Gå til innhold

Bildekritikk - to situasjonsbilder

olar0701

Anbefalte innlegg

Begge bildene ble tatt i f.m. en heller fuktig Danmarkstur i helgen. Ingen av bildene er teknisk perfekte, spesielt ikke "pause fra dansetimen" bildet, men jeg synest de forteller en historie på en måte ...

Både ros og ris tåles. Uinteressant? Syng ut!!

post-45747-1190054851_thumb.jpg

post-45747-1190054875_thumb.jpg

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... hva skal en si? I første omgang 2 ordinære bilder som viser det du ser når du er ute og går. Ved nærmere ettersyn er "pause fra dansetimen" ganske så morsomt da. Plakater forteller om et dansested med "vakre unge dansende sylfider" mens bildet viser "vanlige" røykende *|o|* kvinner i vanlige klær, alder og fasonger. Det ga meg litt ettertanke og ett godt smil.

Lenke til kommentar
Tja... hva skal en si? I første omgang 2 ordinære bilder som viser det du ser når du er ute og går. Ved nærmere ettersyn er "pause fra dansetimen" ganske så morsomt da. Plakater forteller om et dansested med "vakre unge dansende sylfider" mens bildet viser "vanlige" røykende *|o|* kvinner i vanlige klær, alder og fasonger. Det ga meg litt ettertanke og ett godt smil.

9518561[/snapback]

Takk for det. Dette er også grunnen til at jeg finner bildet interessant, "kontrastene" i bildet om du vil

Lenke til kommentar

Selv om jeg har for vane å ikke kommentere portrettbilder eller andre personbilder så vil jeg levne en kommentar her. Syns det "dansebildet" var litt morsomt. Akkurat som du sier selv så er det kontrasten mellom lokalet og de som står der som skurrer.. Ser mest ut som en bingogjeng eller noe sånt. Godt observert :thumbup:

Det andre bildet sier meg egentlig ingen ting. Jeg ser i alle fall ikke noe sånt som i det første. Men her passet det uansett ikke å kutte bena, syns jeg.

Lenke til kommentar

I motsetning til de andre så synes jeg det siste bildet har mest for seg. Jeg synes situasjonene med den fotograferende kvinnen og den skalla mannen er bra. Det ser ut som om hun tar et snapshot av mannens blanke isse, noe jeg finner veldig morsomt. Jeg ville kuttet bildet der hvor det er et gatekryss i bakgrunnen. Da hadde komposisjonen vært vellykket. De avkutta beine er det ikke så farlig med. Slikt kan man få lov til å slippe unna med i mange sammenhenger.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
I motsetning til de andre så synes jeg det siste bildet har mest for seg. Jeg synes situasjonene med den fotograferende kvinnen og den skalla mannen er bra.

Takk for den PMnormal. Det hører med til historien at mannen som blir fotografert, var drita lei av fotograferingen min (var en del av reisefølget): Det hele toppet seg når damen dro fram sin kameramobil. Ellers et godt tips i forhold til beskjæring

Lenke til kommentar

Det jeg tenker på når jeg ser det første bildet er forholdet mellom personene på bildet. To av damene ler og prater sladder, og den tredje står bitter i utkanten og skuler og røyker: :laugh::laugh::hrm:

Ser ut som et klassisk eksempel på utfrysning som kvinnfolk er eksperter på. Tror dette hadde blitt mer fremtrendende hvis du hadde kuttet oppe og nede slik at overkroppene og ansiktene deres fikk mer oppmerksomhet, siden det er her kommunikasjonen ligger. (Hm, litt av noen egenskaper jeg tillegger disse menneskene nå...

Også var fargene litt kjipe, ville kanskje hatt det i s/h likegodt. Og rett det opp.

Da tror jeg det kunne blitt litt kult.

Lenke til kommentar
Syns det varsom du selv sa, uinteressant.

Konstruktiv kritikk er ikke å finne.... Ser ut som om sønnen din har fått leke seg med edel glasset ditt, og knipset helt random...

9536528[/snapback]

Takk Mr. Olsen. Setter pris på en ærlig, usminket mening...

9536599[/snapback]

Hehe, det var det eller ingenting...

Hvorfor skjule sannhet.....ooops, jeg mener meningene....

:tease:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jøss, to flotte bilder det her. De har mere enn en historie å fortelle etter min mening.

Bilde1: Koste meg med uttrykket som de to damene utgjør. Tydeligvis har de en morostund, og den enslige damen til høyre ser ut som hun nesten har forsonet seg med at hun er "veggpryd". Herlig bilde :thumbup:

Bilde2: Her er det masse humor uten at noen "viser tenner". Damen har en nesten balettdansers estetikk i holdningen, og "taperen" ser ut som han nettopp har servert en kreativ løgnhistorie for egen saksbehandler på NAV, og har blitt ferska på den. Dritkult bilde :yes:

Lenke til kommentar
Jøss, to flotte bilder det her. De har mere enn en historie å fortelle etter min mening.

Bilde1: Koste meg med uttrykket som de to damene utgjør. Tydeligvis har de en morostund, og den enslige damen til høyre ser ut som hun nesten har forsonet seg med at hun er "veggpryd". Herlig bilde :thumbup:

Bilde2: Her er det masse humor uten at noen "viser tenner". Damen har en nesten balettdansers estetikk i holdningen, og "taperen" ser ut som han nettopp har servert en kreativ løgnhistorie for egen saksbehandler på NAV, og har blitt ferska på den. Dritkult bilde :yes:

9536723[/snapback]

Takk for en god tilbakemelding!

Det er det som er det fine med bilder. Smaken er forskjellig. I likhet med deg så "ser" jeg mye i bildene, men har full forståelse for at noen finner de drepende kjedelige :thumbup:

Lenke til kommentar
Det første er et morsomt motiv, men bildet ødelegges av en forferdelig komposisjon. Altfor mye tak, unaturlig kutting av bein og skjevt. Ser ut som du hadde dårlig tid når du tok dette.

Det andre finner jeg ingenting å si om.

9537610[/snapback]

Arnold: Ikke noen spenstig komp, ble tatt gjennom et bussvindu med mitt kjære 5D

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...