CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Finnes det noen her som har importert amerikansk PS2, og vet hva slags problemer man støter borti? Jeg tenker først og fremst på output fra selve konsollen og spenningen. Hva trenger jeg? Noe som blir billigere å kjøpe med seg fra junaiten? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 tror at NTSC går på 60hz, så lenge du har et tv som støtter det tror jeg det vil funke.. har foreksempel kjøpt et par ps1 spill fra usa som glir glatt her hjemme.. men det her er bare noe jeg tror.. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Finnes det noen her som har importert amerikansk PS2, og vet hva slags problemer man støter borti? Jeg tenker først og fremst på output fra selve konsollen og spenningen. Hva trenger jeg? Noe som blir billigere å kjøpe med seg fra junaiten? 9514555[/snapback] En amerikansk maskin går på 110V Det er 230V i Norge. Men har du en omformer 110 - 230V går det bra. Den vill heller ikke spill Norske spill - pal. Da må det monteres en chip i den. Tror heller ikke det er noe å "tjene" på det. En PS2 maskin koster under 1000,. MED garanti! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Ang. 110V, ja, jeg vet det, poenget er at jeg har en kompis i USA som skal sende over greier, så det hadde vært greit om noen visste om f.eks. det finnes gode adaptere der jeg like gjerne kan slenge i pakka, og om jeg trenger noe ekstra for å kunne kople den til en gammal CRT-TV (vet det finnes omformere fra NTSC til PAL, men usikker på kostnaden og om det er noen vits). Har en gammal Phillips CRT TV. 22" eller noe slik, kjøpt rundt 2000 kanskje. Har en mistanke om at det er 50Hz, men så har jo Phillips også en god historie når det gjelder TV-er som takler forskjellige frekvenser (de hadde jo blant annet den første 100Hz TV-en for ekstremt lenge siden). Jeg skal selvfølgelig ikke spille PAL-spill på den. Kunne jo bare ha kjøpt en brukt for fem hundre spenn om jeg skulle ha en PAL-versjon. Skal rigge opp en boks jeg kun skal bruke til slossespill (med arcade-sticks), og de fleste spill må importeres er en interessert i skikkelige slossespill. Lenke til kommentar
Slugge Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 det finnes scart ledninger til ps2 som fikser dette på 90% av tvene, kjøpte en slik selv Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Har du vurdert å bare kjøpe en chippet ps2 på qxl? Koster kanskje mer, men de tar ntsc, jap alt. spiller SF, GG og melty blood på min innser nå at jeg misforsto tråden. Endret 17. september 2007 av JRL Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ang. 110V, ja, jeg vet det, poenget er at jeg har en kompis i USA som skal sende over greier, så det hadde vært greit om noen visste om f.eks. det finnes gode adaptere der jeg like gjerne kan slenge i pakka, og om jeg trenger noe ekstra for å kunne kople den til en gammal CRT-TV (vet det finnes omformere fra NTSC til PAL, men usikker på kostnaden og om det er noen vits). Har en gammal Phillips CRT TV. 22" eller noe slik, kjøpt rundt 2000 kanskje. Har en mistanke om at det er 50Hz, men så har jo Phillips også en god historie når det gjelder TV-er som takler forskjellige frekvenser (de hadde jo blant annet den første 100Hz TV-en for ekstremt lenge siden). Jeg skal selvfølgelig ikke spille PAL-spill på den. Kunne jo bare ha kjøpt en brukt for fem hundre spenn om jeg skulle ha en PAL-versjon. Skal rigge opp en boks jeg kun skal bruke til slossespill (med arcade-sticks), og de fleste spill må importeres er en interessert i skikkelige slossespill. 9515836[/snapback] Hehe, her har man en som ikke helt vet hva han snakker om (ikke vondt ment) Du vil ikke spare noe på å kjøpe maskinen din i usa, så drit i det... kjøp en her i landet, enten med chip (er MYE dritt ute å går) eller få jollyroger til å montere en skikkelig chip til deg... Da blir alt så mye enklere... Send en pm til jollyroger du, så får du det inn med teskjed Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 vist du vurderer modchip. så anbefaler jeg: http://playteconline.com/?p=productsList&iCategory=13 har veldig god erfaring med dem. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) JAS: Jepp, har tenkt på det, men kom frem til at det antageligvis blir dyrere, og unødvendig, siden jeg kun kommer til å spille GG (Accent Core) og andre eldre slossespill på den anyways, har ikke kommet over noe jeg har lyst til å spille som ikke finnes på det amerikanske markedet. Cossiemk1: Haha, håper inderlig du tror du har arrestert meg når det gjelder pris. Hadde vært fint om du faktisk prøvde å hjelpe meg med det jeg spør om istedenfor å tro at du vet bedre. Det er en selvfølge at man kan man få en brukt PS2 i USA til en mye rimeligere penge enn en chippet PS2 i Norge. Dessuten skal jeg importere ei MAS-stikke i samme slengen (kan ikke tenke meg at man får noe lignende i Norge), og kjøpe et par spill. Dette i samme pakka. Som sagt, jeg har en kompis i USA som skal sende det. Fortell meg gjerne hvordan du skal klare å fikse meg en chippet PS2 til tja, 300-400kr. Jeg venter i spenning. Det eneste som kan vippe i favør en chippet PS2 må være at TV-en min ikke takler NTSC, men det er jeg temmelig sikker på at den gjør. Endret 17. september 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 blir herlig det cat-scan. hvor bestilte du stick fra? vurderte å få laget en custom stick fra usa, med japanske deler. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Har ikke bestilt noe enda, så vet ikke hva det ender opp med å bli. Har litt lyst på en custom selv, men det kan potensielt bli ganske dyrt. Skal man kjøpe en MAS ferdigbygd så koster det jammen nok. Men jeg tror jeg foretrekker japansk stil på knappene (liker ikke for harde knapper), stikka er jeg mer usikker på. Tror kanskje en MAS vil holde for meg uansett. Om du kommer over noen bra custom-folk så si ifra. Jeg driver og leter litt på GG-forums (mest dustloops.com), det kan jo hende jeg er heldig og finner noen der. Finner man noe billig og bra, så er det jo like greit å kjøre custom om man vet hva man vil ha. Jeg er dog litt usikker foreløpig (i alle fall når det gjelder stikke og plate under stikka). Men... uansett hva det blir så slår det alle andre kontrollere så ekstremt Tenkte forresten å prøve litt mer seriøst på SFIII: 3rd strike etter hvert også. Det var dritmorsomt (helt til jeg begynte å eie kollektivet, og ingen ville spille med meg mer - kjipt, vi var jo ikke noe gode en gang, var bare jeg som kom meg inn i grunntaktikkene først). Endret 17. september 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hei Kjøper du en slim utgave slipper du å tenke på strømmen. Jeg er 95% sikker på at den er 110-220 volt. Du bytter bare den ene ledningen som er en helt vanlig kasettspiller ledning. Hvis den ene 5% slår feil (men jeg er 95%++) så får du en ps2 strømforsyning til en hundrelapp. Jeg tittet på en NTSC strømadapter for bare få dager siden og den stod den 110-220 volt på og eieren av maskinen fortalte meg også at han bare byttet kasettspiller ledningen (den som omtrent er til alle elektriske aperater) Du vil heller ikke få noe problemer med outputten til tven din hvis den ikke er super gammel da.. Kjøper du den gamle tykke så er strømforsyningen INNE i maskinen og den STØTTER IKKE norsk strøm. Da sier det POFF!! (snakker av erfaring) Ellers kan jeg nevne at PS3 og PSP også har 110-220 volt strømforsyning, dette er jeg 100% sikker på. Jeg kjøpte en TV i 1994 til 2000 kr, og den støttet NTSC. NTSC -> PAL konverter er søppel, da kjøper du heller ny tv. Endret 17. september 2007 av EssspeN Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 shoryuken har samlet en del folk som lager. http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=131127 så på pc1x1. men han er dyr. han er dog aktiv og villig til å sende til norge. han fixer ganske mye fint. får eget art work etc. blir vel denne på min stick vist jeg bestiller: http://gallery.legionhq.org/v/usergal/jrl/...ageViewsIndex=1 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Essss: Så fint, da trenger jeg ikke å bekymre meg noe over det. Tusen takk. JRL: Ah, høres bra ut, må sjekke ut litt greier der i morgen. Har ikke vært for mye på shoryuken, bare rota rundt på bloggen. Er han veldig dyr eller? Var forresten fett bilde. Jeg tror nok jeg må ha Jam på min, om det blir custom, hihi. Endret 17. september 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 prisene går fra $100 til $200. veldig ekslusivt marked heh. vist du vil se på en del kule bilder som passer til slikt så kan du sjekke denne tråden: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=129316 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Ja, ganske drøye priser, men MAS er ikke så veldig mye billigere de heller virker det som, selv om det ikke er custom. Kanskje custom er noe å vurdere likevel. Jeg får se. Feeett bilde fra tråden: http://i25.photobucket.com/albums/c94/ribu...rwallpaper2.png Endret 17. september 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Tror alle PS2 og PS3 er 110-220 Volt. Må bare ha annen nettledning. På merkelappen på maskinen eller strøm adapteret skal det stå noe sånt som: input 100-240Volt. Trenger ikke rote med noe teit omformer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Sendte deg en pm jeg, som forklarer nærmere hva jeg mente Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 trenger ikke tenke på strømmen nei.. sjekket på adapteren til en NTSC PS2 nå, og det står 100-240 volt.. så, det er 0 stress.. lykke til med slossinga.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) prisene går fra $100 til $200. veldig ekslusivt marked heh. vist du vil se på en del kule bilder som passer til slikt så kan du sjekke denne tråden: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=129316 9517536[/snapback] Vet du om en oversikt over aktive custom-byggere (utover SRK)? Er det stort sett slik at det går via PM/mail, eller er det flere enn f.eks. Byrdo (http://www.byrdo.org) som har hjemmeside for formålet? Skulle likt å se hva en faktisk har å velge mellom, egentlig. (... men, er enig i at PC1X1 er fristende. Prisen hans er dog $220 pluss litt ekstra for custom-småtteri (mulig at jeg skal kjøre oktagonal-gate f.eks.), og selvfølgelig ekstra for frakt. Det ender opp på en ganske heftig sum, men overlevbar, selvfølgelig, dollaren er jo såpass veik nå også, så en ender vel opp på omtrent 1500kr totalt sett.) Endret 23. september 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå