Gå til innhold

Jeg har lyst til å growle og skrike...

Valkyria

Anbefalte innlegg

...men har problemer med å få stemmen til å holde seg.

Jeg har sett dusinvis av filmer på youtube om "how to scream", og følger alle instruksene nøye, men likevell har jeg en anelse om at jeg gjør det feil. Jeg klarer å skrike med ganske så bra stemme i ca 10 sec, men så forsvinner det... Grunnen er at jeg har spytt og slim i halsen som rett og slett lager lyden, og om jeg svelger dette, får jeg bare en stemme som høres ut som en dyp utpust. Jeg vet jeg gjør det galt, men finner ingen annen måte å skrike på...

Er det noen steder i Bergen hvor man kan få leksjoner i metallskriking/growling?

eller kanskje noen folk her fra forumet med zkillz som jeg kan møte en dag? :innocent:

Jeg har akkurat fylt 17, så kanskje stemmen min ikke ennå er egnet til skriking, men jeg har jo da fremdeles litt tid på meg til å lære meg det før det kanskje er for sent :p

Jeg har jo hørt at mange av de kjente metallbandene har forskjellig skriking, som f eks: Shargat - Dimmu, Matt Heafy - Trivium (før the crusade), Alexi Laiho - CoB og Richard Sjunnesson - Sonic Syndicate. er det mulig å lære seg å skirke slik som sistenevnte:

(nr 2 som synger)

Jeg har som sagt sett gjennom filmer på youtube, og gjør alt fra pusting og begrensning av luft riktig (er jeg temmelig sikker på), det eneste er å få fram stemmen... den er jo der, men kommer kun ved hjelp av spytt... ellers er det bare det tilbakestående åndedraget som kommer ut :p

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...