Gå til innhold

Hvilken håndkontroll synest du er best?


Bozzeye

Hvilken håndkontroll synest du er best?  

277 stemmer

  1. 1. Hvilken håndkontroll synest du er best?

    • Wii
      39
    • Nintendo Classic controller
      3
    • GameCube
      13
    • Xbox 360
      133
    • Xbox
      11
    • PlayStation 3
      47
    • PlayStation 2
      31


Anbefalte innlegg

x360 kontrollen er laget for feite amerikanere..:p

9522852[/snapback]

 

 

jaja..da får eg qoute meg sjølv her..

 

eg mente ingenting stygt om x360 kontrollen...den er heilt fantastisk etter min mening..!!

 

men når ein skreiv at sixaxis er laget for små japsehender så må x360 kontrollen laget for det motsatte og ja...therefore my statement...;)

 

men eg disser på ingen måte x360 kontrollen bare så det er sagt..for den digger eg..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja når det er sagt så må eg innrømme at PS3`en min ikkje har fått kjørt seg så mye siden COD4 Betaen kom. 360`en har surra mye de siste vekene. Så det var litt komisk å atter ein gang vende tilbake til sixaxis makkverket i form av heftig dogfighting i Warhawk....med de skulderknappene der så tar det spillet på ganske grundig :p

Lenke til kommentar

Wii kontrolleren er jo næremst en konsoll i seg selv... Og vinner overlegent. uansett hvor knotette og dårlig den måtte være, så er den jo fortsatt best, da den har en (to) "gyroer"/bevegelsesensorer (?).

 

Men nå er jo ikke Wii kontrolleren noe spesielt dårlig å holde i heller da..

 

Med andre ord så kan Xbox 460 kontrolleren være så god den bare vil, men den vil aldri nå opp, da den har disse fysiske manglene. For sånnsett så er vel Wii kontrolleren i egen klasse.

 

Men at Xbox360 kontrolleren kommer på en god annenplass skal jeg ikke se bortifra. :)

 

Og så gamecube på en god tredje.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Wii kontrollen vinner helt klart her hos meg :) Helt genial kontroll, rett og slett. Tennis i Wii sports er kjempe gøy med Wii kontrollen. Gleder meg til å se hvordan Nintendo kommer til å bruke kontrollen i senere spill. Bare trist med dette Wii Fit spillet, det ser jo nesten ikke ut til å bruke herligheten. Classic kontrollen er enormt pent designet, men ikke fullt så god å holde i. Min meg litt om PS kontrollene.

 

 

På en klar andreplass kommer X360 kontrollen, bare synd min kontroll er hvit, eller nei, jeg mener grå. All møkk og dritt synes så lett på den.

Tror jeg kjøper meg en svart kontroll en gang :)

 

PS3/PS2 kontrollen liker jeg ikke. Slitsom å spille med, dessverre. Hadde gledet meg til denne "banan" kontrollen til PS3, men den måtte jo Sony selvfølgelig legge på is, fremfor den gamle Dualshock greia.

 

Liker også GC kontrollen, men det er liksom noe rart med den, for mye farger, rett og slett. Den har også for liten D-Pad, det er litt synd.

 

N64 kontrollen er koselig, men jeg har ikke tre hender, bare to dessverre.

 

Den første XBOX kontrollen kan ikke akkurat kalles god, den er alt for stor og klumpete. Skjønner ikke poenget med den Gigantiske logoen i midten av kontrollen. Kontroll s, eller hva den heter er derimot, ja hva skal jeg si? Utrolig god! Mhm, mange gode Fifa kvelder med den.

 

 

Nei, min stemme går til Wii moten :)

Lenke til kommentar
N64 kontrollen er koselig, men jeg har ikke tre hender, bare to dessverre.

 

Har nå hadt N64 siden den kom og kan ikke minnes at jeg måtte bruke flere hender enn jeg hadde. Den var bygget slik at du enten brukte styrestikken, D-Paden eller kunnde velge hva du ville bruke.

 

Kan ikke minnes at knappeoppsette var lagt slik at du måtte bruke D-paden, styrestikken og C-knappene samtidig.

 

Så akkurat et argumentet skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar

Wiimote får min stemme. Ergonomisk er kontrollen bortimot perfekt, og det at man kan bevege armene uavhengig av hverandre er rett og slett deilig og befriende, og gjør at man føler seg litt mer fengslet når man går tilbake til de litt mer tradisjonelle kontrollene. Så Wiimote definitivt den beste kontrollen.

 

Gamecube kontrollen kommer på en andre, og Xbox360 kontrollen på en tredje, begge sliter med dårlig dpad, Gamecube sin er dårlig, men 360 sin er rett og slett ubrukelig.

 

Playstation kontrollene har i min mening aldri vert gode kontroller. De analoge stikkene føles feil og det har de gjort siden dag 1, og kontrollen er alt for liten og jeg har ikke noe betydelig store never, men det er ikke sjangs i havet at jeg får hvilt alle fingrene på kontrollen, jeg så frem til boomerangen siden den virket å rette akkurat det problemet, men den idèen slo de fra seg. Den eneste skryten jeg vil gi noen av de kontrollene er at de har den suverent beste d-paden, av nyere kontroller. Gjennom tidene så sitter NES med den beste D-paden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...