Green_Monster Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei ! Jeg har vært og snuset litt rundt her på forumet nå i 1mnd tid og har kommet frem til DENNE sammensettningen for mitt nye system. Foruten det vanlige så skal maskinen også brukes til spill. Jeg har så og si bestemt meg, men vil alikevel høre litt med dere for å få inn de siste synspunker i tillfelle jeg må finpusse litt til. Jeg vil ha Quad så jeg trenger ingen sysnpunker der det anbefales 2 kjerners, ellers takk for omtaken Det jeg er usikker på imidlertid er OS - Vista 32/64 så jeg burde kanskje postet på 2 steder, men men. Det får bli opptil moderator å bestemme, for jeg trenger synspunker om HW såvel som OS Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ser ut som du har tenkt til å kjøpe deler fra mange forskjellige butikker, sparer du noe penger på at komponentene er billigere i enkelte butikker enn andre når det blir delt opp over så mange pakker? Tenker på frakt og eventuelt postoppkrav - blir vel billigst med VISA. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det blir nok alt utenom kabinettet fra samme leverandør. Om du scroller litt ned ser du Amentio har nesten alt Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hei ! Jeg har vært og snuset litt rundt her på forumet nå i 1mnd tid og har kommet frem til DENNE sammensettningen for mitt nye system. Foruten det vanlige så skal maskinen også brukes til spill. Jeg har så og si bestemt meg, men vil alikevel høre litt med dere for å få inn de siste synspunker i tillfelle jeg må finpusse litt til. Jeg vil ha Quad så jeg trenger ingen sysnpunker der det anbefales 2 kjerners, ellers takk for omtaken Det jeg er usikker på imidlertid er OS - Vista 32/64 så jeg burde kanskje postet på 2 steder, men men. Det får bli opptil moderator å bestemme, for jeg trenger synspunker om HW såvel som OS 9514781[/snapback] Ser at det minnet må mates med 2,2volt...syns det va litt mye. Du får Corsair brikker på samme hastighet som kun trenger 1,9volt som i tillegg er billigere. Link Har selv disse brikkene og er veldig fornøyd. De er også brukbart overklokkingsvennlige hmmmm...jeg ga 1700 for mine brikker for 6mnd siden...sykt hvor prisene har rast.... Endret 17. september 2007 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du kan ikke sammenligne de Corsair-brikkene der med Ballistix. Det er snakk om to forskjellige klasser. Ballistix-brikkene klarer glatt CL5 på 1,8V Men de trenger som regel over 2V for å klare 4-4-4 på 800. Har Ballistix PC5300 CL3, som er gode, men de trenger maks 1,9 for 4-4-4 på 800, med 4 brikker. Kan jo også nevne at du neppe kommer over 1000 med Corsair-brikkene på CL5, mens Ballistix-brikkene klarer minst 1000. Ofte opp mot 1100-1200 på 2,2V. Kommer an på flaks. Men alle skal inneholde D9GMH, som klokker bra. Endret 17. september 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ser at det minnet må mates med 2,2volt...syns det va litt mye. Du får Corsair brikker på samme hastighet som kun trenger 1,9volt som i tillegg er billigere. Med slappere timings. Ballistix bruker D9GMH-brikker noe som gjør dem svært overklokkingsvennlige. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har satt opp pc med både ThermalTake 750 og 850. Sitter med TT850W selv. Modulære kabler på TT850, ikke på 750. (det finnes en versjon med modulære kabler, men vet ikke om den selges i Norge, prisen omtrent som TT850 sist jeg sjekka). Stabile spenninger og støysvake. Du kan jo vurdere en av disse, med mindre du trenger så kraftig PSU for fremtidige oppgraderinger: Corsair HX620 HX520 Begge holder til ditt oppsett, og har modulære kabler, om du bryr deg om sånt (mindre kabelrot). TT750 kan levere 60A på 12V, HX620 50A og HX520 40A. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har satt opp pc med både ThermalTake 750 og 850.Sitter med TT850W selv. Modulære kabler på TT850, ikke på 750. (det finnes en versjon med modulære kabler, men vet ikke om den selges i Norge, prisen omtrent som TT850 sist jeg sjekka). Stabile spenninger og støysvake. Du kan jo vurdere en av disse, med mindre du trenger så kraftig PSU for fremtidige oppgraderinger: Corsair HX620 HX520 Begge holder til ditt oppsett, og har modulære kabler, om du bryr deg om sånt (mindre kabelrot). TT750 kan levere 60A på 12V, HX620 50A og HX520 40A. 9517193[/snapback] Jeg hadde soleklart gått for HX620. Da har du litt mer og gå på tilfelle det skulle være behov i fremtiden. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Takk for tips - 620 var fin, hvor mange PCIe har den? Står ikke noe info om det i detaljer der Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Takk for tips - 620 var fin, hvor mange PCIe har den? Står ikke noe info om det i detaljer der 9519059[/snapback] 2xPCIe :-) sof Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Hvilke OS bruker dere forresten? Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvilke OS bruker dere forresten? 9520176[/snapback] Vista64. sof Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 64 er veien å gå? Kan du anbefale eller si litt om det? Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) 64 er veien å gå? Kan du anbefale eller si litt om det? 9521234[/snapback] Tja, ikke så mye og si. Skal du benytte 4 Gb minne og ha native DX10 støtte er det egentlig den eneste veien å gå(på det nåværende tidspunkt). Jeg har riggen som spill rigg og ønsket derfor å benytte all ram og DX10 for kommende spill, så da var det ikke så mange valg. Kjøpte forøvrig OEM versjon Vista Home Premium 64 til 800 kroner,-, håper at dette oppsettet skal vare i 3-4 år(dvs. HK'et som OEM er knyttet til, resten oppgraderes ettersom det trengs) :-) Men det funker i alle fall over all forventning! sof edit: La til det i parentes. Endret 18. september 2007 av sof Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 800,- where? (eller er vanlig pris det kanskje) Trodde jeg mått ut med 3000 ca. OEM vil si at man ikek kan sette inn eller ta ut HW som jeg har skjønt det. Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 OEM knyttes til HK'et, se parentes som jeg la til over :-) sof Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 800,- where? (eller er vanlig pris det kanskje) Trodde jeg mått ut med 3000 ca. OEM vil si at man ikek kan sette inn eller ta ut HW som jeg har skjønt det. 9521426[/snapback] http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1145160;pl:1 sof Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) 64-bits Vista krever signerte 64-bits drivere. Husk å skjekke at disse finnes for den aktuelle hardwaren før du bestemmer deg. Vær også oppmerksom på at ikke alle 32-bits programmer fungerer i 64-bits OS, og noen krever at programversjonen er av nyere dato. 16-bits applikasjoner er ikke støttet i det hele tatt. Forsåvidt ikke noe stort problem i dag, men i enkelte (svært få) programmer henger det igjen i install/uninstall. Når advarselen er gitt, skal det sies at dette ikke er noe stort problem. Jeg testet selv 64-bits OS i et års tid, og jeg er borti mange forskjellige programmer. I løpet av den perioden kan jeg ikke huske at det var noe program jeg ikke fikk til å fungere eller fant en erstatter til. I bunn og grunn merker du lite forskjell på 32- og 64-bits OS. Ikke forvent noen ytelsesøkning ved 64-bit. For at den skal være tilstede må det være et tungt program skrevet for 64-bit. Eneste store fordel med 64-bits OS er muligheten til å addressere store mengder minne (>~3GB). EDIT: Jeg mener å huske og ha lest at enkelte printere, scannere, kameraer osv. kan ha problemer med 64-bits Vista pga. manglende signerte drivere. Problemet skulle (etter hva jeg husker) være størst på eldre produkter, etter som drivere til disse ikke er prioriterte. EDIT2: Flott hardware du har funnet deg forresten. Mye for pengene. Jeg er enig i at du burde byttet PSU til en av de nevnte fra Corsair. Endret 18. september 2007 av chrlod Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 64-bits Vista krever signerte 64-bits drivere. Husk å skjekke at disse finnes for den aktuelle hardwaren før du bestemmer deg. Vær også oppmerksom på at ikke alle 32-bits programmer fungerer i 64-bits OS, og noen krever at programversjonen er av nyere dato. 16-bits applikasjoner er ikke støttet i det hele tatt. Forsåvidt ikke noe stort problem i dag, men i enkelte (svært få) programmer henger det igjen i install/uninstall. Når advarselen er gitt, skal det sies at dette ikke er noe stort problem. Jeg testet selv 64-bits OS i et års tid, og jeg er borti mange forskjellige programmer. I løpet av den perioden kan jeg ikke huske at det var noe program jeg ikke fikk til å fungere eller fant en erstatter til. I bunn og grunn merker du lite forskjell på 32- og 64-bits OS. Ikke forvent noen ytelsesøkning ved 64-bit. For at den skal være tildtede må det være et tungt program skrevet for 64-bit. Eneste store fordel med 64-bits OS er muligheten til å addressere store mengder minne (>~3GB). EDIT: Jeg mener å huske og ha lest at enkelte printere, scannere, kameraer osv. kan ha problemer med 64-bits Vista pga. manglende signerte drivere. Problemet skulle (etter hva jeg husker) være størst på eldre produkter, etter som drivere til disse ikke er prioriterte. EDIT2: Flott hardware du har funnet deg forresten. Mye for pengene. Jeg er enig i at du burde byttet PSU til en av de nevnte fra Corsair. 9521598[/snapback] Støtter dette og kan bekrefte at gamle legacy devices kan krangle med både drivere, adressering og annet. Har jo _omtrent_ samme rigg som du har satt opp, og kan i alle fall bekrefte at det er gode greier :-) sof Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Tusen takk for fine svar igjen. Ja jeg begynner bli fornøyd med systemet og gleder meg veldig til å få inn de siste kronene så jeg får kjøpt det. Tenkte kanskje vente bittelitt siden 9 serien til Nvidia komemr og da tror jeg prisen på de heftigste 8 serie korta kanskje komemr ned på ett furnuftig pris nivå, selv om det ikek er så utrolig viktig - 8800 kortet jeg har valgt nå burde også gjøre jobben sof: Jeg så det var nesten samme specs, håper jeg kan komme tilbake til deg når og om jeg skal klokke opp litt. Jeg ser du er @3.2 Edit: Lagt til skjerm og OS i pakken Endret 19. september 2007 av Cri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå