Gå til innhold

Alternativt medium for visning av digitalfotos

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt helt hekta på digitalbilder er det helt over og ut for fotoalbumet. Jeg ser ingen vits i å lage papirkopier, så lenge jeg tar sikkerhetskopier av filene. Problemet melder seg istedet når jeg skal vise frem bildene. Det blir for krøkkete at de som skal se på bildene må sette seg foran PC-en eller ha en lap-top på fanget. Finnes det andre løsninger der bildene vises med minimumstørrelse 10x15 cm? I så fall vil jeg gjerne ha noen produktnavn og omtrentlig prisnivå. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha blitt helt hekta på digitalbilder er det helt over og ut for fotoalbumet. Jeg ser ingen vits i å lage papirkopier, så lenge jeg tar sikkerhetskopier av filene. Problemet melder seg istedet når jeg skal vise frem bildene. Det blir for krøkkete at de som skal se på bildene må sette seg foran PC-en eller ha en lap-top på fanget. Finnes det andre løsninger der bildene vises med minimumstørrelse 10x15 cm? I så fall vil jeg gjerne ha noen produktnavn og omtrentlig prisnivå. På forhånd takk.

9517124[/snapback]

Det er for tungvindt å printe ut og lime inn enkeltbilder, men synes fortsatt det er viktig med papirkopier, så jeg synes fotobøker er helt glimrende!!

Jeg bare ser hvilken glede barna våre har ved å titte i albumene, og hvilken glede jeg har selv av min families gamle album.

Det er gøy å lage, og resultatet blir kjempebra! Og de tar minimal plass. Se fersk test på dinSide.no.

Problemet er at det blir fort dyrt, men nå dukker det opp mange digitaltrykkerier som faktisk har bra priser.

En 35 siders PDF trykket på godt papir koster ikke mer enn ca 50 kr, men da får du ikke så stiv perm som på fotobøkene.

Nå kan du jo lage flotte albumsider selv, i blant annet PhotoShop Elements, men tullingene har tatt bort mulighetene til å lagre i PDF, slik som tidligere.

Lenke til kommentar
Det finnes jo digitale bilderammer og mediaspillere med større skjermer. Hva med en bærbar liten dvd-spiller av den typen der du putter disken inn på siden?

Jepp, vil tro at slike er godt egnet til trådstarters formål. 7" skjerm er tilstrekkelig stort, og vekt på en snau kilo er transportabelt nok for de fleste formål... Men jeg er også enig med kjelldell at de ikke erstatter papirkopier... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Det finnes jo digitale bilderammer og mediaspillere med større skjermer. Hva med en bærbar liten dvd-spiller av den typen der du putter disken inn på siden?

Jepp, vil tro at slike er godt egnet til trådstarters formål. 7" skjerm er tilstrekkelig stort, og vekt på en snau kilo er transportabelt nok for de fleste formål... Men jeg er også enig med kjelldell at de ikke erstatter papirkopier...

9518196[/snapback]

Jeg har ikke så mye erfaring med å bruke disse, som kanskje primært fungerer best som dvd-spillere. Her må man vel også bruke en dvd eller cd. Det jeg er på jakt etter, og som jeg har hørt finnes er en sak på str med en av disse små bærbare dvd-spillerne, men hvor man også kan lagre alle bildefilene, slik at man også da har en ekstra back-up av disse. Noen som har vært borti noe slikt?

Lenke til kommentar
Jeg svarte jo i den forrige tråden din....

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=831572&hl=

9521492[/snapback]

Sorry, jeg var mer opptatt av å legge innlegget under et mer beskrivende emneområde, etter at den forrige tråden ble lukket. Så den nå, og det er nok den beste løsningen jeg har fått servert hittil :)

9522389[/snapback]

Ikke helt våken for tiden? ;)

Det var jo det jeg foreslo i posten min. Digitale bilderammer, med dvd-spiller og mediespiller som alternativ. Det er lurt å lese svarene du får, fordi du her jo fått samme svar flere ganger.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...