Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk, Husum.

 

Kein problem.

 

 

 

Jeg ser uansett ikke hva problemet er. Hvorvidt abort er moralsk eller umoralsk er definert av personlig moral og etikk. Intil abortmotstandere kan vise til en almengyldig, spesifik moral som sier at dette er umoralsk, så bør muligheten være åpen. Og her snakker jeg ikke om det kategoriske imperativ eller utilitarianisme, for disse støtter, såvidt jeg tolker abort.

 

EDIT: Fjernet en dobbel setning :p

Endret av Harald Husum
Lenke til kommentar
Hvorfor er abortgrensen for mennesker med Downs syndrom betydelig utvidet da?

 

Det er ikke funnet at det å leve med Downs syndrom medfører noen nød eller unødvendige smerter, likevel har de ikke like rettigheter som andre foster.

Siden downs syndrom kan gi foreldrene en tung byrde med konstant oppfølging av barnet, er det vel kanskje greit at man setter av litt ekstra tid?

Lenke til kommentar
Du tror ikke at mange som tar abort senere sliter med psykiske problemer?

Det er i såfall på grunn av hysteriet rundt abort.

 

Jeg kan godt vise deg noen bilder av hva man faktisk aborterer bort.

Det er jo fullstendig irrelevant for diskusjonen.

 

Jo. Det er den. Klara klok henviser til en studie som konkluderer med at 20% av personer som har tatt abort får psykiske problemer, ofte skyld og skam.

Det forklarer jo det meste. Det er ikke selve aborten som fører til det, men de ondskapsfulle drittsekkene rundt disse 20% som rakker ned på de som tar abort og overbeviser dem om at de er onde.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt vise deg noen bilder av hva man faktisk aborterer bort.

Det er jo fullstendig irrelevant for diskusjonen.

Hvorfor det? Jeg spør bare om personen vil se en illustrasjon av hva vi diskuterer... Mange personer forstår lettere når de får inn ting visuelt.

 

Det handler ikke om barnets rettigheter, men om foreldrenes fremtid. Downs syndrom er et særtilfelle og må behandles følgende.
Hva om barnet kan adopteres bort?
Lenke til kommentar
Er det ikke litt urettferdig at bare fordi barnet har et kromosom mer får ikke barnet samme beskyttelse av staten som andre.

 

Hva om barnet kan adopteres bort?

Om 0 er annerledes enn 0 så flott det.

Nå snakker vi da om det moralske, og ikke hva lovverket sier.

 

Hvorfor det? Jeg spør bare om personen vil se en illustrasjon av hva vi diskuterer... Mange personer forstår lettere når de får inn ting visuelt.

Eh nei. For en person så er det *POFF*, no more pregnancy.

Du får ikke akkurat med det fosterdelene hjem i et glass.

Lenke til kommentar
Det handler ikke om barnets rettigheter, men om foreldrenes fremtid. Downs syndrom er et særtilfelle og må behandles følgende.
Hva om barnet kan adopteres bort?

Da adopteres det bort...?

Ja, og da er det ikke en så viktig del av foreldrenes framtid mer. Bare gjennomføre svangerskapet.

 

Som jeg har nevnt før, hvorfor skal en dama gjennomgå et svangerskap, når det fører til drastiske endringer i kroppen hennes, og ikke minst at hun har en sjangse for å dø.

 

Når man da ser på lidelsene dette fullvoksene følende individ må gjennomgå, er det da ikke bare unødvendig men også frekt å si "Bare gjennomføre svangerskapet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...