Rescue me Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Se DENNE videoen. Hvordan går det ann? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Aldri i verden om han der kom opp i 500km/t. Hvor langt kjørte han? Kanskje 500 meter før hele shiten gikk i lufta? Tvilsomt spør du meg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Thewiz: De kjører bare 402 meter (pluss bremselengde selvsagt), og de raskeste bilene kommer opp i over 500 km/t på denne distansen. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Om ikke hw.no gir svar, så tipper jeg google.com vil gi. Eller, kanskje man skal begynne med kvasir, fått gode ord om seg dem. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Viss me kikker på wikipeda så blir det hevda at desse er oppimot 500km/t iløpet av 402 meter. Og akselerasjonen overgår hangarskiputskytning og romferge. http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_racing Om han kræsja i 450 eller 500 så speler det i realiteten veldig liten rolle, farten er større enn kva alle normale mennesker aldri vil komme opp i. Endret 17. september 2007 av Jankee Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Var jo en dame for litt siden, som overlevde fritt fall på tusen meter (nei, har ingen refereanse). Dog, det er likegyldig hvorvidt det er tusen eller 400meter. Det er og.. sykt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det har med terminal velocity å gjøre. Vet om en som overlevde et fall på en god del meter med å falle i en spiral, det bremset farten. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 De som sitter inni slike "biler" er meget godt beskyttet da. De merker ikke noe til varmen fra flammene og buret de sitter i er laget for akkurat dette. Sykt, men sant Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Disse bilene har rundt 8000 hester og kommer lett opp i en fart på 500 km/t selv om distansen er en smule kort. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Var jo en dame for litt siden, som overlevde fritt fall på tusen meter (nei, har ingen refereanse). Dog, det er likegyldig hvorvidt det er tusen eller 400meter. Det er og.. sykt. 9517659[/snapback] http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1770 Falt 4000 meter fordi fallskjermen ikke løste seg ut. Overlevde uten varige mén. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Friends ask if I was scared but really I was just angry that I'd done everything exactly as I should and it hadn't worked. HAHA, syntes jeg ser det for meg, mens duden flakser nedover i en hundre og hel***** fart og whiner og kjefter over at driten ikke funker :!: Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Denne filmen er helt jævlig å se på: http://www.break.com/index/basejump.html Karen må ha en "angel watching over him" ellerno:) Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg synes så sykt synd på han i den siste filmen der. Stakkars fyr. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Angående dragsteren, det var selvsagt aldri snakk om en momentan bråstopp fra 500 km/t, farten ble redusert over et ganske langt område. Man ser at det som skal skje ved slike uhell skjer, nemlig at konstruksjonen utenfor buret som føreren sitter i ødelegges og derved tar opp mesteparten av kreftene. Man ser det samme i Formel 1 og lignende øvelser også, hjul, vinger og andre deler av bilen rives av og knuses og tar opp kollisjonskrefter for å beskytte det som virkelig betyr noe, nemlig føreren. Det samme skjer i en vanlig bil også, fronten er konstruert for å knuses mest mulig ved en kollisjon slik at selve kupéen der folkene sitter kommer fra kollisjonen mest mulig inntakt og slik at de som inni bremses ned på litt større tid enn om bilen hadde vært helt stiv. Av samme grunn strekkes bilbeltene litt for å bremse farten på en mykere måte. Alt for å unngå at de som sitter inni forvandles til kjøttkaker med knuste innvoller på grunn av en altfor brå bråstopp. Det var faktisk det faktum at enkelte overlevde flykrasj som gjorde at bilkonstruktørene kom på tanken at det kanskje kunne være mulig å overleve bilkollisjoner også. Nå bruker man teknikken med å knuse noe annet i stedet for føreren både på gatebiler og på racingbiler, og nå det legges det også inn krasjsoner i tog og trikker for å øke sjangsene for å overleve en eventuell krasj. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Tusen takk for svar SeaLion . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå