brage_sk Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei! Jeg fikk min nye Dell Vostro 1700 og jeg er kjempe fornøyd med den. det eneste er at max framrate er 60 og jeg får ikke gjort noe! kan noen hjelpe meg, vil det hjelpe meg og oppdatere driverne kan det ha noe med det å gjøre? Kan noen gi meg en god link direkte til driverne som funker på laptopvideo2go.com? jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke det 8) takk for raske svar Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Vil det funke for meg tror dere? Altså jeg håper virkelig det, i tillegg er det at musen henger litt etter vil det funke bedre med høyere fps! Jeg håper man kan få 100 FPS! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kanskje litt dumt spørsmål, men: Har du husket å skru av vsync? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hvordan gjør jeg det? 9516678[/snapback] Det skal være en innstilling i nvidia kontrollpanelet, "3D innstillinger " som du skal trykke på. Videre skal du trykke på "Juster bildeinnstillinger med forhåndsvisning". Da kommer du inn der du skal inn på "Åpne denne siden", og scroll helt ned, til du ser "vertikal syncr.". Nå skal du velge "fremtving deaktivering". Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hva er effekten av den? Hvordan får jeg opp framrate? Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Da vil FPSen stige betydelig mye! Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) unnskyld meg, men har noen i det hele tatt spurt i hva slags app/spill får han 60 fps i første omgang? Hvor får du 60 fps? edit: trådstarter stakk. Lukter litt "morsom" tråd dette her. Endret 17. september 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 unnskyld! jeg må jo legge meg jeg og. Tilbake til tema, hvor får jeg den beste driveren og hvordan får jeg den installert? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 har nVidia 8600GT 258mb Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) unnskyld meg, men har noen i det hele tatt spurt i hva slags app/spill får han 60 fps i første omgang? Hvor får du 60 fps? edit: trådstarter stakk. Lukter litt "morsom" tråd dette her. 9517003[/snapback] Vil nok tro det gjelder alle spill trådstarter har prøvd, og når man har 60hz, som alle bærbare maskiner har? Da er det nok mest sannsynlig vsync som er problemet. EDIT: Tviler på han har slått av v-sync siden maskinen er helt ny, og han er vel ikke så datakyndig heller. Nå får han slått av v-sync og slipper problemet på evt. andre spill. Endret 18. september 2007 av Harribo Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) ja jeg har gjort det (har aldri hatt vista før) og det funket mye bedre! Takk! Men jeg fikk bare 2869 i 3dmark06 det er jo mye under gjennomsnittet? Hvor finner jeg de beste driverne som også kan bruke OpenGL mode til CS! Jeg får det ikke til, jeg lastet ned en fra www.laptopvideo2go.com men jeg kunne ikke kjøre CS med OpenGL! Kan noen eventeult hjelpe meg. Endret 18. september 2007 av brage_sk Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) ja jeg har gjort det (har aldri hatt vista før) og det funket mye bedre! Takk! Men jeg fikk bare 2869 i 3dmark06 det er jo mye under gjennomsnittet? Hvor finner jeg de beste driverne som også kan bruke OpenGL mode til CS! Jeg får det ikke til, jeg lastet ned en fra www.laptopvideo2go.com men jeg kunne ikke kjøre CS med OpenGL! Kan noen eventeult hjelpe meg. 9520758[/snapback] Du må selfølgelig velge Vista 32bit inne på download seksjonen. Her har jeg funnet fram en driver som skal fungere godt. Må huske å uinstallere driveren før du installerer en ny en, kan godt bruke Driver cleaner etter du har uinstallert driveren, for å fjerne evt. spor. EDIT: At 3dmark scoren ligger under gjennomsnittet kan ha med at de nyeste driverene ikke alltid er best på benchmarks, men gjerne fikser feil i spill og gir høyere framrate i nyeste spillene. Om du installerer de riktig kan det også få gode følger for 3dmark scoren. Endret 18. september 2007 av Harribo Lenke til kommentar
OstepopErGodt Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei! Jeg fikk min nye Dell Vostro 1700 og jeg er kjempe fornøyd med den. det eneste er at max framrate er 60 og jeg får ikke gjort noe! kan noen hjelpe meg, vil det hjelpe meg og oppdatere driverne kan det ha noe med det å gjøre? Kan noen gi meg en god link direkte til driverne som funker på laptopvideo2go.com? jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke det 8) takk for raske svar 9516158[/snapback] Kan du forklare meg hvorfor i allverden du bryr deg om at max framerate bare er 60! Da det ikke finnes noen laptopper i verden som klarer å fremvise høyere refresh rate enn nettop 60hz. Uansett, skru av vsync i spill hvis du vil gå over 60fps. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Hei! Jeg fikk min nye Dell Vostro 1700 og jeg er kjempe fornøyd med den. det eneste er at max framrate er 60 og jeg får ikke gjort noe! kan noen hjelpe meg, vil det hjelpe meg og oppdatere driverne kan det ha noe med det å gjøre? Kan noen gi meg en god link direkte til driverne som funker på laptopvideo2go.com? jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke det 8) takk for raske svar 9516158[/snapback] Kan du forklare meg hvorfor i allverden du bryr deg om at max framerate bare er 60! Da det ikke finnes noen laptopper i verden som klarer å fremvise høyere refresh rate enn nettop 60hz. Uansett, skru av vsync i spill hvis du vil gå over 60fps. 9523357[/snapback] Jeg kan forklare deg at man får en bedre spillopplevelse da, visst man kan leve med tearing i bilde. Og han sier jo han allerede har skrudd av v-sync. Framerate og refresh rate er 2 helt forskjellige ting. "FPS" er framerate, som vi prater om. Refreshrate er oppdateringsfrekvensen til skjermen som ikke har har noe direkte å gjøre med framerate (fps). Edit: Leif var innom. Endret 18. september 2007 av Harribo Lenke til kommentar
Kruuger Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei Tusen takk til dere som tok dere tid til å Hjelpe meg har bestilt PC-en nå. Tusen takk. gj :!: Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei Tusen takk til dere som tok dere tid til å Hjelpe meg har bestilt PC-en nå.Tusen takk. gj :!: 9524624[/snapback] Har du posta i feil tråd ? Kan ikke se du har skrevet noe her tidligere ? Men om det hjalp deg og så er jo det bare bra. Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 jeg lurer på det samme. Hos meg funket det ikke å ta av vsync, er det noe annet jeg må stille på og? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) jeg lurer på det samme. Hos meg funket det ikke å ta av vsync, er det noe annet jeg må stille på og? 9581853[/snapback] Det skal nok fungere, om du restarter maskinen etter endringen. Om du "tvinger" instillingene til å være på "deaktivering" så skal det fungere. Da må du i verste fall ha fiklet på feil innstilling, som ikke har med v-syncr å gjøre. Om du spiller cs så er det viktig å skrive "fps_max 101" inne i consolen. DA skal det bli 100fps. EDIT: Om det er et krevende spill så er det ikke sikkert du rekker til 60 fps engang. Men det blir en annen sak. Greier aldri alle spill på 100fps, om du bruker gode/middels innstillinger med en 1720. Endret 26. september 2007 av Harribo Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vell, jeg har ikke helt samme pc som han. Jeg har en vostro1500, men det er det samme skjermkortet, så det er nok samme problemet vi har. Det er ikke i noe krevende spill jeg vil ha 100 fps, men i cs 1.6.(har tatt fps_max 101 i console), og det funka ikke å ta å restarte PC-en etter eg hadde endre på vsync http://bildr.no/view/107855 Her er en link til et bilde som viser mine instillinger. Er alt som det skal være, eller er det noe jeg må endre på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå