Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man har så lite kjærlighet til eventuelle egne barn/embryoer/foster bør man ikke være i nærheten av å få det engang.

 

Hvorfor likestiller du barn med fostre og embryoer? Jeg ser på det som unaturlig å føle kjærlighet for noe som bare kan karakteriseres som en "ting". Å føle kjærlighet for et barn kan jeg se på som naturlig, men å ønske å fjerne embryoer eller tidlige fostre ser ejg ikke hva kan ha med kjærlighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis man har så lite kjærlighet til eventuelle egne barn/embryoer/foster bør man ikke være i nærheten av å få det engang.

 

Hvorfor likestiller du barn med fostre og embryoer? Jeg ser på det som unaturlig å føle kjærlighet for noe som bare kan karakteriseres som en "ting". Å føle kjærlighet for et barn kan jeg se på som naturlig, men å ønske å fjerne embryoer eller tidlige fostre ser ejg ikke hva kan ha med kjærlighet å gjøre.

 

Ja, det er litt som å grine hver gang man børster av seg litt flass

Lenke til kommentar

ozi3333: Egg og kylling er to forskjellig ting. Samme med foster og en baby. Det er på vei til og bli noe ja, men man stopper det før det går så langt, fordi ungen ikke er ønsket.

 

Det finnes nok av unger som adopteres vekk, og for og være ærlig, så vil jeg heller fjerne fosteret i magen min enn og gi fra meg min egen baby som fremmede skal ta seg av. Det har ingen hensikt at man skal bære frem et barn for så og gi det fra seg.. hallo.

Lenke til kommentar

Et menneske er et menneske. En baby er like mye verdt som en voksen, det har du rett i.

 

Men et ufullstendig uferdig foster/celleklump er ikke enda blitt til noe levedyktig vesen. Det er ikke verdt noe som helst i mine øyne, det er noe man skyller ned i do.. Det som det kunne ha blitt, er selvsagt verdt noe. Men man stopper prosessen før det går så langt.

 

Jeg velger heller og kvitte meg med sykt foster og prøve på nytt, enn og ofre hele livskvaliteten og livet mitt til et barn som ikke kan få de mulighetene her i livet jeg vil at mitt barn skal ha.

Lenke til kommentar
Så utvikling har ingenting og si? Egg er egentlig kylling?

Nei, eggcelle er ikke baby heller.

 

Sæd + eggcelle mener du vel?

 

Melisma: Et foster er et barn inne i magen. Sekundet før du ble født var du et foster.

Derfor aborterer man ikke bort foster, men embryoer, et uferdig utviklet foster.

Men i de tidlige foster-fasene er ikke fosteret nok utviklet til å være baby.

 

Ifølge no.wiki: Foster: fra 3mnd til født.

Lenke til kommentar

På en side så tenker jeg at en unge i magen aner ikke hva noe er. Har ikke opplevd noe som helst annet enn innsiden av magen. Helt clueless..

 

Det er ingen mennesker her på jorda som husker og ha vært inne i magen til mora (selvom det alltid finnes lunatics der ute som hevder at de husker det :roll:)

 

Men på en annen side, så er det for meg, forferdelig og tenke på at man skal drepe noe som har blitt ett fullutviklet menneske. Men så lenge det er innenfor tidsgrensa så synes jeg at det er en sjanse til og unngå mord, og heller rydde opp i en feil mens det fortsatt er tid.

 

Hvis noen knuser et egg er det ingen som bryr seg, men hvis noen knuser en kylling derimot, ja da reagerer man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...