Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Jenta må ALLTID bli enig med gutten om de skal unnfange et barn, og om hun er dum nok til og bli gravid uten guttens viten, ja da fortjener hun og tvangsabortere..

 

Hvor tjukk i hue går det an og bli når man lurer gutten slik?? Skulle vært fengselsstraff :hrm:

Amen!

 

Hvordan kan det forsvares at Per må betale barnebidrag i 18 år fordi han og Lisa ble dritings en kveld og hadde en runde i senga uten beskyttelse og Lisa ikke har vett nok til å ta angrepille eller en eventuell abort?

Hvem vet om Lisa er i stand til å ta vare på barnet i 18 år? Eller at Per er i stand til å betale?

 

Som sagt, om Per kan melde seg ut av farsrollen tidlig i disse 9 fantastiske månedene så spiller det ingen rolle for noen om Lisa velger å føde barnet uten en far eller om hun tar abort annet enn henne selv, og barnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt tidligere: Per har et selvstendig ansvar for å unngå å gjøre noen gravide om han ikke selv ønsker barn. Hvis han ikke er rede til å ta konsekvensene av sine handlinger bør han holde seg unna sex. Han kan ikke kreve at hun tar angrepiller eller abort på grunn av sin egen dumhet.

Det er derfor jeg er for å kunne frasi seg ansvaret tidlig i graviditeten så en slipper at Per straffes i 18 år for å ha hatt sex med en kvinne hvor begge parter gjorde det frivillig.

Så Lise ikke kan tvinge Per til å betale i 18 år på samme måte som han ikke kan kreve at hun tar abort eller angrepille. Hvorfor skal ikke kvinnen måtte ta konsekvensene av handlingen?

Fravær av handling er ikke en handling.

Lenke til kommentar

Selvsagt må kvinnen ta konsekvensen av sin handling. Hun kan velge å beskytte seg om hun ikke ønsker å bli gravid, eller ikke beskytte seg om hun ønsker å bli gravid. Han må samtidig velge å beskytte seg om han ikke ønsker å gjøre noen gravid.

 

Hvis han ikke har beskyttet seg må han ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Det enkleste er å se på hvor langt livet til forsteret ville være i forhold til normalen, viss barnet blir født med et syndrom eller sykdom som gjør at antatt levealder er betydlig lavere enn for et normalt menneskie, er da ikke forsteret friskt og bør antagligvis ikke bli født

 

Det at livet blir kort er ikke ensbetydende med at det ikke kan bli godt og innholdsrikt. Man bør være forsiktig med å argumentere ut fra sin egen oppfatning om hva et godt liv er.

 

Nei, fordi som dør unge av syndromer og andre medfødte lidelser dør ofte i store smertet, gjerne før de blir voksene, Mennesker med downs er en påkjenning for alle, enten for foreledrene som ofte må ta vare på dem hele livet dems, eller om foreldrene dør først så må staten ta over og persjonen med downs havner på et hjem, ikke et verdig liv på noe som helst måte.

Lenke til kommentar
Hvis han beskytter seg, kan han fortsatt komme til å gjøre henne gravid.

 

Hvis han er avstående, kan hun komme til å forlate ham.

 

Det tilhører unntakene og det er på siden av det vi diskuterer her. Bruk av kondom er i all hovedsak trygt om man ønsker å unngå å bli eller gjøre noen gravid.

 

 

Nei, fordi som dør unge av syndromer og andre medfødte lidelser dør ofte i store smertet, gjerne før de blir voksene, Mennesker med downs er en påkjenning for alle, enten for foreledrene som ofte må ta vare på dem hele livet dems, eller om foreldrene dør først så må staten ta over og persjonen med downs havner på et hjem, ikke et verdig liv på noe som helst måte.

 

Mennesker med Downs kan ha absolutt verdige liv. Du gjør igjen feilen å sammenlikne med din oppfatning av hva et verdig liv er.

Lenke til kommentar

Hvorvidt abort er galt avhenger i min oppfatning av definisjonen på menneske. I USA ble det jo forleden forsøkt abotert et foster som var (så vidt jeg husker) rundt 5 måneder. Det ble født levende. Hva gjør man da?

 

Nei, jeg synes det er riktig å ha en logisk grense for abort, og den logiske grensen mener jeg går der hvor barnet er fulldannet, og hjerne og nervesystem og slikt fungerer. Om det er ved 3 måneder eller ikke som vi vel praktiserer her i Norge, det vet jeg ikke.

 

Et langt større problem i verden er det faktum at altfor mange barn faktisk fødes, og fødes av fattige foreldre uten utdannelse, eller særlig høy IQ. De evolusjonære konsekvensene av dette - at de dumme får alle ungene - kan på sikt være svært ødeleggende.

Lenke til kommentar
Hvis han beskytter seg, kan han fortsatt komme til å gjøre henne gravid.

 

Hvis han er avstående, kan hun komme til å forlate ham.

 

Det tilhører unntakene og det er på siden av det vi diskuterer her. Bruk av kondom er i all hovedsak trygt om man ønsker å unngå å bli eller gjøre noen gravid.

 

 

Nei, fordi som dør unge av syndromer og andre medfødte lidelser dør ofte i store smertet, gjerne før de blir voksene, Mennesker med downs er en påkjenning for alle, enten for foreledrene som ofte må ta vare på dem hele livet dems, eller om foreldrene dør først så må staten ta over og persjonen med downs havner på et hjem, ikke et verdig liv på noe som helst måte.

 

Mennesker med Downs kan ha absolutt verdige liv. Du gjør igjen feilen å sammenlikne med din oppfatning av hva et verdig liv er.

 

Nei det er ikke et verdig menneskeliv å aldri kunne bli eldre enn 10 år i hode for å så dø før man blir 50,

Det hadde kanskje vært et verdig liv for en hund, men selv små dumme sjimpanser har mer verdige menneskeliv enn det

Lenke til kommentar
Nei det er ikke et verdig menneskeliv å aldri kunne bli eldre enn 10 år i hode for å så dø før man blir 50,

Det hadde kanskje vært et verdig liv for en hund, men selv små dumme sjimpanser har mer verdige menneskeliv enn det

Hvorfor er ikke det verdig?

 

Var ikke alle mennesker sånn før, også kom det en rekke mustasjoner(slik som flere kromosomer) før vi ble slik vi er.

 

Hvorfor er det ikke verdig?

 

EDIT:

«Kan ha» er ikke godt nok.

Hva i all verden snakker du om?

 

Det er jo akkurat det vi med 46 kromosomer har også.

 

Vi "Kan ha" verdige liv.

Endret av ozi3333
Lenke til kommentar
Nå tilhører det nok sjeldenheten at jenter bevisst lurer en mann ved å si at hun bruker beskyttelse uten å gjøre det. Uansett har mannen et soleklart ansvar for sine egne handlinger ved å bruke nødvendig beskyttelse og ta konsekvensen om han ikke har gjort det.

 

 

Tro meg, jeg har sett gang på gang at jenter velger selv og få et barn, og etterpå så har ikke gutten annet valg enn å dilte etter hu.. Og ja, mange av de lurer gutten ved og si at de går på pilla. Klassisk historie om ung jente som så gjerne vil bli mamma så hun kan leke mor, far og unge.

 

Gutten har et ansvar til å beskytte seg selv ja, men om han blir lurt ja da er det forferdelig gjort av jenta... Da er hun rett og slett en slem person. Dessuten om gutten velger og ikke bruke beskyttelse, ja så står det fortsatt til syvende og sist på jenta om det skal bli barn av det eller ikke. Så jeg vil legge 99% av ansvaret på jenta.. Hvis ikke 100%. Selvom han velger og ha sex uten kondom , så skal det fortsatt være en enighet om de skal bli foreldre.

 

Her har kvinnene all makta, ene og alene. Det er opp til hver enkelt jente hvordan de utnytter denne makta.

 

 

Det finnes ikke en god unnskyldning fra jenter som plutselig sier "oi, jeg ble visst gravid jeg!" Bortsett fra om prevansjonen har gått feil og jenta er uviten om det.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...