Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vinterlagring av bilen

Wanita

Anbefalte innlegg

Siden ingen andre tråder passa brukte jeg denne her. Til vinteren tenkte jeg at jeg skulle sette den ene bilen på plena, planen var egentlig å legge sånn veimatte (som de har under asfalten) og grus, men nå er det slik at vi ikke har råd til grus akkurat nå. Kan jeg da bare sette bilen på en presening? Den skal ikke ha noe over seg da det ikke er noe overbygg, bare børste av snøen innimellom når den er for bløt og tung tenkte jeg! Men er det noe ulempe med å sette den på presening? Tenkte på at det var bedre enn å sette den direkte på bakken? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ikke har noe sted å sette den inne???

Det står en bil i garasjen som er plukket i deler. Så for å ikke ta så mye plass på parkeringsplassen (borettslag) skal vi lage en parkeringsplass på plena! Men får ikke gjort det nå. Så tenkte på at den kunne stå der til våren.

Lenke til kommentar

En matte under bilen er da bare tull, det du må passe på er at du har utlufting i kupeen og at bilen ikke lekker vann inn i kupeen, mange som har fått mugg i interiøret etter slik lagring. Sørg for att alle ting under er tette fordi mus kan komme seg inn og rasere en bil.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jo alt det der vet jeg jo. Inni bilen er ikke noe problem, det er under bilen jeg tenker på. For vanligvis har den stått inne. Med musekuler. Her er det heldigvis ikke mus. (men de kan jo komme) Men som spørsmålet mitt var! Pressening eller ikke??? Om det er lurere å sette den på presseningen eller om det ikke har noe å si! Tenkte gress og fuktighet under bilen ikke var noe bra

Lenke til kommentar

På sommeren er det nok en fordel å sette den på en pressening. Siden gress vokser og er fuktig vil det føre til at bilen ruster under.

På vinteren blåser og fyker det snø inn overalt uansett så kan ikke tro det har noe forseg å sette den på pressening da.

Tips, før du før grus på plenen din, drep gresset. Ellers kommer det opp gjennom grusen. T.o.m asfalt kommer det seg gjennom.

Lenke til kommentar

Vi skal ta bort øverste laget tenkte vi. For det er så mye mose der og! Så vi prøver å få vekk da det øverste laget der det meste gror, er jo litt røtter og sånt, men det er nå så! Da setter jeg den på pressening siden snøen ikke har kommet enda, så slipper jeg å begynne å tenke på å få flytta biler når våren kommer, og jeg dreper gresset :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...