Olum Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Skal nå fortelle om en ting som skjedde. Hendelsen har gjort meg både nysgjerrig og irritert. Kjøpte meg en Creative Zen Vision: M 30GB for noen måneder siden. Jeg tok den med på jobb som aftenbud i Aftenposten. I den jobben går jeg forbi de samme stedene hver gang. Det som skjedde var at det plutselig kom en lang "rrrrrrrrrrr"-lyd. Jeg kunne ikke bytte sang, skru opp/ned på volumet eller skur den av. Eneste jeg kunne var å dra ut headsettet. Jeg lot den holde på med sin stygge lyd til den var utladet. Jeg ladet den opp igjen, men den samme lyden kom igjen. Jeg gikk og leverte den inn til Spaceworld Palèet der jeg hadde kjøpt den. Etter noen dager fikk jeg en telefon fra dem. De hadde ikke funnet noen feil og den fungerte helt fint etter at de hadde ladet den opp. Den funket helt fint for meg også i en ukes tid. Jeg var på jobben igjen og løp med aviser. Plutselig kommer samme lyden. Etter litt irritasjon finner jeg ut at lyden kom når jeg befant meg på akkurat samme sted som sist, på veien midt i mellom et ambassadebygg og en trafostasjon. Tipper at lyden kan ha noe med trafostasjonen å gjøre. Kan dette være riktig? For etter noen dager med å lade den opp og la den utlade seg igjen, funker den igjen. Takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Skal nå fortelle om en ting som skjedde. Hendelsen har gjort meg både nysgjerrig og irritert. Kjøpte meg en Creative Zen Vision: M 30GB for noen måneder siden. Jeg tok den med på jobb som aftenbud i Aftenposten. I den jobben går jeg forbi de samme stedene hver gang. Det som skjedde var at det plutselig kom en lang "rrrrrrrrrrr"-lyd. Jeg kunne ikke bytte sang, skru opp/ned på volumet eller skur den av. Eneste jeg kunne var å dra ut headsettet. Jeg lot den holde på med sin stygge lyd til den var utladet. Jeg ladet den opp igjen, men den samme lyden kom igjen. Jeg gikk og leverte den inn til Spaceworld Palèet der jeg hadde kjøpt den. Etter noen dager fikk jeg en telefon fra dem. De hadde ikke funnet noen feil og den fungerte helt fint etter at de hadde ladet den opp. Den funket helt fint for meg også i en ukes tid. Jeg var på jobben igjen og løp med aviser. Plutselig kommer samme lyden. Etter litt irritasjon finner jeg ut at lyden kom når jeg befant meg på akkurat samme sted som sist, på veien midt i mellom et ambassadebygg og en trafostasjon. Tipper at lyden kan ha noe med trafostasjonen å gjøre. Kan dette være riktig? For etter noen dager med å lade den opp og la den utlade seg igjen, funker den igjen. Takk for eventuelle svar 9515054[/snapback] ambassade? TERRORISME! erhm.... Høres rart ut, men ikk eutenkelig egentlig. Litt merkelig at det skal ha så stort utslag da.. Men hadde en spiller for noen år siden, creative muvo nx, som kuttet lyden når jeg slo på støvsugeren Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg tror heller at det kan være noe magnetisme eller stråling fra trafostasjonen. Kan dette være riktig? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ikke et dumt forslag. Du kan jo forsøke med et kompass eller noe utstyr for radiomottak og forsøke, litt spennende er det jo, selv om det er litt usannsynlig at du har en "EMP-generator" i nabolaget, som slår ut elektronikk. En annen harddiskbasert spiller ville også være verdt et forsøk, magnetismen på en harddisk leses tross alt av fysisk, og den er ikke svært sterk heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå