Stingah Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Hei Drev å leka meg litt med å ta bilde av gitaren min. Satte kameraet på 30s lukkertid og løp rundt om kring med lommelykt.. Jeg har fiksa litt småtteri på bildet, men ønsker ett litt mere "soft" bilde. Samt jeg vil ha en brunere tone. Hvordan går jeg fram? Legger ved en kopi av bildet.. Mvh Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 HeiDrev å leka meg litt med å ta bilde av gitaren min. Satte kameraet på 30s lukkertid og løp rundt om kring med lommelykt.. Jeg har fiksa litt småtteri på bildet, men ønsker ett litt mere "soft" bilde. Samt jeg vil ha en brunere tone. Hvordan går jeg fram? Legger ved en kopi av bildet.. Mvh 9515439[/snapback] Hvorfor ta bilde av baksiden av gitaren, det er vel strengene som gjør et slikt bilde litt mere interessant ?. Selve teknikken vil jeg ikke gi meg ut på, da jeg aldri har prøvd dette selv, men så for meg litt mere konsentrert lys ) LED, eller fra en mere konsentrert kilde der du "tegner" frem det du ønsker å eksponere. /L Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Ja, det tenkte jeg også.. hvorfor baksiden av gitaren? Men jeg har aldri sett noen lignende bilder som jeg kan huske, så det er jo orginalt da. Lenke til kommentar
preje Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg syns det var litt småkult jeg. Det er ikke gitt at alle gitarbilder må være av framsiden. Du har turt å tenke litt annerledes, og jeg syns det ble brukbart. Kreativiteten belønnes Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Hei Hehe, regnet med det kom noen kommentarer. Men at du sier "jeg har aldri sett noe lignende bilder" er jo topp Så ikke no vits i å ta framsiden jeg.. Old news på en måte Men om noen vet hvordan filter jeg bør bruke for å få litt "soften" effekt så blir jeg glad Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Brukte forresten LED-lys, men var en hodelykt, så den er litt "vid" Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Pene, samstemte farger i hvert fall...(og litt kreativt også ) RandiA Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Takk for det Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg syns det var litt småkult jeg. Det er ikke gitt at alle gitarbilder må være av framsiden. Du har turt å tenke litt annerledes, og jeg syns det ble brukbart. Kreativiteten belønnes 9516728[/snapback] Originalt er ikke nødvendigvis kult, men syns dette var litt stilig ^^ Skal godt gjøres for å ta ett bra bilde av forsiden til en gitar Dype farger, som er bra. Vet ikke helt om jeg likte sofaen/senga du har brukt som bakgrunn her. Den lilla fargen skar kanskje litt med selve bildet. Når det gjelder mykere lys, er jeg ikke helt sikker på om jeg vet hva du mener. Photoshop har jo en egen blending mode som heter "Soft Light", men tror ikke det er det du tenker på. Testet litt selv, dette er slik det ble med Soft Light (satt ned opacityen på det nye layeret litt). Og mens jeg var i gang prøvde jeg å gjøre bakgrunnen mer normal. PS jobben er ikke perfekt. Jeg skal på skole imorgen, og er trøtt ^^ Du kan jo se om du liker det Forresten, hvis du ikke vil at jeg skal tukle med bildene dine, bare si ifra, så tar jeg de bort ^^ - Mixy Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Alt i orden at du leker deg litt med dem Er ikke ett helt ferdig resultat uansett som jeg skrev lengre opp Første bildet ble en del bedre ja. Likte det andre bildet sånn halvveis. Ble litt i overkant mørkt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Det fikses jo selvfølgelig i Photoshop Det har jo blitt gjort mørkere XD Trengte ikke gjøre så drastiske endringer. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 18. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Nokså grønn her.. XD? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 XD= xD, smiley bare. Ikke noe mer. Sorry for misforståelsen ^^ Selv syns jeg fargen på gitaren kommer mye penere frem, når man gjør bakgrunnen mer nøytral. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Pene linjer, stilig lys! Vanskelig å få den særlig brunere, da må du evt skru litt i photoshop - for lilla er jo komplementærfargen til brun? Synes forresten at det firkantenene i sengeteppet ødela litt, menmen. 95% bra, da Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Gjorde en liten jobb i PS (PhotoShop) jeg også. Vet ikke hva du synes, men det er ihvertfall hvordan jeg ville gjort det. Teppet er konvertert til svart/hvitt og farger samt skygger og høylys er justert. Og i den andre versjonen har jeg tatt utgangspunkt i v1 (bildet over her) og laget en litt mer "oldstyle-versjon" av bildet. Glansen er fjernet og jeg synes ihvertfall at bildet kler den stilen. Du får bedømme selv hva du liker og ikke liker. I tillegg har jeg lysnet bildet litt siden du synes mixy sine versjoner ble litt mørke. Red.: Skriveleif.. Endret 18. september 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 18. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Likte i og for seg begge bildene godt Skal prøve å mixe litt selv her, se hva jeg får til.. Er rimelig grønn enda da.. Lese mere fra magnar fjørtoft skader ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå