Gå til innhold

Bilde av gitar

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Drev å leka meg litt med å ta bilde av gitaren min. Satte kameraet på 30s lukkertid og løp rundt om kring med lommelykt.. Jeg har fiksa litt småtteri på bildet, men ønsker ett litt mere "soft" bilde. Samt jeg vil ha en brunere tone. Hvordan går jeg fram?

Legger ved en kopi av bildet..

Mvh

post-82589-1190054982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Drev å leka meg litt med å ta bilde av gitaren min. Satte kameraet på 30s lukkertid og løp rundt om kring med lommelykt.. Jeg har fiksa litt småtteri på bildet, men ønsker ett litt mere "soft" bilde. Samt jeg vil ha en brunere tone. Hvordan går jeg fram?

Legger ved en kopi av bildet..

Mvh

9515439[/snapback]

Hvorfor ta bilde av baksiden av gitaren, det er vel strengene som gjør et slikt bilde litt mere interessant ?. Selve teknikken vil jeg ikke gi meg ut på, da jeg aldri har prøvd dette selv, men så for meg litt mere konsentrert lys ) LED, eller fra en mere konsentrert kilde der du "tegner" frem det du ønsker å eksponere.

/L

Lenke til kommentar
Jeg syns det var litt småkult jeg. Det er ikke gitt at alle gitarbilder være av framsiden. Du har turt å tenke litt annerledes, og jeg syns det ble brukbart. Kreativiteten belønnes  :thumbup:

9516728[/snapback]

Originalt er ikke nødvendigvis kult, men syns dette var litt stilig ^^ Skal godt gjøres for å ta ett bra bilde av forsiden til en gitar :p

Dype farger, som er bra. Vet ikke helt om jeg likte sofaen/senga du har brukt som bakgrunn her. Den lilla fargen skar kanskje litt med selve bildet.

Når det gjelder mykere lys, er jeg ikke helt sikker på om jeg vet hva du mener. Photoshop har jo en egen blending mode som heter "Soft Light", men tror ikke det er det du tenker på. Testet litt selv, dette er slik det ble med Soft Light (satt ned opacityen på det nye layeret litt).

post-91287-1190069483_thumb.jpg

Og mens jeg var i gang prøvde jeg å gjøre bakgrunnen mer normal. PS jobben er ikke perfekt. Jeg skal på skole imorgen, og er trøtt ^^ Du kan jo se om du liker det :p

post-91287-1190069554_thumb.jpg

Forresten, hvis du ikke vil at jeg skal tukle med bildene dine, bare si ifra, så tar jeg de bort ^^

- Mixy

Lenke til kommentar

Gjorde en liten jobb i PS (PhotoShop) jeg også. Vet ikke hva du synes, men det er ihvertfall hvordan jeg ville gjort det. Teppet er konvertert til svart/hvitt og farger samt skygger og høylys er justert.

post-101271-1190124188_thumb.jpg

Og i den andre versjonen har jeg tatt utgangspunkt i v1 (bildet over her) og laget en litt mer "oldstyle-versjon" av bildet. Glansen er fjernet og jeg synes ihvertfall at bildet kler den stilen. :) Du får bedømme selv hva du liker og ikke liker. I tillegg har jeg lysnet bildet litt siden du synes mixy sine versjoner ble litt mørke. :)

post-101271-1190124288_thumb.jpg

Red.: Skriveleif.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...