Kveldsro Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvordan finner jeg den skattemessige formuesverdien for et unotert aksjeselskap? Jeg har tilgang til regnskapet på f.eks. www.forvalt.no eller www.purehelp.no Hvilke(n) poster viser den skattemessige formuesverdien? Lenke til kommentar
Samtlige Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det er ingen enkeltpost i regnskapet som viser formuesverdien. Dette er noe man beregner seg til ved å ta utg.punkt i postene i regnskapet og vurderer disse etter en rekke vurderingsregler i skatteloven, F-Fin og takseringsreglene. Den som har utarbeidet regnskapet vil som regel kunne svare på hva denne verdien er. Aksjonærene i selskapet vil også det, da disse må inkludere denne i formuesberegningen når de leverer inn selvangivelsen. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Det er ingen enkeltpost i regnskapet som viser formuesverdien. Dette er noe man beregner seg til ved å ta utg.punkt i postene i regnskapet og vurderer disse etter en rekke vurderingsregler i skatteloven, F-Fin og takseringsreglene. Den som har utarbeidet regnskapet vil som regel kunne svare på hva denne verdien er. Aksjonærene i selskapet vil også det, da disse må inkludere denne i formuesberegningen når de leverer inn selvangivelsen. 9535806[/snapback] Takk for bra svar. Da skal jeg høre med de du nevnte. Tenkte kanskje det var en enkel måte å lese det ut av de offentlige regnskapene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå