Gå til innhold

Riks tv, hvilken kjede har best tilbud på pakke?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Expert har boks til 50 øre og en totalpris på ca 3200 kroner for et år med riks tv.

Elkjøp og Lefdal selger boksen til 999kroner og informerer ikke om noe abonnement.

Hvor får man best tilbud på boks og riks tv pakke? Noen som vet?

Hvordan fungerer egentlig dette? Har fra før vanlig bordantenne hvor jeg får inn nrk1,tv2 og tvnorge. Ingen fler. Jeg bor forøvrig i et område hvor det skal være meget god dekning til riks tv.

Hvordan blir det digital tv når man bruker en vanlig bord antenne? gjøres det om på en måte? trodde bordantenner var analoge? forklaring kreves! Har nå en flat tv med 1368?*768 ca.. Hvor mye bedre blir bildet med en slik løsning? Det er ihvertfall bilde og lydkvalitet jeg er opptatt av.. ikke alle de andre gadgetsene med digitaltv...

tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser at Expert har boks til 50 øre og en totalpris på ca 3200 kroner for et år med riks tv.

Elkjøp og Lefdal selger boksen til 999kroner og informerer ikke om noe abonnement.

Hvor får man best tilbud på boks og riks tv pakke? Noen som vet?

Hvordan fungerer egentlig dette? Har fra før vanlig bordantenne hvor jeg får inn nrk1,tv2 og tvnorge. Ingen fler. Jeg bor forøvrig i et område hvor det skal være meget god dekning til riks tv.

Hvordan blir det digital tv når man bruker en vanlig bord antenne? gjøres det om på en måte? trodde bordantenner var analoge? forklaring kreves! Har nå en flat tv med 1368?*768 ca.. Hvor mye bedre blir bildet med en slik løsning? Det er ihvertfall bilde og lydkvalitet jeg er opptatt av.. ikke alle de andre gadgetsene med digitaltv...

tusen takk!

9517230[/snapback]

Elkjøp selger boksen til kr. 999 uten abbonement og uten noen årlige avgifter. Det gir NRK1,NRK2,NRK3(og 13-14 NRK radioer) og TV2 (hovedkanalen).

Elkjøp selger også boksen bundlet sammen med 12 måneder RiksTV abbonement og jeg tror kampanjetilbudet har vært 1 kr. med totalpris ca. 3200kr første år. Her er det muligens hele 50 øre å spare på å handle hos Expert ;-)

Normalpris på mottager sammen med 1 år RiksTV abboenement er 499 for mottageren og totalpris første år kr. 3687.

http://www.rikstv.no/Bli-kunde/

Lenke til kommentar
Ok.. riktig riktig...

men hvordan kan man få digitalt ved å bruke gammel antenne?

9530352[/snapback]

Det skal gå med gammel antenne eller bordantenne dersom du fra før kan se TV2 analogt med samme antennen. Hvis du ser TV2 analogt med samme antenne så skal det være stor sannsynlighet for at du ikke behøver å bytte antenne.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

9517230[/snapback]

du vil da få et helt strøkent bilde uten reflekser. jeg bor på et sted hvor jeg før kun fikk inn nrk1 brukbart(med en refleks), tv2 ganske kornete og med reflekser, nrk2 og tvnorge knapt synlig.

med riksnett får jeg alle ca 20 tv kanaler perfekt inn, samt alle radiokanalene.

jeg bruker en bordantenne med elektronisk forsterkning som var det som før ga best bilde for tv2.

9517230[/snapback]

ja alle antenner er analoge, men signalet som sendes over den analoge linjen er digitalt, dvs boksen tolker signalet som 1 eller 0 og oversetter denne strømmen av 1'er og 0'er til et bilde via h.264 dekomprimering.

siden det er enklere å se om ting er 1 eller 0 enn å direkte måtte tolke hvilken farge som kommer, er digitalsignalene så overlegne i kvalitet, ifølge boksen min er

signalstyrken bare ca 60%, men kvaliteten er 100%. antennen er også langt mindre følsom for retningen enn den var før. jeg ble imponert. plugget i boksen, og satte antennen noenlunde mot der jeg trodde signalet kom, og etter et par minutter var

alt som fantes av radio og tv kanaler funnet. hvis du overfører bilde via hdmi kabel

vil du få så bra bilde som det går an i "standard definition". hvis du er opptatt av

"high definition" vil jeg tro satellitt er veien å gå, siden det der er plass til mange flere

hd kanaler. men også per satellitt vil leverandørene måtte ofre mye større del av kapasiteten for å tilby hd, og det koster, så jeg vil ikke bli overrasket om riksnett vil

gi et sammenlikningsmessig helt ok utvalg på hd etter at det analoge nettet slukkes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...