Gå til innhold

64 eller 128 mb skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan INGENTING om ATI skjermkort da...

 

 

men, mye RAM på skjermkortet er ihvertfall ikke negativt :wink: Du har kanskje ikke bruk for 128mb ram nå(kontra 64mb), men snart vil de fleste skjermkort ha det og de fleste spill må ha det for å kjøre akseptabelt. Så hvorfor ikke? prisforskjell?

Lenke til kommentar

Egentlig helt enig. Hvorfor ikke? Det er jo bare snakk om et par hundre kr/fire hundre plastposer på Rimi..

 

Men slik kan man jo holde på hele tiden. Legge til noen hundrelapper her og der, man en plass må man si stopp også. Det vil selvfølgelig være greit å ha 128, man kan jo skryte litt til kompiser/lettere å selge en gang i fremtiden osv.. Men dette er egentlig noe som gjelder alt av datadeler, det er ofte hele tiden bare å legge til litt så får man litt bedre specs osv. Men er det egentlig(!) noe poeng?

 

Pr i dag vil man merke noe merkbar (!) forskjell? Ser man fremover i tid, så vil jeg sannsynligvis bytte mer en bare skjermkortet for å holde følge med utviklingen.

 

Noen flere innspill?

Lenke til kommentar

The Ti4200 cards are available with 64 and 128MB of ram. The 64MB version are usually delivered with at memory running at a higher clock rate than the 128MB version. In today's games this results in a faster solution with the 64MB version, because no games that we know about really utilizes 128MB of ram when they are played at normal resolutions. After reading a lot of reviews of cards, my perception is that if you play games with a resolution up to and including 1280x1024, there is no noticeable performance gain in choosing a 128MB version. Really, who plays games at a resolution of 1600x1200? Therefore the 64MB version should be enough for most of us.

 

hentet fra slapps

vet dette er om ti4200 kort men det står klart hva de mener om 64 og 128mb på skjermkort.

Lenke til kommentar

Nå er vel problemet med 9100 kortet at det er forholdsvis tregt.. Jeg vil tippe at selve hastigheten på minnet vil bli flaskehalsen før mengden minne blir det..

 

Det er antageligvis derfor du ikke vil merke så stor forskjell med mer minne..

Lenke til kommentar
The Ti4200 cards are available with 64 and 128MB of ram. The 64MB version are usually delivered with at memory running at a higher clock rate than the 128MB version. In today's games this results in a faster solution with the 64MB version, because no games that we know about really utilizes 128MB of ram when they are played at normal resolutions. After reading a lot of reviews of cards, my perception is that if you play games with a resolution up to and including 1280x1024, there is no noticeable performance gain in choosing a 128MB version. Really, who plays games at a resolution of 1600x1200? Therefore the 64MB version should be enough for most of us.

 

hentet fra slapps

vet dette er om ti4200 kort men det står klart hva de mener om 64 og 128mb på skjermkort.

 

Det kommer også ann på skjermkortet. Men jeg er ikke enig i det utspillet. Med GF4Ti er FSAA ganske aktuelt og med 2x FSAA i 1280x1024 går det med 32MB til frame/z data, dvs at det er kun 32MB igjen til textures og geometry med et 64MB kort, det er ikke mye.

En annen god grunn til å velge et 128MB kort er UT2003. Enkelte maps kan ta opptil 128MB data med max detail settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...