kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Forøvrig kan jo foster tas ut med keisersnitt. Etter det trenger det er de født, og har bestått testen. Verre med en celle som har mange måneder før det blir født. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Et klonet foster kan også tas med keisersnitt. At det ikke kan overleve om det bare er noen uker gallelt, er irrelevant, for det kan ikke naturlige fostere heller. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Men du snakket om celler ikke fostre på kloningssiden. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Enhver celle i kroppen din har det som skal til for å bli et menneske. Menneskelig potensial er ikke en verdi i seg selv. Ethvert foster har også et potensial til å bli den nye Hitler, uten at vi bruker det som et argument for abort av den grunn. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Poenget er at et foster er et menneske, bare inne i magen. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du er altså mot abort helt fra unnfangelsen? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har jeg aldri sagt, viser bare en annen side av saken. Jeg er for Israels krig, selv om det også innebærer mord. Men liker ikke dagens sorteringssamfunn. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du skiller ikke mellom "menneke" og "menneskelige celler". Du er altså mot abort helt fra unnfangelsen? Har jeg aldri sagt, viser bare en annen side av saken. Jeg er for Israels krig, selv om det også innebærer mord. Du troller med andre ord? Jøder er mer verdt enn muslimer? Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du troller med andre ord? Jøder er mer verdt enn muslimer? Jeg er ikke kjent med betegnelsen "å trolle" Den jødiske stat er mer verdt enn terroristorganisasjonen HAMAS som stjeler nødhjelp FN sender til deres egne sivile. Men liker ikke dagens sorteringssamfunn. Sorteringssamfunnet er mer humant enn alternativet. Hva er grusomt med å ha Downs syndrom? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) det er alt for mange mennesker her på jorden. Hvis fødselsraten fortsetter slik den gjør nå blir det bare flere og flere mager å mette noe som tærer på jorda. Hvorfor føde masse uønskede barn som kanskje ikke vil få særlig gode levevilkår? Folk burde ha barn når forholdene er godt tilrettelagt for en sunn oppvekst (dvs at foreldrene har stabil økonomi, utdannelse, moden nokk til å ta ansvaret for et barn osv). Jeg mener at de som faktisk blir født skal få gode vilkår til å sikre barnets fremtid best mulig istede for at tonnevis av barn skal lide under dårlige kår som følge av at hvert potensielle liv skal komme til verden. Endret 9. februar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 I Norge blir det født under 2 barn per kvinne. Det er under reproduksjonsraten... Det betyr underskudd. Hva er feil med levevilkårene hos mennesker med Downs? Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er ikke kjent med betegnelsen "å trolle" Yeah right. Den jødiske stat er mer verdt enn terroristorganisasjonen HAMAS som stjeler nødhjelp FN sender til deres egne sivile. Det er jeg enig i, men det forsvarer ikke å drepe tusenvis av uskyldige palestinere. Hva er grusomt med å ha Downs syndrom? Det er ikke grusomt i det hele tatt, men det kan være en jævlig påkjenning for foreldra. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Det er jeg enig i, men det forsvarer ikke å drepe tusenvis av uskyldige palestinere. Det kommer an på hva du ser på som alternativet. Og hvem som har skylden for drapene Det er ikke grusomt i det hele tatt, men det kan være en jævlig påkjenning for foreldra. For det er ikke påkjenning å stå som ansvarlig for drapet på ungen... Adopter den vekk da vel. Endret 9. februar 2009 av ozi3333 Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Uskyldige palestinere har ikke skyld. Du er svært korttenkt om du forsvarer krigen. Hvem vil adoptere en downs? Hvorfor gå gravid i 9 mnd når du ikke må? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 I Norge blir det født under 2 barn per kvinne. Det er under reproduksjonsraten... Det betyr underskudd. Hva er feil med levevilkårene hos mennesker med Downs? Nå tenkte jeg på hele verden. Bare Finnland som har dårligere fødselsrate enn oss omtrent. Derfor vi har innvadrere til å ta seg av fødinga for oss. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hvem vil adoptere en downs? Hvorfor gå gravid i 9 mnd når du ikke må? Hvorfor drepe et barn når du ikke må? DET er korttenkt det. Endret 9. februar 2009 av ozi3333 Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Vi snakker om fostere, ikke barn. For å spare deg selv for lidelse. Endret 9. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hvem vil adoptere en downs? Hvorfor gå gravid i 9 mnd når du ikke må? Hvorfor drepe et barn når du ikke må? DET er korttenkt det. abort utføres som oftest før hjernen til fosteret har utviklet bevisthet eller kan føle smerte. Endret 9. februar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 For å spare deg selv for lidelse. Korttenkt. Adopter det vekk, eller er det fødselen som er lidelsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå