Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

89-kullet mister alle ekstrapoengene!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt leit fordi jeg har ørten tilleggspoeng. Leste denne artikkelen i avisa for en stund siden. Jeg vet ikke hva jeg skal bli, og sitter med ekstra studiepoeng for full fordypning i tre fag over to år, hvorav to av de er realfag (MX, FY + ME(diekunnskap). Bør mao bråbestemme meg hvis jeg ikke vil miste de hardt opptjente poenga mine.

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å studere rett etter videregående?

9524132[/snapback]

Din signatur:

"Den genetiske IQ-potensialet faller med rundt 1 IQ-poeng per generasjon"

Er den nådd bunnen?

Du må då skjønne at dette er erkelig for dem som måtte ha planlagt et friår av en eller annen form; se verden. Livet er mer enn skole.

Lenke til kommentar
Din signatur:

"Den genetiske IQ-potensialet faller med rundt 1 IQ-poeng per generasjon"

Er den nådd bunnen?

9524252[/snapback]

Svært trolig at den har ankommet bunnen ettersom at du ikke klarer å tolke en enkel setning?

Dette er et bagatellmessig problem som er overdramatisert av paniske hypekritter av formål å starte et hylekor. Dette kan løses så enkelt som at man biter i det "sure" (Uff så surt) eple og studerer videre rett etter endt videregående. Hvis du ikke klarer det kan du bare kutte ut jammringen, for det blir bare patetisk.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Dette kan løses så enkelt som at man biter i det "sure" (Uff så surt) eple og studerer videre rett etter endt videregående.

9524602[/snapback]

Åååå, vær så snill.. får vondt.

Så det du mener er at hvis vi ikke skynder oss og utdanner oss rett etter videregående, kan vi likesågodt gi opp utdanningen?

Mange har planer for livet som inkluderer en rekke poster på listen over ting som skal gjøres før universitet/høgskole.

Whom har helt rett når han sier at livet er mer enn skole, og hva skjer f.eks. med de som må i militæret etter videregående?

Fjollete ordning.

At vi må skynde oss og utdanne oss for å ikke miste poeng som vi har jobba like hardt for som alle andre blir bare teit.

Lenke til kommentar
Aquageek: Er ikke sikkert at det blir slik. Det at en overgansordning ikke er ordnet ennå er ikke det samme som at en overgansordning er uaktuelt.

9529311[/snapback]

Jeg skal ikke si at det ikke blir en overgangsordning. Men når de nye reglene er oppført på blant annet "Opptakssentralen for medisin" uten å nevne et ord om en overgangsordning, regner jeg med at det ikke blir noen heller.

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle om vi mister studiepoengene når de vi kjemper mot (90 kullet og yngre) ikke har studiepoeng heller?

Den eneste ulempen er at de som har surfet gjennom SAK og RL kanskje har fått bedre karakterer for mindre arbeid enn de som har tatt realfag (og som tok realfag for å høste poeng). Det kan bli litt urettferdig for de som vil på f.eks jus, hvor man ikke trenger realfag for å komme inn.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Drittregjering ass. Her på vår skole får 1. klasse gratis PC-er, 2. klasse gratis skolebøker men vi får ikke engang solgt våre.

9529519[/snapback]

Det var ei som spurte hva vi skulle gjøre med bøkene (vi som går siste året)

Hun sa. ta å kast de på høyre-politikerene. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...