Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Missfornøyd med utseendet!?!


Gjest anonyma

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg er en normal person med et normalt utseende, og med sminke kan jeg se ganske så bra ut, men sliter fortsatt med at jeg ofte kan bli sur og lei pga jeg føler meg ikke noe pen eller attraktiv. Jeg vet jeg egentlig ikke ser så værst ut, men klarer bare ikke tro det, på kveldene uten sminke vil jeg nesten bare sette meg ned og skrike!

 

Veit ikke hva jeg skal gjøre...hater at jeg har blitt så oppatt av utseendet!

 

Har også noen bra dager da, hvor man kan tenke man egentlig ser bra ut, men det blir bare fler og fler av dagene hvor man er missfornøyde, andre som også har det slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, er vel ikke vits å komme med den derre "alle mennesker er like pene" talen. Men uansett, synes ikke du skal tenke slik om deg selv. Det du kanskje burde slutte med er å se i speilet i evigheter (vist du gjør det) og omtrent lete etter feil. Du vil da ofte finne idiotiske ting som du tror spiller ekstrem rolle, men som ingen andre legger merke til i det hele tatt.

 

Siden du sier at du har dager som du synes du ser bra ut, så vil jeg velge å tro at du ser bra ut. Det er bare det at du finner på idiotiske ting selv når du evt står for lenge foran speilet..

 

Kan jeg ha litt rett der ?

Lenke til kommentar

fyrktlig mange har det vell slik.

Man kan jo ikke alltid se best ut, ville bare tatt mye tid og energi.

Vær normal og kjedlig, så jævlig ser du vell ikke ut :p

 

Skulla bare sett meg, ihel pælla kviser og funky hår, ser ut som et dass.

Vet ikke helt hvor jeg vil, men du kan da faen ikke gå rundt og se ut som en modell dagen lang eller hur?

 

btw: slutt og les se og hør :p

Lenke til kommentar

Vill si jeg ser ok ut, ganske så normal altså, og det kan godt hende du har rett, at jeg ser meg for mye i speilet og peker ut alle di tingene som jeg ikke liker, og egentlig kanskje bare er særpreg, men klarer bare ikke være gla. spesielt ikke når man tenker på andre osv..hvordan dem ser ut...mennesker er sjalue ass, og jeg hater det!

 

skulle nesten ønske alle så like ut..

Lenke til kommentar
fyrktlig mange har det vell slik.

Man kan jo ikke alltid se best ut, ville bare tatt mye tid og energi.

Vær normal og kjedlig, så jævlig ser du vell ikke ut :p

 

Skulla bare sett meg, ihel pælla kviser og funky hår, ser ut som et dass.

Vet ikke helt hvor jeg vil, men du kan da faen ikke gå rundt og se ut som en modell dagen lang eller hur?

 

btw: slutt og les se og hør :p

9517694[/snapback]

 

 

haha :p

 

leser ikke det da;p

Lenke til kommentar
Vill si jeg ser ok ut, ganske så normal altså, og det kan godt hende du har rett, at jeg ser meg for mye i speilet og peker ut alle di tingene som jeg ikke liker, og egentlig kanskje bare er særpreg, men klarer bare ikke være gla. spesielt ikke når man tenker på andre osv..hvordan dem ser ut...mennesker er sjalue ass, og jeg hater det!

 

skulle nesten ønske alle så like ut..

9517700[/snapback]

 

Du burde være glad for at ikke alle ser like ut.. Men det som er litt morro er at sannsyneligvis så vil en av de personene du synes ser bra ut, tenke det samme om deg og ønsker at de var i dine sko.

 

Så dagens tips!

Slutt å stirr i speilet bare for å stirre vist jeg kan si det slik. Det er ikke vits å stå foran speilet utenom når du sminker deg/fikser håret etc. Det er utrolig men du kan se deg selv annerledes enn du egentlig er..

Lenke til kommentar

Så støttende alle her var da, nå vet jeg ikke hvor ofte du sminker deg eller hvor tjukt lag med sminke du bruker. Men syns det er fint å se på jenter som faktisk har tatt seg tid til å gjøre noe med utseendet.

 

Syns det er gir et positivt signal om at de bryr seg om utseendet og at de vil se bra ut.

 

Selv er jeg for lat til de meste.

Lenke til kommentar

Noe jeg gjør hvis jeg er litt misfornøyd med meg selv er veldig enkelt, og det funker alltid:

 

Se på et bilde av en person du synes er veldig fin, og som ligner litt på deg. Det kan være på håret eller klærne eller ansiktet, generelt sett, eller egentlig hva som helst. Så går du til speilet og sammenligner deg selv med den personen. Dette funker, ihvertfall for meg :)

Lenke til kommentar

Man kan se ut som ei baconpølse med spy strødd hist og pist. Til syvende og sist er det dine handlinger som definerer deg, og det du vil huskes ved.

Husk dét, og prøv å tenk mindre på hvordan skallet ditt ser ut. Du skal ikke være inni det for evig uansett. :)

 

(Håper ikke dette høres kynisk eller kaldt ut da, det var ikke meningen ihvertfall).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Føler det akkurat som deg, men du må bare prøve og gi litt faen uansett hvor vanskelig det er. Er dager hvor jeg ikke engang vil gå ut av huset fordi jeg føler meg så jævli og ikke vil bli sett. Var verre før, nå går jeg rett som det er uten sminke osv, føler meg som hudra sjøl men orker ikke bruke tid på å prøve å se bra ut. Har gitt opp det på en måte, jeg er meg og folk for bare velge og like meg eller ikke for det ;)

Lenke til kommentar

Noen dager ser jeg meg i speilet. Og ler godt inni meg. Går det an å se så vraka ut?

 

Andre dager ser jeg i speilet. Og tenker: Fy fan, idag er jeg heit!

 

Det er naturlig å ikke være sexsymbol 24/7. Og jeg tror det er for at man skal merke det bedre når man faktisk har en pen-dag.

 

Er det SÅ plagsomt, så synes jeg du burde slutte å se i speilet. Finn på noe annet å tenke på :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_MeanBean_*

Ligner på Mr. Bean så jeg ser jeg er vel ikke kjempefornøyd med utseende :D Dessuten har jeg altfor korte bein, er hjulbeint, har brede hofter, osv. Ikke pent :!: :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...