Gå til innhold

Hjelp, trur jeg har kjøpt feil vista versjon?

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg ny pc nå, og fått den skrudd sammen, men nå skal jeg instalere vista og får beskjed om å oppgi produktnøkkel, men den har ikke jeg fått. Kjøpte Vista Home premium OEM norsk hos komplett. Hva er feil? Har jeg bommet på vista versjonen? Oem vs retail? HJELP! Hva Gjør jeg? Takk på forhånd!

Endret av Kazekanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Produkt nøkelen er en liten stikker som sitter på manualen (eller var det en liten ting der inni?)

Se etter en hvit/grå tonig sticker som er litt gul også,,,

Den har også t hull i midten.

Der skal Product Key'en stå.

9516259[/snapback]

Var ikke noe manual med, bare en dvd i ett bittelite pappcover. Har endevendt alt av esker osv, men finner ikke noe... :cry:

Lenke til kommentar
Står det ikke et klistermerke bak på coveret DVD-en lå i, da?

9516342[/snapback]

Sitter med det i hånda, det er kjemisk fritt for antydninger av tall... Er det komplett som har dummet seg ut, eller hva? Blir litt lei meg nå kjenner jeg. Takk for alle svar hittil!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330703

Denne jeg kjøpte. Er det jeg som har kjøpt feil?

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at du kan gå videre i installasjonen uten produktnøkkel? Når det er OEM så er min erfaring at det står xxxx-xxxx-OEM-xxx på produktnøkkel, så kan jo være at den på en måte ligger på disken?

9516661[/snapback]

Uh, det hadde vært flott da. Ja sitter å laster inn vista nå(kunne hoppe over nøkel), så satser på at det blir en ordning på det. Får ta en tlf til Komplett i morra å høre med de. Men får jeg brukt Vista uten nøkkel da? Inntil jeg får ordnet med Komplett? Igjen, takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Kan bruke den i 30 dager uten å aktivere den, ja.

9518313[/snapback]

Det hjelper lite når du har kjøpt den.

Vi hadde samme problem her, da vi kjøpte Vista Ultimate.

Først fikk vi beskjed om at windowsen skulle registreres gjennom MS. Ringte, og fikk beskjed om at vi trengte cd key. Fikk en cd-key av forhandleren. Men den fungerte seff ikke. Forhandleren påsto at det var riktig cd key, mens MS etter tre dager i telefonen mente at det var en ugyldig cd key.

Ring forhandleren, og krev en cd.key.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...