Fjøslukt Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei folkens! Har skaffet meg en bærbar pc med litt liten harddsik (5GB) Ettersom jeg har lite peng, og ikke har råd til en større 2,5" IDE, hadde det vært greit om det går an å koble en vanlig 3,5" harddisk til USB via en form for omformer. I så tilfelle burde det også fungere for en cd-breenner. Har ikke firewire på den, så det er utelukket. Det beste hadde vært om dette hadde gått an å lage selv til en billig peng.. Noen som har noen råd for meg? Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
dnort Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det kan bli ganske vanskelig å lage en slik løsning selv fordi harddisken også må ha en strømforsyning. Den beste løsningen må vel være å kjøpe et eksternt harddiskkabinett. ITButikken selger noen billige hardiskkabinetter for USB fra Mapower til rundt 500 kroner. Man får også kjøpt eksterne harddisker for USB 2.0 eller Firewire fra Western Digital, Maxtor og Iomega. Eksterne harddisker med USB 2.0 tilkobling er bakoverkompatible med USB 1.1, men husk at USB 1.1 er ganske tregt, så dersom du kjøper en USB 2.0 kontroller for PC-card slotten så vil overføringen gå mye kjappere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå