Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Guide: Fjerne høyfrekvent pipelyd fra M1330

Anbefalte innlegg

Guide: Hvordan fjerne høyfrekvent pipelyd fra Dell XPS M1330

NB: Dette "trikset" fungerer dessverre KUN når Bluetooth-modulen er påslått/aktiv.

Mange Dell XPS M1330-eiere har vært veldig plaget av en høyfrekvent pipelyd fra CPU-området. (Slike pipelyder kommer fra spoler i DC-DC konverter, slike sitter typisk rett ved siden av CPU - Hårek).

Dette problemet har vært mye omtalt/diskutert i Den store Dell XPS m1330 tråden.

Nylig kom brukeren Wizt med et forslag hentet fra silentpcreview.com. En bruker der har fått bukt med problemet ved å skru av en Bluetooth-funksjon. Jeg prøvde det samme, og vips var den ekstremt irriterende lyden borte.

Jeg har tatt meg friheten til å lage en guide som viser hvordan man går frem for å fjerne lyden. PC-en jeg bruker kan sees i signaturen min. OS er Vista Business, så mulig fremgangsmåten ikke stemmer helt nøyaktig hvis du bruker en annen versjon.

Steg 1: Trykk på start og velg Kontrollpanel.

post-79637-1190057268_thumb.jpg

Steg 2: Velg "System og vedlikehold" fra listen.

post-79637-1190057428_thumb.jpg

Steg 3: Trykk på "Enhetsbehandling".

post-79637-1190057530_thumb.jpg

Steg 4: Trykk på + -tegnet ved siden av "Bluetooth-radioer".

post-79637-1190057603_thumb.jpg

Steg 5: Høyreklikk på "Dell Truemobile 355 Bluetooth + EDR" og velg egenskaper.

post-79637-1190057703_thumb.jpg

Steg 6: Velg fanen "Strømstyring" og fjern haken ved "Tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm."

post-79637-1190057812_thumb.jpg

Denne fremgangsmåten fungerte utmerket for meg og fjernet lyden fra min PC. Jeg kan ikke garantere at det samme blir tilfelle for deg. Jeg hører fortsatt lyden hvis jeg legger øret mitt HELT inntil PC-en, men i realiteten er lyden borte.

Håper dette hjelper noen.

PS: Jeg vet ikke om jeg har postet denne tråden på riktig sted. Hvis ikke, flytt den dit hvor den hører hjemme.

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

"Trikset" er vel bare en måte å hindre at strømsparing blir aktivert?

"Any bus mastering activities will prevent the processor from entering the C3 and C4 states."

Dvs. at man vil få kortere batteritid i så fall.

Synd for de som ikke har bluetooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...