Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Dét gjør det ikke til en person.

Så du mener at alle som er "missformet" eller handicapet bare skal bli tatt livet av?

 

Greit nok at det ikke er en person, men hvorfor drepe barnet fordi det er missformet eller handicapet?

 

Men det gjør oss også til en voldelig rase når vi dreper noe så uskyldig som et ufødt barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke hvorfor et menneskefoster skal ha større rett til beskyttelse enn et hestefoster. Det er så å si identisk.

 

Greit nok at det ikke er en person, men hvorfor drepe barnet fordi det er missformet eller handicapet?

 

Et barn er da en person?

 

Selv synes jeg ingen skal tvinges til å føde barn de ikke har lyst til å føde. Vil en dame ta abort, så vær så god! Fosteret merker ingenting uansett.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Som min mor sa i denne debaten, det burde være en menneskerett å bli født frisk

 

Godt sagt. Men hvor skal vi sette grensa for hva som er frisk?

 

Det enkleste er å se på hvor langt livet til forsteret ville være i forhold til normalen, viss barnet blir født med et syndrom eller sykdom som gjør at antatt levealder er betydlig lavere enn for et normalt menneskie, er da ikke forsteret friskt og bør antagligvis ikke bli født

Lenke til kommentar
Hvem har sagt noe om å drepe barn?

 

Et foster uten bevissthet har ikke forutsetninger for å være hverken skyldig eller uskyldig.

Du dreper jo det fosteret når man tar abort, et foster tilsvarer et ufødt spedbarn.

 

Men et ny født barn vet ikke om godt og ondt, så det gjør barnet uskyldig. For det gjør ingen skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...