Gå til innhold

Er abort galt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo. Det er den. Klara klok henviser til en studie som konkluderer med at 20% av personer som har tatt abort får psykiske problemer, ofte skyld og skam.

Får ikke skyld og skam etter en vanlig operasjon.

Jahaja?

Så av de 20 % som får psykiske problemer etter en abort, så er det noen som får det pga skyld og skam, det betyr at noen får psykiske problemer uten å ha skyld eller skam, hva med de?

Hva med de?

Hva med de 99% som ikke dør i krig?

Hvor mange av disse 20 % ville fått psykiske problemer av å gi bort ungen de har bært på i 9 måneder, og risikert livet sitt?

Lenke til kommentar
Jeg mener det. Definisjonsspørsmål.

Men da kan du for svarten ikke uttale det som den ultimate sannhet!

Skillet går mellom å drepe noe med bevissthet og noe uten. Å drepe en hund er mer alvorlig enn å drepe et foster.

Jeg er fullt klar over det. Men igjen, i mine øyne er drap å ta vekk livet til organismen uten at den har mulighet til å påvirke det i noen grad. Konsekvenser eller ei, kverruler så mye du vil på setningen. Og jeg synes eierene av en hund er hundens ansikt utad i samfunnet, og det er de som "er" hunden.

Wtf? Mener du det er mer alvorlig å drepe en sædcelle enn å drepe en hund? Når vi snakker om levende organismer her.

Hehe, fantastisk svar han gav (jepp, tredjepersons hersketeknikk).

Lenke til kommentar
Wtf? Mener du det er mer alvorlig å drepe en sædcelle enn å drepe en hund? Når vi snakker om levende organismer her.

En sædcelle er ikke halvveis til å bli et embryo engang.

Man dreper foster. Foster er mennesker som deg og meg, bortsett fra at de ikke har kommet ut fra magen.

Et sekund før du ble født var du et foster.

Lenke til kommentar
Hva er ditt syn på dyrerettigheter?

At et dyr har rett til livet utifra en tredjeparts vurdering dersom det blir en sak at dyret skal bli fratatt livet.

For å ta det med eksempler. Jeg er imot avliving av hunder som oppstår truende og/eller har angrepet et menneske en gang. Jeg er for avliving av hunder som har levd 5-6+++ år i fangenskap og elendige forhold, fordi jeg ser på døden som "en evig hvile" om du vil, eller fravær av liv. I seg selv ikke noe ille for noen.

Eller noe i den dur.

Det er drap om du tar fatt i balltreet og slår ihjel en hund.

Lenke til kommentar
Hva med de?

Hva med de 99% som ikke dør i krig?

Du kommer med tallet 20% som argument for at det er normalt at de som tar abort lider av psykiske lidelser (bare for å simplifisere det). Faren ligger der sikkert, men majoriteten av de som tar abort klarer seg helt fint ifølge dine tall. Derfor er det mer normalt å ikke lide av psykiske skader enn å faktisk gjøre det.

99% dør ikke i krig? Vel det tyder vel på at diplomati spiller en større rolle i moderne krigføring enn før. Og at det tekniske utstyret og sikkerheten til soldatene er betydelig skjerpet. Men en dog, det er fortsatt 1% som dør (ifølge dine tall), så folk dør fortsatt i krig. Men jeg ser ikke hvordan man kan sammenligne abort med krig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...