Gå til innhold

Hvilken håndkontroll synest du er best?

Bozzeye

Hvilken håndkontroll synest du er best?  

277 stemmer

1. 1. Hvilken håndkontroll synest du er best?

• Wii
      39
    • Nintendo Classic controller
      3
    • GameCube
      13
    • Xbox 360
      133
    • Xbox
      11
    • PlayStation 3
      47
    • PlayStation 2
      31

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen dårlige kontrollere på den listen, men X360 ligger perfekt i hendene mine og er etter min mening perfekt bortsett fra den ubrukelige d-paden. Sixaxis har for dårlige triggere, er for lett og mangler rumble, men har en genial d-pad. Jeg håper og tror at Sony leverer en bedre kontroller senere i år.

Lenke til kommentar
Prøver ikke å stjele tråden, men er ikke L1 og R1 knappene trigger knappene til Dualshock 2 og Sixaxis?

9515224[/snapback]

Veit ikkje heilt om eg forsto spørsmålet. L2 og R2 på PS kontrollane er triggerknappane på X360 kontrollen, viss det var det du meinte ...?

Edit: X360 kontrollen har fått over halvparten av stemmane (rundt 20 stemmer), det synest eg ikkje er så rart ettersom (i hvert fall eg synest) den liggjer godt i hendene og alt det der.

Eg synest Wii remoten var litt for lang for mi hånd, eg måtte skifte stilling med kontrollen for å trykkje på 1 og 2 viss eg holdt over/på D-padden. (Dette skjer ikkje ofte, men når det skjer er det litt irriterande.)

Endret av Sviker
Lenke til kommentar

N64 kontrollen var en god kontroll å holde i, knappene satt og godt og Z knappen i bunnen var perfekt plassert, noe de har tatt videre på Nunchuken. Men det trekker mye ned at styrestikken ble så forbaska fort slark og ødelagt. Etter bare noen uker med spilling var området rundt styrestikken full av hvit støv. Det trekker mye ned synes jeg.

Har et lite dilemma her. Er 3 kontrollere som stikker seg ut her. Gamecube kontrollen, Xbox 360 kontrollen og Wiimoten. 3 ufattelig perfekte og gode kontrollere, er vanskelig å velge bare 1 av dem.

Synes foresten det er rart ingen har nevnt Dreamcast kontrollen. Den var jo ikke akkurat behageligheten selv å holde i hendene. Klumpete og irriterende spør du meg.

Siden jeg bare kan velge en tror jeg at valget faller på.......

Lenke til kommentar
For meg stod da mellom xbox 360 og Wii. Eg går for Wii kontrollen trur eg

9516510[/snapback]

Samme her. Men jeg vil helse dele første plassen til disse to. Tredjeplassen går til GameCube. De som stemmer på DualShock kontrollen må være fanboyz, for maken til et makkværk av en kontroll finnes knapt.

Endret av omp9
Lenke til kommentar
For meg stod da mellom xbox 360 og Wii. Eg går for Wii kontrollen trur eg

9516510[/snapback]

Samme her. Men jeg vil helse dele første plassen til disse to. Tredjeplassen går til GameCube. De som stemmer på DualShock kontrollen må være fanboyz, for maken til et makkværk av en kontroll finnes knapt.

9517769[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig! Hadde leeeenge bare prøvd N64 og ps2 kontrollen.. solgte 64'en da ps2 kom ut ca, så husker ikke helt hvordan kontrollen er å holde i egentlig... uansett.. Jeg trodde at PS2 kontrollen var den aller beste for meg, helt til jeg kjøpte meg en 360 og kjente at den passet perfekt ned i hendene mine.. ble svært positivt overrasket, siden det var kontrollen jeg var skeptisk til i utgangspunktet..

Wii-moten var neste jeg fikk, og også den er en drøm og holde i.. elsker hvordan man har begge hendene "frie" mens man spiller.. :) GC kontroll var selvfølgelig passelig å skaffe seg etter man hadde fått wii.. og her også ble jeg veldig positivt overrasket over hvor god den var!

Plutselig var det ikke så godt å holde i den gamle Dualshocken lengre.. :p men, jeg liker den tross alt bedre enn sixaxis.. Sixaxis skulle rett og slett vært noe større!

Vinneren for meg er delt mellom Wii og 360 btw.. :p stemte på wii da.. :)

Lenke til kommentar

Xbox 360 kontrolleren får min stemme da den ligger veldig godt i hånden. Lurer litt på hvordan den vil ligge i hånden med msn tastaturet koblet på da..

D-paden er elendig, men for min del er stikkene såpass smart plassert at jeg foretrekker stikkene i arcade spillene. Der ligger også feilen med Playstation kontrollene siden stikkene er plassert på midten, noe som får meg til å bruke d-paden i alle playstation 1 og 2 spill hvor det er mulig.

Wii kontrolleren er både og for min del. Liker den iblant, hater den iblant da det varierer utrolig fra spill til spill. At den er genial når det er optimalisert for den er ingen hemmelighet, men med en gang en utvikler ikke har lagt sjelen i det, så blir det et makkverk uten like.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Per i dag er X360-kontrolleren utvilsomt best, men selv den har sine svakheter.

GC-kontrollerern er også meget god å ha i hånda, men den har altfor mange mangler. Triggerne, (som ikke er anologe) føles litt slarke. D-paden er om mulig enda værre enn X360/controller S. X og Y knappen kunne med fordel ha fått hver sin farge, jeg klarer nesten aldri å skille dem fra hverandre. Utformingen på høyre stikke er ikke bra.

Wii-moten ligger også ganske bra i handa, men kun når du skal bruke A- og B-knappen. Når Nintendo plasserte de andre knappene på kontrolleren glemte de helt å tenke på comfort.

Playstation-kontrolleren var god for sin tid, dvs i 1994. På den tiden var kontrolleren meget god i forhold til konkurrentene. Men den var jo ikke desigent med tommelstikker i tankene, og dermed blir det rett vondt å bruke stikkene sli det er nå.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...