Simen1 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei. Jeg har fått i oppdrag å finne en ny mobiltelefon til en ung bestemor. Hun har nå en Sony Ericsson T310 som hun klager litt over. Det hun ønsker i sin nye telefon: - Bedre batteritid: minst 3 døgn standby i praksis, helst mer. - Lav pris, ca 1000-2000 kr uten binding - Godt kamera - God skjerm til å se bilder på - God brukervennlighet Det hun ikke trenger (men kan være med hvis det ikke gjør telefonen dyrere): - Mp3-spiller, 3G, GPS, smarttelefon - Annet fordyrende dilldall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har nå sortert ut fire aktuelle Nokia-modeller. Hva mener dere om de? Sammenligning av Nokia 6233, 6300, 6290 og 6280 Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er ikke så veldig flink på alle Nokia telefonene, men synes den 6300 så best ut. De virker veldig like, men 6300 er den som jeg kjenner flest som har, og de er ihvertfall fornøyde. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har 6300 selv og er fornøyd med alt bortsett fra den elendige batterilevetiden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Å? Hvor kort er batteritiden i praksis? (hvile) Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Umulig å si siden jeg bruker den, men jeg føler at den må lades hver dag til annenhver dag avhenging av bruk. Vil tippe 2 døgn med lite bruk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har 6233, ikke så mye vondt å si om den annet enn at bakdelen er i myk plast som skrapes opp for et godt ord (uforståelig materialvalg). Det er ikke godt å si hvor lenge batteriet holder etter fullading, men mer enn to dager er det i hvert fall. Bare man ikke innbiller seg at det går an å ta gode bilder i svakt lys er kameraet også flott, og kjøper man et 2GB microSD-kort til et par hundrelapper har man plass til ca. 2500 bilder på max oppløsning eller over to timer video. Har ikke prøvd mp3-funksjonen, men har ikke lest noe som tyder på at den er mindre enn brukbar. Hun forventer vel ikke hifi-lyd uansett. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hun kommer neppe til å høre på mp3 fra mobilen i det hele tatt, men hun kommer sikkert til å ta litt bilder med den. Jeg tror hun forventer digitalkamera-kvalitet, men jeg skal ta en prat med henne og vise noen praktiske eksempler og sammenligninger så hun vet hva hun går til. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 jeg har nokia 6300, den varer i ca 5-6 dager før den må lades opp. Men jeg bruker den veldig lite da (1-2 meldinger for dagen og 10 minutters ringing hver dag) Det kan kanskje bli litt vanskelig for eldre å skrive med den da tastene sitter veldig tett og er ganske små. Kameraet er ganske bra ute i dagslys, men inne blir det ikke bra kvalitet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 jeg har nokia 6300, den varer i ca 5-6 dager før den må lades opp. Men jeg bruker den veldig lite da (1-2 meldinger for dagen og 10 minutters ringing hver dag)9580223[/snapback] Det høres ut som hennes bruksmønster. 5-6 dager er jo veldig bra så det blir hun sikkert godt fornøyd med. Litt dumt at kameraet er så dårlig innendørs men jeg får høre med henne om det er viktig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er vel uansett ikke mange mobilkameraer som er noe særlig i dårlig lys, til det er optikken for liten. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 snerten bestemor Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...952&s=amobil.no Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Da står siktet innstilt på 6300 Regner med at hun går til innkjøp av den i løpet av oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå