Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Det er mye lettere å diskutere om du faktisk skriver noe.

 

Filosofi. Er. Ikke. Vitenskap.

 

Dette er fortsatt ikke et utgangspunkt for diskusjon. Jeg er for oppgitt over hvor langt ute på jordet enkelte her er til å orke stort mer enn å henvise dem til ex.phil. slik at de kan komme tilbake når de faktisk vet litt om emnene de bare fabulerer om.

 

Wiki: Filosofi (gr. φιλοσοφία, sammensatt ord av φίλος = venn/kjærlighet og σοφία = visdom, altså kjærlighet til visdom eller å være venn av visdom) er en grunnleggende vitenskap som forsøker å gi en refleksjon over blant annet fagvitenskapene og tilværelsen for øvrig

 

Hvorfor mener du filisofi ikke er vitenskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vi kvinner som faktisk går med en kul på magen i ni måneder. Stygt å si det, men dere er bare en donor, og har NULL dere skulle ha sagt i en evt avgjørelse om abort.

 

Dette var da en ensporet og enkel tenkemåte...

 

Du må se enhver sak i kontekst. Slik ignorant forenkling hører ingensteds hjemme.

 

Den dagen et mannfolk skal bestemme over min kropp, da har jeg virkelig tapt :roll:

 

Hva med å føre en sivilisert samtale, og sammen komme frem til en avgjørelse?

 

Jævlig kjipt for fyren da, hvis han smeller ei kjerring på tjukka med et uhell, og hun vil beholde barnet.

Men hey, det skal vel to til for å danse tango? Det burde dere ha i bakhodet før dere stikker kølla inni et gjørmehull ;)

Det er en risikosport, og konsekvensene er ikke alltid like hyggelige.

 

Så burde vel kanskje "gjørmehullet" innse at klær og oppførsel fra hennes side -kan- ha hatt litt å si.

 

Og tøsete jenter som "skrefser" over hvemsomhelst bør tvangs-steriliseres. Det ER faktisk liv det er snakk om(hvertfall etter noen uker), ikke ei vorte på fingern som du bare fryser bort.

 

Hørt om prevensjon?

Lenke til kommentar
Wiki: Filosofi (gr. φιλοσοφία, sammensatt ord av φίλος = venn/kjærlighet og σοφία = visdom, altså kjærlighet til visdom eller å være venn av visdom) er en grunnleggende vitenskap som forsøker å gi en refleksjon over blant annet fagvitenskapene og tilværelsen for øvrig

 

Hvorfor mener du filisofi ikke er vitenskap?

Så fordi en wikipedia artikkel har en positiv påstand om at filosofi er vitenskap, skal dette være aksiomatisk? Da vil jeg sette spørsmål ved din kunnskap og/eller kildekritikk generelt.

 

Den vitenskapelige tilegningen (empiriske) av objektive svar har ingenting med den filosofiske streben etter det abstrakte/metafysiske. Det eneste prinsipielle disse deler er at begge ønsker å grave dypere i noe. Men dette alene gjør ikke filosofi vitenskap? Ærlig talt. De to har ingen relasjoner utover det.

 

Vitenskap kan være en platform for filosofi. Men vitenskap i ordets rette forstand kan ikke ha en filosofisk platform, med mindre du ser for deg generell nyskjerrighet (noe som ikke er "filosofi"). Filosofi er undring på det abstrakte, som eksistens, etikk, verdi osv. Ingen av hvilket som er direkte relatert til vitenskap.

 

Hadde du vært kjent med filosofi, hadde du sikkert også visst at bevisbyrden ligger på din banehalvdel.

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar
nerver er ikke vokst frem enda....

Hvordan går da dette an? :ermm:

http://www.encyclopedia.com/doc/1G1-106528039.html

Siden du har lest hele artikkelen synes jeg du kan poste den her, helst i en spoiler tag, siden det sikkert er en god del brukere her som ikke er medlem av highbeam.com.

Jeg fant den ikke på highbeam. Har faktisk aldri hørt om siden.

 

Søkte på "nerver" og "embryo" på google om det er veldig viktig for deg.

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=em...mp;aq=f&oq=

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde, at du bare tok et enkelt google søk og serverte det første resultatet uten å ha lest igjennom artikkelen først. Men det er ikke god argumentering.

 

Ja du fant den ikke på highbeam, det du fant var et 4 linjers utdrag fra denne artikkelen, med en link som sier:

Read all of this article with a FREE trial to HighBeam Research

Og ihvertfall jeg må lese igjennom en hel artikkel isteded for kun fire linjer og en overskrift før jeg kan si noe om artikkelen. Det at du tar en overskrift og kun 4 linjer fra artikkelen som god fisk viser litt hvor ukritisk du er til kildene du refererer til.

Lenke til kommentar
Ingen kan vell påstå at abort er riktig, såklart er det galt.

 

Hvorfor kan ingen påstå dette? Hvorfor er det så -klart- at det er galt?

 

Det jeg pröver å si er at det er en negativ ting som er gal, det kan ödelegge framtidig graviditet hos kvinnen, for å ikke snakke om psykiskhelse resten av livet og det er vel aldrig greit å drepe et foster. Men samtidig er det like galt å föde et barn som ikke er "velkommet", eller får en dårlig oppvekst ettersom foreldrene f.eks er alt for unge til å ta ansvar.

Det går på en måte i +/-.

 

Det som er riktig er å bruke god prevansjon, jeg föler meg ganske sikker på at de aller fleste gangene det gjöres abort er det pågrunn av utrygg sex.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Men vi skal betale for det? I 18 år?

 

Hvis du ikke klarer å la være å gjøre en kvinne gravid er det bare rett og rimelig at du betaler for det i 18 år. Det er ditt barn og ditt ansvar å unngå å gjøre noen gravide om du ikke er klar for det.

Mange tilfeller hvor dama har rota med p-pillene osv. Og hvis kondomen sprekker kan du ikke skylde på mannen heller med mindre han gjorde noe feil, men om han gjorde noe feil burde ikke et feilgrep gjøre at han må betale penger i 18 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...