biach777 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei, tenkt å begynne med litt programering, er bare 12 år Kunne tenkt meg ei fin "Tutorial" i C++ såm er enkel å fårstå å sånt og såm det går ann å laste ned fra nettet... Noen fårslag?? Takker får hjelpen Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Get a life before its too laaate! Jeg anbefaler google, søk på C++ og første treffet er ikke så gale. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du kan jo se på jaffe sin C tutorial også. Lenke til kommentar
biach777 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Get a life before its too laaate! 9515029[/snapback] Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du blir slukt inn, du ser endeløse muligheter og tørsten etter kunnskap blir bare større og større. Det er helt sant, jeg er avhengig. Leser alt jeg kommer over. C++ er et bra språk det, mange muligheter. Men kjøp deg en bok, det er det beste. Hvor god er du engelsk? Det er viktig å kunne engelsk, prioriter det hvis den ikke er helt skarp. Lenke til kommentar
biach777 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du blir slukt inn, du ser endeløse muligheter og tørsten etter kunnskap blir bare større og større. Det er helt sant, jeg er avhengig. Leser alt jeg kommer over. C++ er et bra språk det, mange muligheter. Men kjøp deg en bok, det er det beste. Hvor god er du engelsk? Det er viktig å kunne engelsk, prioriter det hvis den ikke er helt skarp. 9515514[/snapback] hehe;P annbefaling av bok?? Men lurer på om jeg kommer til å fårstå noe av det såm står?? Endret 18. september 2007 av biach777 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Mange av ordene du møter på er jo engelske tekniske faguttrykk innen programmering, så det er jo bare normalt at du vil treffe på noen nye konsepter. Her har du en del av en av bøkene jeg har lest: cpphtp5_02.pdf Dette er fra C++ how to program fifth edition, nå har jeg sixth da. Men den er å anbefale. Endret 17. september 2007 av Frysning Lenke til kommentar
biach777 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takk for hjelpen Da blir det lesing på meg fremover da bare lurer, var du gammel da du startet å lese tutorials i programering å hva startet du å lese om? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Jeg var gammel, jeg var vel 16 tipper jeg(20nå). Mitt første språk var VB 6.0, fordi en i klassen kunne dette veldig bra. Sammen lagde vi noen trojaner/spill og chatteprogram for bruk på skolen. Da lærte jeg mye, men jeg forstod raskt at VB var utdatert. Etter det gikk jeg igjennom en 24cder-lang video-tutorial på VB.NET fra appdev, der lærte jeg mye om OOP som jeg tok med meg videre til C++ og Java. Start med å lær deg grunnlaget for språket, syntaks er viktig. Lag deg små mål, og bruk tid på det. Du vil alltid lære, og du vil alltid være i en posisjon hvor du må google eller høre her på forumet. Fremgang kommer, raskt også hvis du står på.Husk nå at C++ er et hardt, stort og et vanskelig språk. Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter... Bare at du STARTER et sted, men all ære til deg hvis du hopper rett på C++. Endret 17. september 2007 av Frysning Lenke til kommentar
biach777 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter... Bare at du STARTER et sted 9515839[/snapback] Hva er Python...? kan egentlig ikke så mye om data og programering, har bare en bror såm kan litt å har lært litt av han, og syntes det så kult ut så tenkte at jeg kansje skulle prøve meg litt... Edit: Skrivefeil Endret 18. september 2007 av biach777 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nå er det på tide du starter å søke litt selv her Det er et script-språk, lær deg forskjellen på et kompilert språk og et script-språk. Lenke til kommentar
biach777 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Nå er det på tide du starter å søke litt selv her Det er et script-språk, lær deg forskjellen på et kompilert språk og et script-språk. 9515912[/snapback] Sårry Takk for all hjelp, du er snill som gidder å hjelpe en gutt på 12 år som nesten ikke kan data, nå skall jeg la deg være i fred God natt;P Endret 17. september 2007 av biach777 Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Kanskje litt OT: Når du går lei av å bare skrive ut til konsollen kan du prøve Sol's SDL tutorials for 2d grafikk: http://sol.gfxile.net/gp/index.html Lazy Foo har en god guide for å sette opp ett IDE med SDL: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php "Lazy Foo" har også en serie tutorials, men jeg synes Sol sine er morsommere til å begynne med. Mer om SDL: www.libsdl.org Endret 17. september 2007 av JAPCU Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 LazyFoo er genial, jeg holder på med den nå. Der får du info om hvordan du sitter opp IDE/GCC, slik at det faktisk går knirkefritt. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Anbefaler deg å kjøpe Accelerated C++ og en ordbok. Hvis du - som du sier - er litt over middels bør det gå greit så lenge du har litt stå-på-vilje. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 9520030[/snapback] Hvordan går det? Noen fremgang ? En faktalinje: I toppen av kildekodene refereres det til include filer som dette -"#include<iostream>, da ligger filen/koden plassert i systemets include-folder. Skriver du det slik -"#include "iostream", så vil GCC/VS.NET leite etter den i samme mappe som .cpp filen er plassert. Ingenting i verden du kunne tenke deg å lage/programmere? You learn by doing Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg var gammel, jeg var vel 16 tipper jeg(20nå). Mitt første språk var VB 6.0, fordi en i klassen kunne dette veldig bra. Sammen lagde vi noen trojaner/spill og chatteprogram for bruk på skolen. Da lærte jeg mye, men jeg forstod raskt at VB var utdatert. Etter det gikk jeg igjennom en 24cder-lang video-tutorial på VB.NET fra appdev, der lærte jeg mye om OOP som jeg tok med meg videre til C++ og Java. Start med å lær deg grunnlaget for språket, syntaks er viktig. Lag deg små mål, og bruk tid på det. Du vil alltid lære, og du vil alltid være i en posisjon hvor du må google eller høre her på forumet. Fremgang kommer, raskt også hvis du står på.Husk nå at C++ er et hardt, stort og et vanskelig språk. Python er et sted å starte, for det handler ikke om hvor du starter... Bare at du STARTER et sted, men all ære til deg hvis du hopper rett på C++. 9515839[/snapback] Begynte selv også på VB6, og kom til samme konklusjon. Gikk da over på C, seinere med litt ++. Skulle jeg begynt i dag ville jeg nok valgt python Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg begynte med QuickBasic -> VB3 -> VB6 -> C -> C++ -> Visual Basic.NET -> C# Hadde jeg begynt i dag, hadde jeg nok valgt C# Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Urk. C# er sært kompilator-messig. Plutselig står du der, og "ojsann! nei, du, vi bestemte oss vist for å endre på ting, sorry ass"... Been there, done that (VB6). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå