Gå til innhold

Frekvenser til Parabol?

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere en parabol de kommende dagene. Jeg lurer på hvilke grader jeg skal sikte meg inn mot? Jeg har to hoder, og skal ha canal digital, og tv1000 osv., det meste som er.

Det andre var at når jeg skal montere to hoder som skal monteres i en svitch. Hvordan skal jeg koble over koax kabelen som jeg må trekke fra huset til parabolen? Må jeg kutte koax kabelen på hver side, og montere disse på noen "f plugger/ f-stecker", evt hva må jeg kunne kutte vekk på koax kabelen og ikke kutte vekk (kunn gummien, eller ståltråene også).

Kabelen er ca 50 meter, og vil det ha noe å si (evt. en forsterker)?

:hmm:

Endret av patrickk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal montere en parabol de kommende dagene. Jeg lurer på hvilke grader jeg skal sikte meg inn mot? Jeg har to hoder, og skal ha canal digital, og tv1000 osv., det meste som er.

Det andre var at når jeg skal montere to hoder som skal monteres i en svitch. Hvordan skal jeg koble over koax kabelen som jeg må trekke fra huset til parabolen? Må jeg kutte koax kabelen på hver side, og montere disse på noen "f plugger/ f-stecker", evt hva må jeg kunne kutte vekk på koax kabelen og ikke kutte vekk (kunn gummien, eller ståltråene også).

Kabelen er ca 50 meter, og vil det ha noe å si (evt. en forsterker)?

:hmm:

9517258[/snapback]

Tenkte på hvilke grader parabolen må stå? Noen som vet noe?

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på hvordan man kobler kablene, men kan si hvor du skal stille hodene. Tv1000 og de andre viasat kanalene ligger på Sirius 2 som jeg tror ligger 4,8* Øst. Canal Digital kanalene ligger på Thor 2 som jeg tror ligger 3.0* Øst. Hvis du kjøper 3 hoder kan du stille inn så du får BBC kanalene. Det du trenger kan du finne på denne siden: http://www.lyngsat.com/

Lenke til kommentar
Har ikke peiling på hvordan man kobler kablene, men kan si hvor du skal stille hodene. Tv1000 og de andre viasat kanalene ligger på Sirius 2 som jeg tror ligger 4,8* Øst. Canal Digital kanalene ligger på Thor 2 som jeg tror ligger 3.0* Øst. Hvis du kjøper 3 hoder kan du stille inn så du får BBC kanalene. Det du trenger kan du finne på denne siden: http://www.lyngsat.com/

9545271[/snapback]

Thor 1/2/3 ligger på 0,8* Vest..

Her er en liten how-to-guide om det å montere kontakter på kabelen.

Du får kjøpt ferdige kabler på 1-1,5 meter som passer mellom velger og hoder, litt dyrere, men enklere enn å lage dem selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...