Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Mange tilfeller hvor dama har rota med p-pillene osv. Og hvis kondomen sprekker kan du ikke skylde på mannen heller med mindre han gjorde noe feil, men om han gjorde noe feil burde ikke et feilgrep gjøre at han må betale penger i 18 år

 

Hva dama har gjort i sånne tilfeller spiller ingen rolle: Mannen må ta et selvstendig ansvar for å unngå å gjøre noen gravide om han ikke ønsker det. Ja, uhell skjer og det må han være med å bære konsekvensen av. Er han ikke klar for det er det bare å holde smekken lukket. Det er ikke noen menneskerett å ha sex uten å ta konsekvensene av det som kan skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva dama har gjort i sånne tilfeller spiller ingen rolle: Mannen må ta et selvstendig ansvar for å unngå å gjøre noen gravide om han ikke ønsker det. Ja, uhell skjer og det må han være med å bære konsekvensen av. Er han ikke klar for det er det bare å holde smekken lukket. Det er ikke noen menneskerett å ha sex uten å ta konsekvensene av det som kan skje.

Hvorfor skal kvinnen slippe å ta konsekvensene?

Nei, om hun frivillig bærer barnet frem og ikke gjør noen inngrep (angrepille), så er ikke ungen en konsekvens, men et resultat.

Lenke til kommentar

En kvinne må da også ta konsekvensene, jeg har da ikke sagt noe annet? Hun må ta et selvstendig ansvar for å unngå å bli gravid om hun ikke ønsker det. Dette er like mye begges ansvar for hva de selv gjør. Det er ikke sånn at hvis den ene tar ansvar så slipper den andre å gjøre det.

 

Er "uhellet" ute må de begge ta konsekvensen av det, dog er det hennes kropp og hennes valg hva hun gjør med det. Han må være med å "betale" for uhellet om hun velger å beholde barnet. Ønsker han ikke det må han som sagt holde smekken igjen.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Ja, uhell skjer og det må han være med å bære konsekvensen av. Er han ikke klar for det er det bare å holde smekken lukket.

Dette er jo ikke et alternativ.

 

Hvorfor er ikke det noe alternativ? Alternativene er: ha sex med/uten prevensjon og være forberedet på de mulige konsekvensene eller å la være å ha sex om man ikke er forberedt på konsekvensene. Det er, som tidligere sagt, ingen menneskerett å ha sex uten å måtte ta de følgene det kan medføre.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke det noe alternativ? Alternativene er: ha sex med/uten prevensjon og være forberedet på de mulige konsekvensene eller å la være å ha sex om man ikke er forberedt på konsekvensene. Det er, som tidligere sagt, ingen menneskerett å ha sex uten å måtte ta de følgene det kan medføre.

Forskjellen ligger i at dersom kvinnen ikke vil ha noe med barnet å gjøre, så har hun veldig gode muligheter for at ungen ikke skal fødes, men om mannen ikke vil ha noe med barnet å gjøre må han betale i 18 år for det. Alternativet er å ikke ha fri abort og tvinge damen til å føde ungen, fordi det er jo en konsekvens av sex :roll: , jeg er klar over at det var en stråmann, og det er faktisk den holdningen jeg oppfatter når det er snakk om konsekvenser.

Kvinnen har full kontroll over sin egen kropp, og mannens lommebok. Sounds fair.

Som sagt før, la mannen kunne melde vekk farskapet tidlig i graviditeten, så kan ungen fødes så mange ganger en bare vil uten at jeg skal ofre det en tanke.

 

Nå håper jeg noen kan nevne hvordan angrepille føles siden jeg ikke kan si så mye om at det er kjempevondt og skaper psykiske problemer eller whatnot.

Lenke til kommentar

At kvinnen skal bestemme hundre prosent over om abort eller ikke syns jeg er tull. Det er sjukt at en dame kan si til en fyr "hei, jeg går på p-piller" så gjør hun ikke det alikevel og etter noen knull blir hun gravid og han må betale barnebidrag i 18 år. Det er trist det. Jeg mener at begge to skal ha like mye å si når det gjelder å ta abort, men hvis kvinnen ikke vil beholde barnet er det hennes valg.

Endret av Callisto Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...