Gå til innhold

får ikke slettet en fil

kentfa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prøver å slette en fil(videofil), får beskjed om at et annet program bruker filen. hvordan finner jeg ut hvilket program som bruker den? hvordan slettet jeg den?

Hørte en gang et tips som gikk på å slette den fra Nero. Har ikke prøvd dette selv, men det hjalp visst da.

Lenke til kommentar

Eneste problemet med dette er at informasjonen om DivX-filmene forsvinner. Ingen informasjon hvis du høyreklikker og velger egenskaper. For noen er kanskje dette en liten pris å betale, men jeg vil ha den infoen..

Derfor bruker jeg denne framgangsmåten hver gang jeg oppdager ei avi-fil som ikke vil slettes;

1. Sletter verdien "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" som ligger under HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler i regedit

2. Sletter avi-fila

3. Legger inn igjen den samme verdien i regedit..

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

Lenke til kommentar
Eneste problemet med dette er at informasjonen om DivX-filmene forsvinner. Ingen informasjon hvis du høyreklikker og velger egenskaper. For noen er kanskje dette en liten pris å betale, men jeg vil ha den infoen..

Derfor bruker jeg denne framgangsmåten hver gang jeg oppdager ei avi-fil som ikke vil slettes;

1. Sletter verdien "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" som ligger under HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler i regedit

2. Sletter avi-fila

3. Legger inn igjen den samme verdien i regedit..

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

godt poeng, jeg lastet ned en update-fil fra m$ en gang som skulle fixe dette, men finner den ikke nå, den var lastet fta tech-avdelingen deres

Lenke til kommentar

Først sjekk at du ikke har mounted filen i noe FantomCD/Daemon tools,,,,

viss det ikke løser no, prøv å få tak i en fil som heter avi-fix.ini, en fil som fikser bug i winXP. Du finner den på DC++....

------------------------------------------------------------------

:google:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...