Gjest medlem-128014 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Noen som vet hvordan man kan koble opp 230V i bilen og hva man trenger for det? Skal montere partylys og tv i en Chevrolet G20 Starcraft... Endret 17. september 2007 av medlem-128014 Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som vet hvordan man kan koble opp 230V i bilen og hva man trenger for det? Skal montere partylys og tv i en Chevrolet G20 Starcraft... 9516598[/snapback] Kjøpte en slik omformer på BilXtra, bruker den til å lade batteri på laptop og div mobiler... funker veldig bra. Men skal du ha noe som leverer mye og stabil spenning blir det fort veldig dyrt Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Partylys finner du fint i 12v utgave... også bruker du omformer til tv`n... Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hadde heller gått for en tv du kan kjøre 12v på.... Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 eller begge deler på 12v Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Hvis du bruker TV og lys du allerede har, som IKKE går på 12V, så summerer du strømforbruket til disse sakene, og kjøper en inverter som dekkker ditt behov. Jeg kjøpte selv en 1000-Watter hos Clas Ohlson, og den kostet kr 1395,- om jeg ikke husker feil. Jeg bruker den til å drive en Laserprinter i bilen, samt til lading av LapTop'n, Videokamera, fotoapparat osv. Kjekt å ha! Edit: Leif var her... Endret 4. oktober 2007 av Autofil Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Laserprinter i bilen? Jeg kjøpte en mobillader med sigarettplug. Kjøpte tilsvarende lader for laptopene også. Og TVen min bruker 12V. Null problem. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp deg en sinus inverter. Jeg kjøpte meg en på 300W. Kan kobles rett i sigarettuttaket, men kan også kobles rett på batteriet. Tror du får sinus invertere opptil 1000W. Funker veldig bra. Inverter 300 Watt Inverter 1000 Watt Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp deg en sinus inverter. Jeg kjøpte meg en på 300W.Kan kobles rett i sigarettuttaket, men kan også kobles rett på batteriet. Tror du får sinus invertere opptil 1000W. Funker veldig bra. Inverter 300 Watt Inverter 1000 Watt 9640221[/snapback] Det er ikke "ekte" sinus-invertere du viser til der. De "ekte" koster ca 4 ganger så mye. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Laserprinter i bilen? 9640043[/snapback] Ja, jeg har et behov for å skrive ut saker og ting, i bilen. Men så lenge jeg hadde laserprinteren fra før, gadd jeg ikke å kjøpe en ny, så lenge inverteren også kan brukes til andre ting. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 kjøpte en mobillader med sigarettplug. Kjøpte tilsvarende lader for laptopene også. 9640043[/snapback] Hvis du har tid til å vente en halv dag på at batteriene skal lade seg er det vel greit... men jeg bruker ikke 12v mobillader på mine telefoner mer, det sliter no j* på mobilbatteriene også... Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Siden bilen din er såpass stor vil jeg tro at det beste er å koble på et batteri til. Med to batterier riktig koblet sammen vil du få den effekten du vil ha. MB'ene i forsvaret har jo en slik løsning. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har en 230 V lader forskjellig output fra en 12 V lader? Min erfaring med uoriginal siemens-lader er at batteriet lades opp like fort. Men hvordan kan det slite på batteriene? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker den til å drive en Laserprinter i bilen, samt til lading av LapTop'n, Videokamera, fotoapparat osv. 9636163[/snapback] Jeg vil gjerne se et bilde av bilen og oppsettet ditt om jeg får lov, hørtes veldig interessant ut! Alltid vært litt interessert i biler med artig utstyr inni, camperbiler osv. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har en 230 V lader forskjellig output fra en 12 V lader? Min erfaring med uoriginal siemens-lader er at batteriet lades opp like fort. Men hvordan kan det slite på batteriene? 9646497[/snapback] De laderne som følger med i esken til 230V er hurtigladere. Det er ikke noen av de originale billaderene jeg har hatt, de bruker mange timer på å lade batteriene. Og spenningen du får ut av sigarettenner-uttaket er veldig ustabil, noe 12v-ladere ikke har avansert nok elektronikk til å kompansere for. Og ikke minst: 230V-laderen kan du ta ut fra bilen og inn på hotellet el.l for å lade... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Autofil: hva slags bil har du egentlig? Regner med at det er en som bruker mer enn 1.5 på mila, så det er vel ikke en corolla du har? Ingenting er vel bedre enn å ha kontor i bilen, har litt lyst på det selv. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Autofil: hva slags bil har du egentlig? Regner med at det er en som bruker mer enn 1.5 på mila, så det er vel ikke en corolla du har? Ingenting er vel bedre enn å ha kontor i bilen, har litt lyst på det selv. 9651486[/snapback] Printeren er nok i en bil som ikke bruker så mye diesel pr mil, nemmelig en Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD aut. 1.5 på mila, gjelder nok hobbybilen min som blir 41 år i jannuar. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Brukte ett carputer oppsett med en 150w inverter fra biltema fungerte bra det, det var uansett bare en p3 med en harddisk som ikke krevde så fryktelig med effekt. Tror jeg la ut rundt 200kr for den, nå har de bare en utgave med 300w mulig denne kan dra en liten tv ihvertfall her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå