Løve Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei Jeg har lurt litt på å anskaffe meg en Xbox 360, men jeg har litt problemer med å finne ut hvilken av 360-versjonene som ville passet for meg. Det første ankepunktet på å kjøpe en av de dyreste utgavene er jo selvfølgelig prisen. Når Core utgaven koster omtrent halvparten av Elite så må sistnevnte ha noe veldig spesiellt å tilby meg for å retteferdiggjøre prisen. Er det noen forskjeller på bildekvalitet eller ytelsen på den billigste og dyreste konsollen? Og hva annet er det som gjør at det er så stor prisforskjell, og er det noe som rettferdiggjør den stive prisen til Elite? Dessuten lurte jeg på om jeg trenger en veldig "god" TV for at jeg skal få halvveis fullt utbytte av Xboxen? For øyeblikket er TVene jeg har en Sony Trinitron CRT på ca. 32" og en Panasonic Quintrix 32" CRT. Disse er jo på ingen måte veldig spektakulære TVer og de har hverken støtte for 720p eller 1080p/i. Men utgjør den en veldig stor forskjell på bildekvaliteten å ikke kunne utnytte disse modiene? Hvis grafikken blir veldig mye dårligere ved å ikke kunne kjøre i HD-oppløsning så tror jeg det er uaktuellt å kjøpe en Xbox 360. Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=644810 Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Men er bildekvaliteten drastisk mye bedre på 720p og høyere oppløsning? Og hvordan vil det evnt. ta seg ut på de to TVene jeg nevnte? Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har ikke mye peil på de tekniske duppedittene, men jeg har prøvd x box på en ca. 30" CRT og en 32" HD, da gikk det ikke å lese dialogene i Dead Rising på CRTen siden grafikken var så crap. Er sikkert noe av det samme i andre spill. Men forskjellen på 720p/1080i/1080p er visst minimal med mindre du kjøper en aaaas stor tv på 50" ++ Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du ser forskjellen mellom å bruke en vanlig CRT og en HD TV, men spillene er fortsatt pen på en vanlig CRT. Du kan se en sammenligning her. Og av modeller så kjøp Premium, det er ikke noen forskjell på hardware mellom modellene. Elite har HDMI, større harddisk og er sort, Core er uten harddisk (men du kan kjøpe i ettertid), mens Premium har alt du trenger. Lenke til kommentar
Frecke Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bildet blir bra det på vanlig tv. Som alltid, hvis du vil ha best mulig bilde på tv'en din, kjøp advanced scart kabel (RGB). Hvis du har planer om å laste ned demoer osv online med konsollen er Premium eller Elite det lureste. Ikke, så er core og et minnekort det beste valget. Og du kan jo bare oppgradere hvis du eventuelt skulle få lyst på harddisk senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå