Gå til innhold

Crysis Beta Batch 2 åpen nå! (stengte kl 22.17)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At dere gidder å gjøre jobben som utviklerne burde gjøre sjøl. Ikke nok med det, men testing av beta ditt og beta datt vil jo lede til at man ikke får samme gode følelsen når man setter seg ned med det ferdige produktet. Dessverre er det en økende tendens til dette i markedet, og spillere kaster seg over det som besatte. Jaja, lykke til. :)

9516851[/snapback]

 

 

helt enig i det du sier. folk bruker penger for og gjøre en jobb utviklere egenlig skal gjøre selv?! fatter ikke i det heletatt jeg. burde isåfall være no form for innmelding slik at man kan bli trekt ut GRATIS for og teste dette for utviklere. men folk er såpass hype på spillet så bruker penger på en dum beta istedenfor og spare penga til hele spillet i butikken. og ps det kommer jo Demo ut om 1 uke, den er gratis..

9516936[/snapback]

 

Dette er ingen jobb.

 

Betaen var gratis for meg i hvert fall. Og jeg ble en av de som ble trukket ut når jeg oppga system specs.

 

Betaer er ikke dumt. Det gjør det mulig for DEG og de andre å kjøpe et mest mulig bug fritt spill når det utgis. Et multiplayer type spill som dette må testes i stor skala.

 

Demoen er gratis også, ja.

Lenke til kommentar
Dr.Peedee:

 

menne idiotisk at dem skal ta penger for og teste et -Ikkeferdig- produkt.

9517088[/snapback]

 

Veit ikke om jeg forstår deg riktig, men de tar ikke penger hvis det er det du tror.

9517110[/snapback]

 

 

nei altså snakker om Fileplanet her. og kanskje andre steder. Cryteck gir vel ut beta nøkler gratis til slike som fileplanet? eller? skjønner ikke helt hvordan dem gjør det, men for og få en betanøkkel så må man betale på en side for og få tilgang til en nøkkel. dvs at man betaler for og få vært med på beta.

 

jammen beta spill skal jo være gratis sånn at folk kan hjelpe Cryteck og få spillet bedre.

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar
jammen beta spill skal jo være gratis sånn at folk kan hjelpe Cryteck og få spillet bedre.

 

Ja, var nok fileplanet som ville få seg litt mer reklame.

9517158[/snapback]

 

 

syns jeg egentlig er råtten gjort av dem.. dem tenkte vel at dette var en fin måte og få flere subscribers på vel :thumbdown:

9517165[/snapback]

At det er tanken bak er jo nesten en selvfølge... Grådigere enn Skrue dette...

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
At dere gidder å gjøre jobben som utviklerne burde gjøre sjøl.

 

Du tuller vel? Er du seriøs?

 

Store spill kan bare testet så mye fra profesjonelle folk, de går glipp av ting også. Poenget med beta tester er at mange mennesker kan finne flere bugs/feil/noe de ikke liker enn få profesjonelle. Det at testerene ikke er profesjonelle er enda bedre, da det gir et annet perspektiv.

 

Ta wow for eksempel, gigantiske test realms som gjør at de(vi) oppdager enormt mange bugs og feil de ikke tok først.

9517018[/snapback]

 

Selvfølgelig er jeg seriøs, var det noe som tydet på det motsatte så har jeg vel uttrykt meg uklart. Jeg synes at utviklerne skal levere et fiks ferdig produkt uten å bruke hypen rundt spillet til å få forbrukerne til å delta i utviklingen. Det er nå min mening. Dessuten vet man jo ikke om spillet blir så mye mer "bugfritt" av dette, det overveldende flertall av forbrukerne deltar jo ikke i dette tullet, så det er vel mer sannnsynlig at det fortsatt vil være mange som har problemer, slik det er med de aller fleste spillene som slippes i dag. Det er vel bare spillindustrien som kan holde på med dette, og samtidig få kred for det.

Endret av Radial
Lenke til kommentar
jammen beta spill skal jo være gratis sånn at folk kan hjelpe Cryteck og få spillet bedre.

 

Ja, var nok fileplanet som ville få seg litt mer reklame.

9517158[/snapback]

 

 

syns jeg egentlig er råtten gjort av dem.. dem tenkte vel at dette var en fin måte og få flere subscribers på vel :thumbdown:

9517165[/snapback]

At det er tanken bak er jo nesten en selvfølge... Grådigere enn Skrue dette...

9517177[/snapback]

 

 

 

detta er veldig mer grådigere enn Skrue McDuck ja! men hvordan fikk fileplanet betakeys? fikk dem av Cryteck? og har dem lov til og "selge" dette på denne måten? er jo på puk faen mot oss som ikke vil væra subscribers på slike steder. :cry:

Lenke til kommentar
Betaer er ikke dumt. Det gjør det mulig for DEG og de andre å kjøpe et mest mulig bug fritt spill når det utgis. Et multiplayer type spill som dette må testes i stor skala.

 

Demoen er gratis også, ja.

9517042[/snapback]

 

For det første er det en påstand uten belegg å hevde at slik betatesting fører til et mer optimalisert spill. Ja, kanskje i teorien, men jeg har ikke sett noe i praksis som underbygger dette.

 

For det andre er det jo flott at demoen er gratis. Men det skulle kanskje bare mangle. :)

Lenke til kommentar
Dr.Peedee:

 

menne idiotisk at dem skal ta penger for og teste et -Ikkeferdig- produkt.

9517088[/snapback]

 

Veit ikke om jeg forstår deg riktig, men de tar ikke penger hvis det er det du tror.

9517110[/snapback]

 

 

nei altså snakker om Fileplanet her. og kanskje andre steder. Cryteck gir vel ut beta nøkler gratis til slike som fileplanet? eller? skjønner ikke helt hvordan dem gjør det, men for og få en betanøkkel så må man betale på en side for og få tilgang til en nøkkel. dvs at man betaler for og få vært med på beta.

 

jammen beta spill skal jo være gratis sånn at folk kan hjelpe Cryteck og få spillet bedre.

9517144[/snapback]

 

Denne gangen ble det gitt nøkler til et visst antall av medlemmene på Fileplanet. Det er riktig.

 

Men dette medlemskapet gir en tilgang til masse matriell på en haug av andre sider også, som f.eks "insider sidene" på IGN, Gamespy, 3d gamers osv... (de er alle del av samme nettverk"). Det er en tjeneste jeg har valgt å betale for. Da jeg ble abbonent fikk jeg også et spill på kjøpet som jeg kunne laste ned. Tjenesten i seg selv er derfor verdt pengene og har ingenting som sådan med Crytek å gjøre. Jeg har vært medlem en stund og setter pris på innholdet jeg får tilgang til på disse sidene. Blir som hvilket som helst slags annet abbonnement.

 

Det at jeg nå fikk tilgang til Beta nøkkel var bare en pitteliten del av abonnementet. En hyggelig overraskelse. Jeg abbonerer på en rekke tjenester med andre ord, jeg betaler ikke spesifikt for denne betaen. DE som har registrert seg ene og alene i disse siste dagen KUN for å få spille beta... vel... De om det...

 

Hvorfor valgte Crytek å samarbeide med Fileplanet/IGN.com? Fileplanet kan ha betalt en slump penger for å få samarbeid med Crytek, og derved sikre god reklame. Crytek på sin side kan ha sett behovet over å ha en viss kontroll på hvem som får nøklene. I og med at det er betalende medlemmer, så sitter IGN/Fileplanet på personlig informasjon om de som får nøkkelene. Dog, jeg tviler på at de titter så mye inn i dette selv ved brudd på NDA.

 

Jeg betaler for PC-en. Jeg betaler for internett abbonnementet. Jeg betaler for en abbonnementstjeneste på en filserver inkl. diverse eksklusivt materiale på en haug spillsider - har gjort det en stund. Så ja - man kan si at jeg betale for Crytek beta. Alt blir en del av regnestykket. Strømregningen også.

Lenke til kommentar

Du har et par gode poeng Dr.Peedee. Har ikke tenkt på det sånn egentlig. Det er sikkert mye enklere for Crytek å kontrollere betaen sin bedre om de som får tilgang er med i et abonnementbasert community som fileplanet, og ikke bare er hundretusener av helt tilfeldige folk. Man vet jo hva som skjer når et superhypet og populært spill plutselig blir lagt ut som beta, og hele internett skal signe opp. Chaos ensues.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...