt urettferdig for de som vil på f.eks jus, hvor man ikke trenger realfag for å komme inn. Endret 19. september 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men realfagspoengene skal forbli, skal de ikke? Jaja, samme for meg. Blir østeuropa på meg uansett, og der går det hovedsakelig i opptaksprøver. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Drittregjering ass. Her på vår skole får 1. klasse gratis PC-er, 2. klasse gratis skolebøker men vi får ikke engang solgt våre. 9529519[/snapback] Det var ei som spurte hva vi skulle gjøre med bøkene (vi som går siste året) Hun sa. ta å kast de på høyre-politikerene. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå