Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Missfornøyd med utseendet!?!


Gjest anonyma

Anbefalte innlegg

Du må bruke litt tid på å forsone deg selv med din egen kropp. Når alt kommer til alt er den det eneste du har, og du kan ikke bytte den ut med noen annen. Jeg er sikker på at du har trekk som du er fornøyde med også, fokuser litt på disse istedenfor, og vurder om du kan fremheve dem på noen måte. Des tidligere du forsoner deg med ditt fysiske jeg, des tidligere frigir du tid og energi til fokus på andre aspekter ved deg selv. Utseende er det første man legger merke til med et menneske, men også det første man glemmer så fort man begynner å bli kjent. Prioriter derfor ditt indre, så vil du se at fasaden gjenspeiler den over tid.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan jeg ser ut kommer helt ann på søvnen jeg får og om jeg har sovet godt. Noen ganger så våkner jeg deilig og uthvilt, står opp kler på meg, fikser litt på sveisen og tar på meg deo og sånn. Og vips så ser jeg dritheit ut, men hvis jeg står opp med tett nese vondt i hue og slimklumper med 3 cm radius i halsen. Så ser jeg ut som ett vrak og ofte er det vanskelig å fikse på. Kommer veldig ann på sveisen også. Noen ganger ser sveisen min perfekt ut og da blir jeg hawt, men noen ganger er sveisen voldtatt på hue opp ned og da blir det ikke så greit nei :p

Lenke til kommentar

Jeg har, som de fleste andre mennesker, dager hvor jeg rett og slett føler meg stygg. Ikke noe ved meg er bra, alt jeg gjør er teit.

 

Så kommer de dagene hvor jeg føler meg veldig bra. Selvbildet er på topp, humøret er på topp og alt er fint. Jeg vil ikke si at jeg ser spesielt bra ut, men jeg vil si at jeg er en person som er der for andre. Det er det viktigste for meg. Det er sånn jeg får meg venner, og det er sånn vennene mine er. Folk som bare dømmer andre utifra utseendet og slikt, de trenger jeg ikke.

 

Som en i tråden sa tidligere, det er det du gjør som du blir husket for. Det finnes jo selvsagt folk som blir husket for utseendet sitt også, men hva hjelper det? Så lenge de(n) jeg liker, føler seg tiltrukket av meg og føler at jeg er bra, så er ting som de skal være for min del.

 

Jeg har slitt med sosial angst tidligere, men jeg fant etterhvert ut at jeg ikke kan gå rundt og tenke på sånne ting. Om en person ikke liker meg så er det synd for den personen. Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe sånn sett.

Lenke til kommentar

Bodybuilder, se deg om en gang til...

 

Du ser det du har lyst til å se. En gang gikk jeg med en kamerat og sa at jeg aldri så "stygge" jenter på gaten. Etter et hardt slag i hodet med noen få sekunders omvisning gikk det opp for meg. Jeg totalt overser mindre atraktive jenter på gaten, fordi jeg er så opptatt av å se etter gode/kule ting.

 

Jeg skal love deg, det finnes ganske mange "stygge" gutter som får de peneste jentene. Det handler helt og holdet om hvordan du ser deg selv. Jenter ser ikke på utseende på samme måte som oss gutta. Det er naturlig.

 

Edit: Det som teller er hvor godt du steller ved deg selv. God hygiene er en god start, samt kroppsholdning. Jeg tror veldig mange kroppsbyggere f.eks sliter med et veldig dårlig selvbilde. Det er absolutt et stort no go. Aksepter kroppen for det den er, ikke noe værre enn det. Selvtillit kommer ofte letter hos folk med godt utseende, men ikke se deg blind på utseende, det er selvtilliten som gjør biffen.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Jenter som er fornøyd med kroppen og har god selvtillit er så ufatterlig sexy, hadde et par slike på skolen, de hadde ikke særlige tynne kropper, og jeg var egentlig ikke særlig tiltrukket fysisk av dem, men det forandret seg raskt.

 

Etter å ha snakket med dem i et par dager og sett hvordan de oppførte seg så ble de bare så utrolig pen, merket at det at de var så positiv smittet raskt over på meg når jeg var sammens med dem på skolen. De toppet svært enkelt andre bimbo jenter på skolen som bare var pen, men ikke noe mer.

 

Tipper dette gjelder for gutter også, vis at dere er trygg på kroppen og har selvtillit, selv om det er vanskeligere gjort enn sagt.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker jente _ 16
Amen!

 

Vi hadde kanskje èn av disse på VGS. :love:

 

Det er begrenset hvor lett det er å gå med hodet hevet og føle seg deilig. Jeg hører flere ganger daglig at jeg er heit, ser utrolig ut uten sminke, at jeg er en bra person og rett og slett er nydelig både fra kjæresten min og andre.. men hva hjelper det vel å høre det hvis man ikke ser det selv? Jeg er over gjennomsnittet pen, jeg er tynn, men har kvinnenlige formen, og pupper som passer til resten av kroppen(Selv om jeg gjerne skulle hatt dem større).. men jeg ser det ikke, jeg føler meg som en feit blubbe som ikke har noe å gi, jeg sliter i perioder med bulimi, noe som kjæresten min synes er tungt.. Jeg vil så gjerne slutte å føle meg sånn!

Jeg er 110% enig med dere, en person som er selvsikker er utrolig sexy, men hvordan skal man bli den personen? Noen som har noen tips, jeg trenger dem sårt?! Jeg er lei av å føle meg som trash! Noen som kan hjelpe meg til å føle meg pen, for min og min kjæres del?!

 

Mvh usikker jente..

Lenke til kommentar
Gjest Usikker jente _ 16
Hvorfor føler du deg som en feit blubbe? Hva er det som gjør det? Kan det være klærene dine? Mobbing på skolen, venner, hva er det som gjør at du føler deg slik?

 

Det er deffinitivt ikke klærne, mobbing, eller venner... det er rett og slett mitt forvridde syn på meg selv. Hvor andre ser bein ser jeg valker, hvor andre ser en pen jente, ser jeg et monster.. Hva som har fått meg til å føle meg sånn vet jeg ikke, ingen har noengang sagt noe anna enn at jeg er pen og snill osv. Men nå føler jeg meg nå sånn, og jeg er lei.. så jeg spør dere her om hjelp.. Nesten ingen vet at jeg føler meg sånn, alle tror jeg er den fornøyde blide sprudlende jenta, men innerst inne er ejg usikker og tør ikke vise mitt sanne jeg, det er bare noen få mennesker som vet jeg føler meg sånn, deriblant min herlige kjæreste som støtter meg utrolig masse, uten han ville jeg sannsynligvis ikke levd nå.. Men det er liksom ikke nok å bare leve, man må liksom nyte livet også, og jeg føler at daglige gjøremål som før ga meg så mye bare er et møst, det å se meg selv i speilet er som en skrekkfilm og alt jeg gjør og sier blir feil... Noen som har følt det på samme måte? Noen tips?

 

Ps. Går alt til noen som jeg snakker med, så ikke noe vits og foreslå psykolog o.l

 

Håper noen har noen gode forslag, for jeg vet ejg har så mye og være glad for og sette pris på, men jeg får det bare ikke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...