Diskuterer Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei.. Det er en oppgave jeg ikke skjønte som jeg trenger hjelp til... Hvordan fikk Magnus Blinde navne sitt? Hva med Eirik Blodøks, Inge Krokrygg, Olav den hellige og Harald Hårfagre? Tusen takk Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har egentlig ikke peiling, men kan tenkte meg det er fordi han første var blind, andre hadde drept mange med øks og tredje var krokrygget. Var det ikke Harald Hårfagre som ikke ville klippe håret før han hadde kristnet Norge eller noe? Vet ikke med Olav, men han døde på Stiklestad Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har egentlig ikke peiling, men kan tenkte meg det er fordi han første var blind, andre hadde drept mange med øks og tredje var krokrygget. Var det ikke Harald Hårfagre som ikke ville klippe håret før han hadde kristnet Norge eller noe? Vet ikke med Olav, men han døde på Stiklestad 9515039[/snapback] Det meste du sa var riktig.. Fant i stad på wikipedia.no Tusen takk =) (LØST) Lenke til kommentar
tatcHe Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Harald Hårfagre ville ikke klippe håret før han hadde samlet Norge til et rike. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Vel, du kan se i boka etter svarene. Finnes det ikke noen bok kan du google navnene. Har du ikke google kan du gjette prøve navnene. Har du ikke nok fantasi til å gjette så suger du. Endret 17. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Olav den Hellige ble ansett som hellig fordi når man inspiserte liket hans en stund etter at han var død kunne de fleste konstatere at hår og negler hadde vokst. Forårsaket av at huden trekker seg sammen og et veldig vanlig fenomen, men på den tiden visste man ikke bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå