Gå til innhold

Ny spill pc; Ikke over 9500,-

Anbefalte innlegg

Har da tenkt meg å bestille en ny pc som for det meste skal bli brukt til spill og vil gjerne høre hva folk mener om dette oppsettet!?

Min Handlevogn

Har gått ut fra produkter fra shg.no da jeg tenker å bestille derfra, men om noen har andre forslag så har jeg ikke noe imot det.

Jeg har også vurdert Antec Sonata 3 i forhold til å kjøpe kabinett og psu seperat.

Har i det siste lest litt rundt på forumet ang. valg av cpu, og jeg er veldig i tvil om jeg skal velge duo eller quad core, men forstått det sånn at dou er veien å gå for en "gaming" pc?

Tony

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quoter litt om PSUen i Antec Sonata fra en annen post:

stemmer som Svenni212000 sier, at strømforsyningen er solid, er det nesten et kupp.

9510387[/snapback]

Kansje dette kan være litt mer beroligende?

OC Modshop

The power supply does as advertised, delivering very high efficiency, with excellent power regulation and quiet operation at all load levels.

No frills, rock-solid performance, dual 12v rails, just a good power supply.

-4 out of 5 stars-

TechAddicts

Techaddicts.net would like to give this power supply a 9 out of 10 rating and the 'Recommended' Award for its excellent value, quietness, and performance.

DragonSteelMods

Well, it's Antec and it's stable under load, what more can be said? Seriously though, the EarthWatts is a great PSU that anyone would be happy with to have powering their system, while it might not be flashy it does get the job done, and does it efficiently and with stability. Having the 80Plus certification, Active PFC , and RoHS all combine to make a great PSU.

DragonSteelMods gives the Antec EarthWatts 500Watt PSU a 4.5 out of 5 score.

Jonnyguru.com

So there we have it. The Antec EarthWatts EA-500 500W power supply doesn't put out as much power as a lot of the power supplies we've been seeing lately, but it does put out enough for any one video card no matter how high end, and I would venture to say that it could easily support a pair of Nvidia 7x or ATI x1900 cards. It doesn't look like much, but it's quiet, efficient and has a very stable +12V output and you won't need a load shark to get the funds together to buy one.

The Good:

*Very stable +12V.

*Very efficient.

*Very quiet.

*Very affordable.

The Bad:

*Nothing really "bad" about this unit unless you're going to hold it's looks against it.

Performance 9.5

Aesthetics 6

Value 10

Functionality 8

Total Score 9

Her er noen bilder fra Antec EarthWatts EA-500 vs Gigabyte Odin 550W

The first efficiency test’s “Load” value was done with an overclocked processor and the graphics card at stock speeds while running Company of Heroes. The values are the highest peak power draw over the 1 hour test period.

24046aab68a62059.jpg

The second efficiency test’s “Load” value was done with an overclocked processor and a heavily overclocked (both 2D and 3D overclocked to the same value) graphics card. Company of Heroes was played while Orthos was running on the processor in the background.

24046aab68a5ebd1.jpg

The third efficiency test was run with 2 8800GTS 320MB cards in SLI running at stock speeds with the processor overclocked to 2.6Ghz. Company of Heroes was then run for 1 hour to determine load values.

test3.jpg

9510510[/snapback]

På grunnlag av det, og god tidligere erfaring med Antec (noe dyrere kabinett, javell...) vil jeg si Sonata III er et kupp i sin prisklasse, og jeg har troen på at det er mye bedre enn kabinettet du til nå har valgt. Hvis du har tenkt å klokke kan du spare drøye 500 kr på å velge C2D E6750. Det er vel samme CPUen (?), bare med en litt lavere frekvens.

Hvis du ikke har tenkt å kjøre SLI kan jeg anbefale Asus P5K som hovedkort. Det har fått veldig mye skryt, og har relativt gode overklokkingsegenskaper.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar chrlod!

Da bytter jeg hvertfall ut kabinett og psu med Antec Sonata 3.

Er igrunnen ikke noe overklokker, så vil jeg også gjerne ha muligheten til å kjøpe meg et skjermkort til. Så tror nesten bare jeg beholder hk og cpu som det er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...