Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Er det ikke forresten slik at ufødte barn i følge Kristendommen kommer til Himmelen?

Vet ikke hvordan det er i protestantiske kretser men i katolikken har du jo noe som heter limbo, der barnet "lagres" en stund i påvnte av skjærsilden eller noe slikt tøys....

 

Billig trøst i så fall at alle barn kommer til himmelen.... for tatt i betraktining at du her på jorden kan leve hele livet så snill og grei du bare kan og fremdeles komme lukt til helvette fordi du ikke tror på den tilbedningssyke kristne guden. Den samme gud som dødfødte barn ikke engang har hørt om, så hvorfor de kommer rett inn uten å ha gjort noe og uten å tro på denne guden mens andre kan leve et helt liv uten å gjøre annet enn godt og fremdeles ikke kommer inn i himmelen fordi du ikke tror gir de kristne et forklarings problem.... igjen!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel under protestantisme trenger man bare å tro for å komme til himmelriket, man kan være umoralsk til de grader så lenge man bare tror. Ufødte barn tror jo ikke på hverken Jesus eller Gud, så jeg ser ikke hvorfor de, ifølge kristendommen, ikke skal sendes lukt til helvete.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan det er i protestantiske kretser men i katolikken har du jo noe som heter limbo, der barnet "lagres" en stund i påvnte av skjærsilden eller noe slikt tøys....

 

Haha, en fordel å være foster i skjærsilden, for da merker man ikke smerten når Gud tenner på.

 

Billig trøst i så fall at alle barn kommer til himmelen.

 

Hvis ufødte barn kommer til Himmelen, er jo abort det beste man kan gjøre! Man sikrer et individ evig liv i Himmelen og hindrer overbefolkning i én smekk! Så er det bare å prøve å bli befruktet igjen asap.

 

Man tar riktignok fra fostrene muligheten til et liv på jorden, men so what? Livet i Himmelen er jo så mye bedre uansett. Livet på jorden er bare et enormt risikoprosjekt, hvor sjansen er stor for å dø som ikke-kristen, og dermed komme til Helvete.

Lenke til kommentar
er det kun religiøse som mener at abort er galt?

 

Nei.

Det er nok riktig, men de fleste som faktisk har lest om hva en abort faktisk er og hvor lite utviklet et foster/embryo før uke 12 har ingen problemer med abort. Jeg tror det er de som kun har hørt en eller annen religiøs dogme som har det problemet.... der de lærer at selv sedcellene har "sjel" :roll:

 

Har til og med møtt kristne som ikke trodde meg når jeg sa at det er 6 millioner, i gjennomsnitt,sed celler i en sed tømning.... mens han trodde fullt og fast på at det er en synd å runke fordi man dermed dreper "liv"... :no:

Han trodde heller ikke at det drepes like mange sedceller når man lager barn, pluss minus en tre fire stykker da så klart... De som faktisk lager barnet... :) Så det ER mulig å gå gjennom et halvt liv og være fryktelig ignorant og beint frem stupid dum på noen områder bare man følger de kristne dogmene til punkt og prikke....

Lenke til kommentar

Hva de kristne må svare på:

 

Hvordan kan det ha seg at et emmbyro får sjel i befruktningsøyeblikket, når vi vet at det først senere i svangerskapet kan oppstå tvillinger, trillinger osv? Har tvillinger samme sjel? Hvis én av tvillingene dør som ateist og den andre som kristen; vil de ende opp i Himmelen eller Helvete?

Lenke til kommentar
Kom med et argument mot abort som ikke er basert på overtro da.

De fleste argumentene her er fra humanitære hippier, ikke konservatister. Bevissthet er forøvrig metafysiskt og kan ikke regnes som overtro. De fleste vil stille seg ignostisk til spørsmålet om bevissthet blant fostere, og dette er for meg det eneste interessante elementet i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...