Gå til innhold

Er abort galt?

Anbefalte innlegg

Gjenstand? Barnet vil få et fint liv hos gode fosterforeldre, bedre enn å drepe det.

Som sagt: Foreldre står i kø på flere år for å få adoptere barn, de vil med glede ta imot ditt.

Jeg er adoptert.... Jeg var heldig og fikk foster foreldre som tok vare på meg... Ikke alle er det, bare så du vet det!!!!

Forelsdre står i kø og dette skal selvfølgelig legalisere DITT syn på dette? Som sagt før i tråden, er du klar over hva dette gjør med moren, og faren, til barnet? Jeg var 42 år da jeg tok kontakt med mine biologiske foreldre, som begge var døde på det tidspunktet jeg tok kontakt, men jeg snakket med venninnen til min biologiske mor og hun hadde hatt et ENORMT savn etter å se meg, vite hvem jeg var osv osv i så stor grad at hun ble syk av det. ... Hun levde i flere ti år i sitt eget personlige helvette på grunn av dette, på grunn av at hun ikke fikk ta abort av sine idiotiske kristne foreldre... Jeg er klar over at jeg snakker litt i mot meg selv her, i og med at jeg skulle vært den aborten, men det hadde spart min mor for mye faanskap..... Ikke at jeg ØNSKER det, men jeg SER hvor mye unødig lidelse dette fører med seg, men det gjør faan ikke du!!!

DU kommer her med dine idiotiske doktriner og påberope deg at du alltid vet best fordi du har de idiotiske doktrinene til å "lede" deg? Kjøss meg i ræva, javla egoist! Det eneste du tenker på er å logre for guden din, ikke noe annet! Du klarer KUN å se hvor "lett" det er å adoptere bort barna du, men stopper ikke opp et jævla lite øyeblikk og prøver å se HVA dette faktisk føret til! Kun logring for gud...

Vel, jeg håper du slipper rett inn i himmelen til din gud og at du kjeder ræva av deg der med å høre på lidelsene som adopsjon ofte fører med seg både for barn og for foreldrene...

Men hey, drit i det da, du skal jo logre for guden din og gir vel faan i hvordan andre føler/tenker, ikke sant?

K-V-A-L-M-T :sick:

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager ozi, men det ser ut til at jeg i "kampens hete" blandet begrepene litt.

Et foster er et embryo i det siste utviklingsstadiet (fra tredje måned i svangerskapet til fødselen) hos pattedyr.

Abortgrensen er ved 12. uke, så abort er ikke foster drap siden grensen for abort ligger ved grensen hvor embryoet regnes som et foster.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

@O3K: Null prob, men husk at foster med Downs syndrom kan drepes...

@RWS: Leit å høre med moren din. Og jeg er mest fan av at moren tar kontakt med barnet om hun vil. Kjenner en på min alder som ble adoptert bort, og han treffer fostermoren sin ca en gang i måneden, og det har de begge to godt av, ifølge ham selv. Jeg kan bare snakke utifra hva han sier though. Men jeg tror mye lidelse kunne vært spart for moren din om hun tok kontakt.

Og det å si at jeg er imot abort pga at jeg tror Jesus døde på korset for oss er grunnløse påstander og vill synsing. Jeg har aldri lest noe som helst i Bibelen som gjør at jeg er imot abort i de fleste tilfeller.

Men slutt med personangrepene er du snill.

Lenke til kommentar

Vel det kreves mer tid og mer energi fra en forelder for å ta vare og oppdra et barn med Downs syndrom. De som har all denne tiden og energien til overs er fantastiske mennesker, men de er i mindretall.

La meg komme med et lite fiktivt eksempel:

Forestill deg at vi har et fosterhjem med 200 barn, 100 uten Downs syndrom, og 100 barn med. Hvis fosterhjemmet får besøk av 100 par en dag, som alle tar med seg et barn hjem, tror du at det kommer til å være igjen 50 barn uten Downs syndrom, og 50 barn med, når dagen er omme?

Det er ingen vits i å blande inn egoisme her, fordi som jeg nevnte tidligere, disse fantastiske menneske som har all denne tiden og energien til overs er i mindretall.

Så uansett hvor "kynisk" denne utvidede grensen høres ut så er den funksjonell.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Alle bøker om graviditet oppfordrer moren til å snakke til barnet før fødselen.

Det har ingenting med saken å gjøre. Fosteret skjønner ikke hva moren sier, men det blir bare vant til lyden av stemmen hennes. Vanesak altså. Selv de minst intelligente dyr kan læres opp til å få vaner.

Lenke til kommentar
det å ikke kunne tilby barnet gode oppvekstvilkår er en dårlig unnskyldning for å ta livet av fosteret

Slett ikke.

Er ikke du samme person som mener at homofile ikke bør kunne adoptere? Så du vil altså fylle opp verden med ekstra mange uønskede barn, samtidig som du vil gjøre at enda færre får adoptere! :lol:

Barnet vil få et fint liv hos gode fosterforeldre, bedre enn å drepe det.

Det er et foster som blir drept, ikke et barn. Og det er ikke du som må gå ni måneder med et uønsket foster i magen.

Lenke til kommentar
det å ikke kunne tilby barnet gode oppvekstvilkår er en dårlig unnskyldning for å ta livet av fosteret

Slett ikke.

Er ikke du samme person som mener at homofile ikke bør kunne adoptere? Så du vil altså fylle opp verden med ekstra mange uønskede barn, samtidig som du vil gjøre at enda færre får adoptere! :lol:

1. Jeg har aldri sagt at jeg ikke synes homofile skal få adoptere.

2. Det er flere års venteliste på å få adoptere, så å finne adoptivforeldre er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slett ikke.

1. Jeg har aldri sagt at jeg ikke synes homofile skal få adoptere.

2. Det er flere års venteliste på å få adoptere, så å finne adoptivforeldre er ikke noe problem.

Det finnes allerede millioner av barn i den tredje verden som ikke får nok mat, omsorg eller utdannelse, det er en langt bedre løsning å la folk adoptere barn fra disse landene enn å tvinge kvinner til å føde et barn de ikke ønsker for å så la det adopteres av vestlige foreldre som bruker så mange middler på dette adoptivbarnet at de hadde kunnet forsørge i snitt 10 - 15 afrikanske barn med utdannelse og mat.

Tenker vi ressursbruk så er det også egoisme å føde et barn som har for eksempel Downs syndrom og som vil kreve uhyrlig mye ekstra stell, ressurser og samfunnsmidler. Igjen så hadde disse middlene kunnet blitt brukt langt bedre i et uland.

For å være ærlig så bør vi alle sammen være utrolig glade for at vi faktisk for lov til å føde så mange barn vi ønsker her i norge, denne muligheten har man ikke i alle land og man er heller ikke garantert at barna som blir satt til verden får det bra heller, det har vi her.

Nei, abort er ikke galt, det er kun et valg som er nødvendig å ta og som er først og fremst kvinnens valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...