Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med damen.

Gjest Gjest_Ukjent_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ukjent_*

Ok, vi begge leser litt forum her så jeg velger å være anonym.

Det har seg slik at jeg nå har vært sammen med henne i 2 måneder. Da jeg først møtte henne visste jeg at hun misbrukte rusmidler og sa klart ifra at jeg ikke tolererte noe av dette om vi skulle være sammen.

I perioden senere har jeg fått vite at hun har solgt hasj videre til "venner" av seg og at hun :kanskje: har prøvd seg på noe etter dette. Det er ikke særlig kjekt å føle seg så usikker, men jeg vil heller ikke være den sjalu og overbeskyttende typen heller, derfor velger jeg å ikke mase så mye om dette, for når jeg gjør så svarer hun bare "Nei jeg driver ikke med dette lengre, hvorfor stoler du ikke på meg?!"

Hun har også blitt kastet ut av begge sine hjem (foreldrene er skilt og hun har litt problemer hjemme) noe som gjør at hun må sove der hun kan, enten hos venner, hos meg eller... Ja. Derfor har jeg tilbydd meg å la henne sove over hos meg så mye hun vil, at det ikke er noe problem. Men det som undrer meg er at hun som regel ender opp å sove hos en kompis, en eller annen kompis som er en god del eldre enn hun selv.

Hun har også blitt sexuelt misbrukt og har problemer med dette. Har også et rykte om at hun er "løs", noe som gjør at jeg ikke akkurat føler meg stolt av å være med henne når hun sier at hun rotet med han og han osv.

Problemet mitt er om jeg skal slå opp med henne? Jeg er så utrolig usikker for tiden, om jeg tør å gjøre det ferdig eller om hun kommer til å gjør noe dumt, noe ekstremt dumt. Jeg er glad i henne, men ikke forelsket, hun er der bare på en måte og jeg føler at jeg ikke har noe særlig å gjøre med henne annet enn å hele tiden hjelpe henne, men når hun velger å sove hos en kompis enn meg, da begynner jeg å lure. :(

Takker for gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går på hvor mye du har lyst til å ofre for dette kvinnemennesket.

Hvis du går rundt konstant og er nervøs for at hun holder på med andre og om hun driver med dop så ser jeg ikke så mye poeng å holde på henne med mindre du er hodestups forelsket i henne.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Ukjent_*
Går på hvor mye du har lyst til å ofre for dette kvinnemennesket.

Hvis du går rundt konstant og er nervøs for at hun holder på med andre og om hun driver med dop så ser jeg ikke så mye poeng å holde på henne med mindre du er hodestups forelsket i henne.

9517117[/snapback]

Tinger at hun faktiskt er i stand til å ta overdose, det er da det blir seriøst. Og nei jeg er ikke hodestups forelsket, føler meg heller som en livredder for øyeblikket. Det er ikke noen morsom situasjon jeg har havnet i.

Lenke til kommentar

Ër mye rart man gjør for folk man er glad i.

Hvis du ikke føler deg komfortabel med henne og situasjonen rundt henne, så bør du si ifra hva du mener og hva du mener om det.

Du trenger ikke å gi advarsel første gang, men om hun fortsetter å overnatte hos kompiser og bruke drugs. Så syns jeg du burde advare henne og gi fyken om hun ikke oppriktig angrer.

Lenke til kommentar

først og fremst må jeg vel si at hvis du føler at du vil gjøre det slutt, ja så er det faktisk ikke ditt problem hvordan hun takler det! om hun velger å gjøre noe dumt, ja så får det være opp til henne, syns nå jeg da..

vi er jo frie mennesker alle sammen, og vi har fri vilje.. og du må få lov til å gjøre det som er riktig for deg uten at du skal måtte ta ansvar for hvordan andre bruker/misbruker sin frie vilje, som feks, gjøre noe dumt hvis man blir dumpet..

du skylder deg selv og ha det godt.. ikke kast vekk tiden på å ha det kjipt i ett forhold, det er ikke verdt det!

og om du føler at det er ubehagelig at hun sover over hos en kompis (hvem ville vel ikke syntes at det var litt merkelig liksom?) så er mitt råd og si det til henne på en ordentlig måte, og hvis hun blir sinna eller lager drama rundt det, så vet du jo at hun ikke vil ta hensyn til deg og at du skal ha det bra, og det er da ikke særlig snilt, er det vel? enhver ville vel reagert på det skulle jeg tro!

Synes da det er ett rimelig krav å stille..

høres ut som at hun har litt å styre med siden hun er oppi en del trøbbel, men du er faktisk ikke støttekontakten hennes, eller noen annen verge for henne.. du er der for og få noe tilbake fra henne, ikke bare gi og gi.. mulig det ikke er sånn da men, jeg bare tenker høyt..

Det skal være mere godt å ha en kjæreste enn vondt da, for å si det på den måten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...