Ekko Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Detektor Mener denne var ok, er noen år siden jeg så den. "Æ ska pul ho hege" Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hawaii Oslo anbefales på det sterkeste. En av de bedre norske filmene. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg tror Sønner ville falt i smak. Tror ikke Den Brysomme Mannen faller i smak i skole-sammenheng. 9516735[/snapback] Spørs hvilken skole-sammenheng du mener... Vi så den forleden på Film og fjernsyn, og den falt bra i smak hos de aller fleste. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hm , ingen som har nevnt Olsenbanden, men den var vel danskprodusert? Er jo norsk film uansett, norske skuespillere som snakker norsk med handling i Norge. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Slipp Jimmy Fri, Elling filmene og Villmark er mine favoritter innen norsk film. Går vi litt gamlere er jo Olsenbanden og Flåklypa bra også. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hm , ingen som har nevnt Olsenbanden, men den var vel danskprodusert? Er jo norsk film uansett, norske skuespillere som snakker norsk med handling i Norge. 9539638[/snapback] Konseptet er stjålet fra Danmark Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Budbringeren er et bra alternativ. Filmen ble også nylig kåret til norges viktigste film de siste 25 årene i Dagbladet. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Slipp Jimmy fri slår aldri feil. Døden på Oslo S er også overaskende bra Lenke til kommentar
athorb Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje ikke en 'god' film, men Lasse & Geir anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 "Kjærlighetens kjøtere" er også bra. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hm , ingen som har nevnt Olsenbanden, men den var vel danskprodusert? Er jo norsk film uansett, norske skuespillere som snakker norsk med handling i Norge. 9539638[/snapback] Konseptet er stjålet fra Danmark 9542504[/snapback] Aha, sånn var det ja, men bra filmer uansett. Var det ikke noe tilsvarende i Sverige også? Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 "Jönssonligan" heter den svenske versjonen av Olsenbanden. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Pitbullterje var ganske bra Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ville gått for Schpaaa, det er en flott film om ungdom i Oslo på tildels litt feil side av loven. Eventuelt Hodet over vannet, De dødes tjern, Veiviseren, Alt for Egil, Himmelfall og Mongoland, da alle er gode filmer, kanskje spesielt De dødes tjern. Men ja, Schpaaa. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Bra mange har nevnt Den Brysomme Mannen, men som det også er sagt, passer den kanskje ikke så godt i en VG2-klasse? Men du kjenner jo klassen din, er den voksen, så kan det funke, men likevel, man bør være litt filosofisk for å like den. Hadde det vært litt senere kunne dere også valgt Tatt av Kvinnen, som er med samme hovedrolleinnehaver som Den Brysomme mannen (Trond Fausa Aurvåg), men ikke en like "sær" film.. Men den kommer gjerne ikke ut på dvd før om noen måneder.. Ellers er jo mye bra nevnt her. Siden læreren sa at norsk film har kommet seg de siste årene, bør dere kanskje se en av de nyere? Da har du jo alle slagerne som Uno, Elling, osv.. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Dere kan jo se Sult Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ville gått for Schpaaa, det er en flott film om ungdom i Oslo på tildels litt feil side av loven. 9560892[/snapback] Er det bare jeg som ikke liker Schpaa? Den er altfor kort, som igjen fører til altfor liten tid til å bli kjent med karakterene. Man får ikke noe forhold til noen av personene, samtidig som jeg finner handlingen lovlig usannsynlig for en gjeng med 12-13åringer. Nei, skal dere se norsk film av nyere tid vil jeg anbefale Den Brysomme Mannen. Men som det blir nevnt tidligere, du har jo 'slagerne'; Uno og Elling Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Schpaaa er vel faktisk basert på en sann historie? På 80-tallet var jo miljøet i Oslo enda hardere, vi hadde en tidligere narkoman på skolen som fortalte om oppveksten sin der, ingen pen historie. Du blir jo kjendt med personene. Vi får blandt annet flere hint om at Emir drømmer om et bedre liv, som han vet han ikke vil få. Schpaaa er etter min mening en av de beste norske filmene som er laget, anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Svidd Neger er jo tøff. Også anbefales Veiviseren på det sterkeste. Fantastisk film! Endret 25. september 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Såg Kill Buljo i forrige uke, og vil ikke si at jeg ble imponert for å si det slik Men slipp jimmy fri kunne jeg kanskje foreslått. Er vel et par år siden jeg såg den nå, men den var jo ikke så værst den.. 9516557[/snapback] Par år siden? Når kom den ut på kino egentlig? Var ikke det bare i vinter`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå