Gå til innhold

Tutorial i C++ ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du blir slukt inn, du ser endeløse muligheter og tørsten etter kunnskap blir bare større og større. Det er helt sant, jeg er avhengig. Leser alt jeg kommer over. :ph34r:

C++ er et bra språk det, mange muligheter. Men kjøp deg en bok, det er det beste.

Hvor god er du engelsk? Det er viktig å kunne engelsk, prioriter det hvis den ikke er helt skarp.

Lenke til kommentar
Du blir slukt inn, du ser endeløse muligheter og tørsten etter kunnskap blir bare større og større. Det er helt sant, jeg er avhengig. Leser alt jeg kommer over.  :ph34r:

C++ er et bra språk det, mange muligheter. Men kjøp deg en bok, det er det beste.

Hvor god er du engelsk? Det er viktig å kunne engelsk, prioriter det hvis den ikke er helt skarp.

9515514[/snapback]

hehe;P

annbefaling av bok??

Men lurer på om jeg kommer til å fårstå noe av det såm står??

Endret av biach777
Lenke til kommentar

Mange av ordene du møter på er jo engelske tekniske faguttrykk innen programmering, så det er jo bare normalt at du vil treffe på noen nye konsepter.

Her har du en del av en av bøkene jeg har lest:

cpphtp5_02.pdf

Dette er fra C++ how to program fifth edition, nå har jeg sixth da.

Men den er å anbefale.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Jeg var gammel, jeg var vel 16 tipper jeg(20nå). Mitt første språk var VB 6.0, fordi en i klassen kunne dette veldig bra. Sammen lagde vi noen trojaner/spill og chatteprogram for bruk på skolen. Da lærte jeg mye, men jeg forstod raskt at VB var utdatert.

Etter det gikk jeg igjennom en 24cder-lang video-tutorial på VB.NET fra appdev, der lærte jeg mye om OOP som jeg tok med meg videre til C++ og Java. Start med å lær deg grunnlaget for språket, syntaks er viktig. Lag deg små mål, og bruk tid på det. Du vil alltid lære, og du vil alltid være i en posisjon hvor du må google eller høre her på forumet. Fremgang kommer, raskt også hvis du står på.Husk nå at C++ er et hardt, stort og et vanskelig språk. Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter...

Bare at du STARTER et sted, men all ære til deg hvis du hopper rett på C++.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter...

Bare at du STARTER et sted

9515839[/snapback]

Hva er Python...?

kan egentlig ikke så mye om data og programering, har bare en bror såm kan litt å har lært litt av han, og syntes det så kult ut så tenkte at jeg kansje skulle prøve meg litt...

Edit: Skrivefeil :p

Endret av biach777
Lenke til kommentar
Nå er det på tide du starter å søke litt selv her ;)

Det er et script-språk, lær deg forskjellen på et kompilert språk og et script-språk.

9515912[/snapback]

Sårry :tease:

Takk for all hjelp, du er snill som gidder å hjelpe en gutt på 12 år som nesten ikke kan data, nå skall jeg la deg være i fred :p

God natt;P

Endret av biach777
Lenke til kommentar

Kanskje litt OT:

Når du går lei av å bare skrive ut til konsollen kan du prøve Sol's SDL tutorials for 2d grafikk:

http://sol.gfxile.net/gp/index.html

Lazy Foo har en god guide for å sette opp ett IDE med SDL:

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php

"Lazy Foo" har også en serie tutorials, men jeg synes Sol sine er morsommere til å begynne med.

Mer om SDL: www.libsdl.org

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
:thumbup:

9520030[/snapback]

Hvordan går det? Noen fremgang :) ?

En faktalinje: I toppen av kildekodene refereres det til include filer som dette -"#include<iostream>, da ligger filen/koden plassert i systemets include-folder. Skriver du det slik -"#include "iostream", så vil GCC/VS.NET leite etter den i samme mappe som .cpp filen er plassert.

Ingenting i verden du kunne tenke deg å lage/programmere?

You learn by doing ;)

Lenke til kommentar
Jeg var gammel, jeg var vel 16 tipper jeg(20nå). Mitt første språk var VB 6.0, fordi en i klassen kunne dette veldig bra. Sammen lagde vi noen trojaner/spill og chatteprogram for bruk på skolen. Da lærte jeg mye, men jeg forstod raskt at VB var utdatert.

Etter det gikk jeg igjennom en 24cder-lang video-tutorial på VB.NET fra appdev, der lærte jeg mye om OOP som jeg tok med meg videre til C++ og Java. Start med å lær deg grunnlaget for språket, syntaks er viktig. Lag deg små mål, og bruk tid på det. Du vil alltid lære, og du vil alltid være i en posisjon hvor du må google eller høre her på forumet. Fremgang kommer, raskt også hvis du står på.Husk nå at C++ er et hardt, stort og et vanskelig språk. Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter...

Bare at du STARTER et sted, men all ære til deg hvis du hopper rett på C++.

9515839[/snapback]

Begynte selv også på VB6, og kom til samme konklusjon. Gikk da over på C, seinere med litt ++.

Skulle jeg begynt i dag ville jeg nok valgt python :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...