Gå til innhold

Ny mobil til ung bestemor


Simen1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått i oppdrag å finne en ny mobiltelefon til en ung bestemor. Hun har nå en Sony Ericsson T310 som hun klager litt over.

 

Det hun ønsker i sin nye telefon:

- Bedre batteritid: minst 3 døgn standby i praksis, helst mer.

- Lav pris, ca 1000-2000 kr uten binding

- Godt kamera

- God skjerm til å se bilder på

- God brukervennlighet

 

Det hun ikke trenger (men kan være med hvis det ikke gjør telefonen dyrere):

- Mp3-spiller, 3G, GPS, smarttelefon

- Annet fordyrende dilldall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 6233, ikke så mye vondt å si om den annet enn at bakdelen er i myk plast som skrapes opp for et godt ord (uforståelig materialvalg). Det er ikke godt å si hvor lenge batteriet holder etter fullading, men mer enn to dager er det i hvert fall. Bare man ikke innbiller seg at det går an å ta gode bilder i svakt lys er kameraet også flott, og kjøper man et 2GB microSD-kort til et par hundrelapper har man plass til ca. 2500 bilder på max oppløsning eller over to timer video. Har ikke prøvd mp3-funksjonen, men har ikke lest noe som tyder på at den er mindre enn brukbar. Hun forventer vel ikke hifi-lyd uansett.

Lenke til kommentar

jeg har nokia 6300, den varer i ca 5-6 dager før den må lades opp. Men jeg bruker den veldig lite da (1-2 meldinger for dagen og 10 minutters ringing hver dag)

 

Det kan kanskje bli litt vanskelig for eldre å skrive med den da tastene sitter veldig tett og er ganske små. Kameraet er ganske bra ute i dagslys, men inne blir det ikke bra kvalitet

Lenke til kommentar
jeg har nokia 6300, den varer i ca 5-6 dager før den må lades opp. Men jeg bruker den veldig lite da (1-2 meldinger for dagen og 10 minutters ringing hver dag)

9580223[/snapback]

Det høres ut som hennes bruksmønster. 5-6 dager er jo veldig bra så det blir hun sikkert godt fornøyd med.

 

Litt dumt at kameraet er så dårlig innendørs men jeg får høre med henne om det er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...