sanesociety Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe Macbook og sånn hos apple og jeg lurer om et par ting... Med den "rabatter for studenter", må man være 18 og på universitet eller kan man gå på skolen for å bruke rabatten?? Og er det verdt å bruke nesten 2000 kr mer på 0,16GHz mer og en dvd brenner?? eller burde jeg bare kjøpe den billigste som er nesten det samme?? Siste spørsmål... På "tekniske spesifikasjoner" det står at det kommer med "microsoft office 2004 Mac test drive" ... Er det nesten akkurat det samme som vanlig office? Og det er ikke sånn prøve versjon som varer 30 dager eller noe, ikke sant? Og hvis det er noe som dere anbefaler så hadde det vært også bra Tusen takk, Nick Endret 17. september 2007 av sanesociety Lenke til kommentar
psino Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ang. utdanningsrabatten: Hvem kan kjøpe?Følgende enkeltpersoner i utdanningssektoren kan handle via Apple Store for utdanning: – lærer, foreleser eller annen pedagogisk ansatt ved en utdanningsinstitusjon – student som er 18 år eller eldre med gyldig student-ID, og som studerer eller er opptatt som student ved en utdanningsinstitusjon – foreldre som kjøper på vegne av et barn som studerer eller er opptatt som student ved en institusjon for høyere utdanning Det er 2x0.16 GHz (dual core, remember). 40 GB harddisk plass og muligheten til å brenne DVD-er. Så det blir en vurdering du må ta selv. Husk muligheten for å få en iPod-rabatt-greie: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no..._to_school_2007 Lenke til kommentar
martbo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det er desverre kun en prøveversjon av MS Office som følger med på maskina. Jeg tror faktisk den varer i 30 dager, skal du ha fullversjonen må du betale for det Lenke til kommentar
............... Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lite tips hvis du skal kjøpe en macbook er Studenttorget Officen som følger med er vel bare en liten trial, men det finnes gode erstattere til Office på mac som er gratis, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
sanesociety Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Ang. utdanningsrabatten: Hvem kan kjøpe?Følgende enkeltpersoner i utdanningssektoren kan handle via Apple Store for utdanning: – lærer, foreleser eller annen pedagogisk ansatt ved en utdanningsinstitusjon – student som er 18 år eller eldre med gyldig student-ID, og som studerer eller er opptatt som student ved en utdanningsinstitusjon – foreldre som kjøper på vegne av et barn som studerer eller er opptatt som student ved en institusjon for høyere utdanning Det er 2x0.16 GHz (dual core, remember). 40 GB harddisk plass og muligheten til å brenne DVD-er. Så det blir en vurdering du må ta selv. Husk muligheten for å få en iPod-rabatt-greie: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no..._to_school_2007 9517174[/snapback] Ja men uansett skal jeg kjøpe en hvit macbook med 120gb og 2gb ram men er det verdt å betale 2000 ekstra for en dvd brenner og 2,16ghz i stedet for 2ghz jeg er 13 år gammel og jeg skal bruke den macbook til mest skole arbeid men får jeg lov til å bruke student rabatten? (eller den studenttorget rabatt) Endret 18. september 2007 av sanesociety Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ja men uansett skal jeg kjøpe en hvit macbook med 120gb og 2gb ram men er det verdt å betale 2000 ekstra for en dvd brenner og 2,16ghz i stedet for 2ghz jeg er 13 år gammel og jeg skal bruke den macbook til mest skole arbeid men får jeg lov til å bruke student rabatten? (eller den studenttorget rabatt) 9519808[/snapback] Du kommer nesten ikke til å merke forskjellen mellom 2,00 og 2,16. Så sats på 2,00! Mer verdi for pengene. Lenke til kommentar
sanesociety Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 er det noen som kan fortelle meg om student rabbaten? hvis foreldrene mine kjøper til meg får jeg bruke det? (jeg er 13 år gammel men skal bruke den mest til skole arbeid) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 er det noen som kan fortelle meg om student rabbaten? hvis foreldrene mine kjøper til meg får jeg bruke det? (jeg er 13 år gammel men skal bruke den mest til skole arbeid) 9529880[/snapback] Du må i utgangspunktet være student (universitet eller høyskole). Du kan kaaanskje få det hvis man går på gymnas, hvis man argumenterer godt ok. Man er nødt til å fremlegge noe bevis på at man er student. Tvilsomt om du som er 13 år får det godkjent. Lenke til kommentar
sanesociety Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 jeg tror jeg skal vente til leopard kommer men vet dere om prisen stiger på macbook når det kommer?? Lenke til kommentar
listen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Om du bestiller på nett, trenger du ikke å fremvise gyldig studentbevis, man skriver bare hvilken skole man går på. Det skal gå greit selv om man er 13 vil jeg tro. Se litt på forumet på mac1.no , der finner du sikkert svar. Om du ikke trenger dvd-brenner, så gå for den billigeste. Simple as that. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå