Gå til innhold

ZMA på tom mage

kaka

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg ZMA og det er anbefalt at dette skal taes 30-60min før du legger deg. Det anbefales at du tar dette på TOM mage :hmm: Hva mener de med tom mage? Skal man ikke ha spist noe på mangfoldige timer, eller kan man ha spist kveldsmat ~30min før? Jeg kan ikke legge meg sulten, da får jeg ikke sove :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har kjøpt meg ZMA og det er anbefalt at dette skal taes 30-60min før du legger deg. Det anbefales at du tar dette på TOM mage  :hmm:  Hva mener de med tom mage? Skal man ikke ha spist noe på mangfoldige timer, eller kan man ha spist kveldsmat ~30min før? Jeg kan ikke legge meg sulten, da får jeg ikke sove  :)

9515974[/snapback]

Gjør det som er best for deg. Det er ikke vits i å henge seg opp i slike små detaljer. Du vil nok ikke merke så mye forskjell på å ta det på tom mage eller ikke, det viktigste er at du får det i deg. :)

Lenke til kommentar
Et kjapt tips som er greit å få med seg er dog å ikke ta ZMA sammen med kalsium. Så å ta multivitaminene til morgen og ZMA til kvelds, og helst ikke svelge ZMAen med melk.

Kveldsmat 30 min før går nok helt fint.

9516184[/snapback]

Jeg tar ZMA med KalMag(Kalsium, Magnesium 2:1) :)

Men har også "hørt" at kalsium kan forsinke opptak av magnesium fra tarmen, men jeg har aldri sett noe bevist på dette. Og hvis dette hadde vert tilfellet tror jeg heller ikke så mange hadde laget KalMag tilskudd.

Men du sier multivitamin om morgenen, vet du det at fiber hindrer opptak av vitaminer. Og at det er en god del fiber i havregryn ;)

Men som sagt blir dette bare små detaljer, som jeg mener det ikke vil si noe på slutt-resultatet. :)

Lenke til kommentar
Men har også "hørt" at kalsium kan forsinke opptak av magnesium fra tarmen, men jeg har aldri sett noe bevist på dette. Og hvis dette hadde vert tilfellet tror jeg heller ikke så mange hadde laget KalMag tilskudd.

Jeg leste også dette et sted, og syntes det hørtes merkelig ut. Så jeg søkte og fant ut at det ikke er magnesium, men sink som sies å få forsinket/forringet opptak hvis man spiser det samtidig som kalsium. Leste litt til og fant bl.a en studie som viser at høyt kalsiuminntak reduserer opptak av sink, men der var det snakk om relativt høye verdier av kalsium.

Flisespikkeri er det nok uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...