AdrianKris Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei! Har fått kjøpt meg en ny router. en WL-500gPremium, en ASUS. Her er problemet; jeg finner nettverket på min pc, som jeg sitter for øyeblikket tilkoblet med en kabel, men ikke på min brors pc(jeg har Vista og han har Media Center). Uansett, når jeg prøver å koble til får jeg denne beskjeden: "Trådløs tilknytning mislyktes fordi det ikke ble mottatt fra den trådløse routeren eller det trådløse tilgangspunktet. Med den forrige routeren, en SMC2804WBR var alt fryd og gammen. Og det eneste jeg gjorde når jeg byttet var å sette kablene i tilsvarende posisjoner fra SMC'en. Fra veggen i en liten dings som står på veggen som det står "SpeedTouch" på. Så fra den dingsen går det en til modemet og en tilbake til telefonen. Og så går det en fra routeren til modemet! HJELP! Er ikke så god på dette så forklar til meg som om jeg skulle vært 4-år. For det er slik jeg føler meg nå. Hurtig svar ønskes Mvh Adrian Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det er godt mulig du må aktivere trådløsnettet i routeren. Du gjør dette ved å logge inn på routeren fra din PC. Åpne nettleser og legg inn følgende tall i adressefeltet (der hvor det normalt står http://www.diskusjon.no eller tilsvarende. Skriv inn 192.168.1.1 (?) og se om innloggingsvinduet til routeren kommer opp. Skriv inn bruker/passord som står i manualen. Gå så inn på Wireless / WLAN og aktiver dette. Velg kanal 1 til å sende på. Lenke til kommentar
AdrianKris Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Fikk express hjelp av en kar over msn, måtte stille inn statiske iper og leke litt med noe han kalte for DH et eller annet server, og kanal 6 Så gikk det til slutt, men takk for forsøket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå