marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har disken der OS'et ligger som master, og dvd brenneren som slave. DVDbrenneren oppdages i Bios, men eksisterer ikke i Windows. Noen som har noen gode forslag til hvorfor? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 for å kunne hjelpe deg må vi vite mer om. -hovedkort -dvd-brenner -hvilken windows det er snakk om. -om du instalerte med den stasjonen eller ikke. ting du kan prøve. egenskaper på hardisken din, gå til maskinvare/hardware og se om den finnes der, finnes den kan du ta egenskaper på enheten og se om den er aktivert i windows, eller om det er et problem med den. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 OK. DVD-brenneren er ikke i maskinvare / hardware. I Biosen derimot står den som primary slave (som jeg har satt den til). Den fungerte i går som standalone koblet til IDE-kabelen. (ghostet OS'et mitt i går over på en god gammel 80GB IBM disk), og byttet ut OS disken. DVD brenner: NEC 5170 HK: ASUS P5N-E SLI OS: WINDOWS XP 32 BIT Var ikke installert med PC-en når jeg fikk den. Skrudde sammen PC-en selv, og den fungerte helt til i går. Nå fungerer den ikke, men er registrert i BIOS, men ikke i Windows. Når jeg tenker meg litt om, så har disken min (tror jeg) overtatt stasjons-bokstaven. Vil den bare forsvinne da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 DVD brennere funker som regel KUN som master på IDE porten og gjerne også alene uten slave . Prøv det .. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 OK. Må teste. Gir tilbakemelding. Håper det er så enkelt som det :-) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Måtte reorganisere kraftig i kabinettet, men fikk dvd-brenneren som single master ide, og da fungerte det! Bortsett fra den ene disken som forsvant da... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ja .. tenkte meg det - pleier å være sånn med DVD brennere . Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takk for hjelpen forresten! Har en gylden regel her på forumet: Hør alltid på folk som har over 7000 poster her på forumet, og som i tillegg har 2 aper som profilbilde :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå