Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke et bra innlegg til denne diskusjonen, men jeg må si jeg finner det veldig merkelig at det er MENN som er mest ivrigst i slike diskusjoner.

 

Det er vi kvinner som faktisk går med en kul på magen i ni måneder. Stygt å si det, men dere er bare en donor, og har NULL dere skulle ha sagt i en evt avgjørelse om abort.

Den dagen et mannfolk skal bestemme over min kropp, da har jeg virkelig tapt :roll:

 

Jævlig kjipt for fyren da, hvis han smeller ei kjerring på tjukka med et uhell, og hun vil beholde barnet.

Men hey, det skal vel to til for å danse tango? Det burde dere ha i bakhodet før dere stikker kølla inni et gjørmehull ;)

Det er en risikosport, og konsekvensene er ikke alltid like hyggelige.

 

Tenk om abort var ulovlig her til lands?

Det hadde vært en overflom av kids, mange uten foreldre.

 

Ja til abort.

Abortgrense over 12 uker synes jeg er forkastelig, da.

"Mord" er noe jeg overhode ikke støtter.

 

Og tøsete jenter som "skrefser" over hvemsomhelst bør tvangs-steriliseres. Det ER faktisk liv det er snakk om(hvertfall etter noen uker), ikke ei vorte på fingern som du bare fryser bort.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Det er vi kvinner som faktisk går med en kul på magen i ni måneder.

Vær litt realistisk, Turtlis. Mener du de 9 månedene skal frata mannen retten til å være med å bestemme over noe som kan gi ham 18 år med ansvar?

 

Den dagen et mannfolk skal bestemme over min kropp, da har jeg virkelig tapt

Den dagen jeg må være far for et uøsnket barn, eller betale 600-700,000kr - fordi en løs suffragett nektet å la meg ta del i avgjørelse, da har jeg virkelig tapt.

Lenke til kommentar
vær så snill å ikke påstå at utilitarisme er løsningen uten å kvalifisere utsagnet.

 

Hvis vi kan enes om at lykke er bedre enn lidelse, bør det være en smal sak å konkludere med at mest mulig lykke og minst mulig lidelse bør være et mål.

 

Exphil er for nybegynnere.

 

abort prevensjon er galt fordi det hindrer et liv å bli til og fins det noe som er mer vært en et liv
Lenke til kommentar
Kanskje ikke et bra innlegg til denne diskusjonen, men jeg må si jeg finner det veldig merkelig at det er MENN som er mest ivrigst i slike diskusjoner.

 

Kanskje fordi forumet domineres av menn?

 

dere er bare en donor, og har NULL dere skulle ha sagt i en evt avgjørelse om abort.

Den dagen et mannfolk skal bestemme over min kropp, da har jeg virkelig tapt :roll:

 

Jævlig kjipt for fyren da, hvis han smeller ei kjerring på tjukka med et uhell, og hun vil beholde barnet.

Men hey, det skal vel to til for å danse tango? Det burde dere ha i bakhodet før dere stikker kølla inni et gjørmehull ;)

Det er en risikosport, og konsekvensene er ikke alltid like hyggelige.

 

Tenk om abort var ulovlig her til lands?

Det hadde vært en overflom av kids, mange uten foreldre.

 

Ja til abort.

Abortgrense over 12 uker synes jeg er forkastelig, da.

"Mord" er noe jeg overhode ikke støtter.

 

Og tøsete jenter som "skrefser" over hvemsomhelst bør tvangs-steriliseres. Det ER faktisk liv det er snakk om(hvertfall etter noen uker), ikke ei vorte på fingern som du bare fryser bort.

 

Her diskuterer vi om abort er etisk forsvarlig eller ikke! Man trenger ikke å ha fitte for å klare det! Menn er heller ikke BARE en donor, menn er faren til barnet. Jeg er enig med deg i at kvinnen bør ha full bestemmelsesrett over egen kropp, men jeg mener da også at mannen bør ha rett til formell abort. Og hvis han faktisk ønsker ansvar for barnet, bør han ha like rettigheter som kvinne. FØR barnet er født, er det kvinnens eiendom. ETTER fødselen er det like mye mannens.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Tok deg en kjapp en?

 

I følge decilla sin argumentasojn er alt vi gjørr galt, med mindre vi lager barn.

Og da må det å lage barn være like galt for det er AKKURAT like mange sedceller som går tapt bortsett fre en tre-fire stykker... :)

 

Hadde de som skrev dogmene i bibelen hatt bare bittelitt innsikt i hva forplantning er for noe hadde vi vært kvitt mye lidelse og overtro dere :)

 

Abort er IKKE prevansjon!!! Viktig å få frem i debatten!!! Nokk at menn som stoler på å dra seg ut i svingen og der ER risikosport! Ingen skulle fått barn før de er rede til å ta konsekvensene for et barn og alt det et barn medfører og personlig syntes jeg dette først og fremst skal være en sak mellom to parter, da dette som oftes gjelder mannen også i resten av hans liv.. (Barnet er jo sønn/datter ETTER at barnet fyller atten også ikke sant? Dere tenker bare penger...) Syntes at dagens ordning er den som fungerer best jeg, da dette er veldig delikate saker der hvert enkelt tilfelle BØR være nøye tenkt igjennom....

 

 

Har faktisk opplevd å bli nesten far til et barn da jeg var litt over tretten år. Hun hadde ikke tenkt å si noe om at vår lille hyrde stund fikk følger, men skrev vel 7 måneder etterpå at hun hadde abortert etter en moped ulykke og at jeg ville blitt uvitende far til ei jente... Sa noe sed donator de lux? Vet ikke hvorfor hun ikke ville si noe da hun hadde adressen min og alt men men.... I dag er jeg far til tre så vidt jeg vet ihvertfall :blush:

Lenke til kommentar
Og da må det å lage barn være like galt for det er AKKURAT like mange sedceller som går tapt bortsett fre en tre-fire stykker... :)

 

Neineinei, det er ikke galt! Det er det beste du kan gjøre! At sædceller går tapt er uunngåelig.

Det jeg tenkte på var at hvis onani er synd på grunnlag av sed som går til spille så må jo det å lage barn være det også, da det teknisk sett går til spille like mange sedceller da...

Lenke til kommentar
én mindre!

Nei, for hvis jeg forsto dokumentaren om befruktning riktig så trengs det flere i de fleste tilfellene, det er altså ikke alltid den første som treffer eggcellen som kommer inn, for noen ganger er det den andre, tredje fjerde som treffer egg cellen som befrukter egget... Så vinneren er ikke alltid vinneren..

 

Har alltid sett på dette som en god pekepinn på at Darwins naturlige utvelgelse stemmer, der millioner kjemper for livets rett og der de færreste lykkes.... Slik er jo naturen er... :)

 

Og egentlig ikke så rart at de mer ignorante velger en tilnærmelse av dette som et under, da det er akkurat det, et under. Men styrt er det ikke. Hadde det vært styrt hadde det kun vært en fire fem sed celler og ikke millioner.....

 

På spørsmålet om hva vi som mennesker er verdt er jeg enig med Harald Huslum, vi er ikke mer eller mindre verdt enn andre livsformer på jorden. At vi er mer utviklet og avansert har lite å si, da vi fremdeles bare er DNA kopier i en laaaaaaaaaang kjede av kopier, akkurat som resten av livsformene her på jorden er det. :) Vi har til og med muligheten til å spre oss til fx mars... noe som sikkert ikke er noen umulighet om noen år :)

 

Men jeg tviler på at vi overlever når vår sol tar kvelden .... til det er vi allerede for mange og kommer til å krangle om hvem sin lille gud som er den riktige til det er forsent er jeg redd.... Det er vel det destruktive i oss som taler... :(

 

Nå innføres det en fast sjekk i den tolvte uken for å være sikker på at barnet er uten skavanker og sykdommer. Regner med at foreldrene da gis et valg ved fx downs syndrom slik at de kan ta det vekk. Syntes det er mest riktig jeg.... De fleste vil IKKE ha et barn med downs fordi det fucker opp resten av livet ditt i form av en unge som ALDRI blir eldre enn 12 mentalt....

Lenke til kommentar
Det er større forskjell på sædcelle - embryo enn embryo - fullvoksen mann.

Men et embryo er ikke mer enn tilfeldige sammensatte celler da det ikke enda har noen bevisthet.... nerver er ikke vokst frem enda.... Det har ingen "sjel" enda, som det så fint jeter på religionsk :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...